• MiaRos

    Bil

    Hej! Mitt första inlägg här och hoppas på att få lite tips!

    Jag är gravid med vårt första barn vilket var oplanerat, oväntat, men absolut välkommet! Men eftersom det kom så plötsligt så är man ju långt ifrån förberedd.

    Mitt första tanke var shit, hur ska vi göra med bil?! Vi måste köpa en större bil! Just nu har vi en mindre bil, en Toyota yaris som är en riktig pärla! Den det lite bensin, billig skatt, plus att vi bor mitt i stan vilket gör den smidig.

    För oss räcker det absolut med en bil just nu, och tanken på att sälja min pärla gör lite ont. Därför undrar jag om det är någon som har erfarenhet av barnvagn i en Toyota yaris? Är det ett omöjligt mission att få plats med en barnvagn i bagaget om man ställer den på högkant? Är det bara att gasa iväg och köpa en ny bil?

    Om någon med erfarenhets lyckats klämma in en barnvagn i yarisen, vet ni då någon smidig, stabil barnvagn som man hade fått plats med?

    Kram! /Mia

  • Svar på tråden Bil
  • Giftskåneman

    Beror jupå hur stor din familj är, ifall du kan använda baksätet för vagn. Tänk på att koppla bort airbagen innan du sätter i bilbarnstol.

  • MiaRos
    Giftskåneman skrev 2019-09-03 08:31:00 följande:

    Beror jupå hur stor din familj är, ifall du kan använda baksätet för vagn. Tänk på att koppla bort airbagen innan du sätter i bilbarnstol.


    Absolut! Tack för svar! Det är bara jag sambon och det väntade barnet då. Tänkte mest av säkerhetsskäl att barnvagnen borde placeras i bagageluckan. För annars finns det gott om plats i baksätet.
  • Giftskåneman

    Tänkte du skulle fälla 2/3 av baksätet, eller går inte på er årsmodell?

    Har du saker i baksätet kan man ofta säkra lasten med säkerhetsbältet.

    Tror att en vagns underrede får plats i bagageutrymmet och liggdelen i baksätet.

    Enklast är att köpa vagn nu och testa.

Svar på tråden Bil