• Anonym (onaturell)

    Blir ni män besvikna när kvinnorna tagit av sig sminket?

    Tänk er att ni är väldigt attraherad av en tjej som alltid sminkar sig, är fixad och väldigt mån om sitt utseende, sina kläder och frisyr. Så får ni se henne osminkad efter en het natt, för allra första gången och då ser  hon ju naturligtvis inte alls ut som den perfekta tjej ni vant er vid.

    Hur brukar ni känna, reagera på det?

  • Svar på tråden Blir ni män besvikna när kvinnorna tagit av sig sminket?
  • Anonym (Tjej)

    Nu är jag tjej men jag har också lite funderingar, man är ju fortfarande samma person med och utan smink så det blir ju ingen jätteförändring, och jag har svårt att tro att det är ansiktet med smink han blir attraherad av, utan ansiktet i sin helhet. Smink förstärker och markerar ju bara ansiktsdragen.

  • Anonym (Tjej)

    Min erfarenhet av de allra flesta män är dessutom att det blir en positiv överraskning när de ser tjejen utan smink, de flesta föredrar osminkat.

  • Xzx
    Anonym (onaturell) skrev 2019-09-03 15:01:30 följande:

    Tänk er att ni är väldigt attraherad av en tjej som alltid sminkar sig, är fixad och väldigt mån om sitt utseende, sina kläder och frisyr. Så får ni se henne osminkad efter en het natt, för allra första gången och då ser  hon ju naturligtvis inte alls ut som den perfekta tjej ni vant er vid.

    Hur brukar ni känna, reagera på det?


    För mig är det i princip alltid något positivt. Är inte mycket för smink, höga klackar och massa sånt där fixande. Känns mest bara påklistrat och fake - det klarar jag mig utan. Less is more!
  • ano1

    More is better

    Älskar när kvinnor har klackar, smink osv

    Dock blir jag inte besviken när sminket åker av.

    Gärna att klackar och stay ups behålls på i sängen....

  • Anonym (.)

    Sminket är nog det sista jag skulle tänka på i den stunden.

    Är man attraherad och har varit det under en längre tid, flörtat med mera, och sedan spenderar en natt tillsammans så har jag i alla fall alltid känt mig som en kung sådär dagen efter när man vaknar upp.

  • Godisbuske

    Blir mest besviken innan.. om jag ser en tjej lite närmare, som är helt söndersminkad. Då vet man nästan med säkerhet att hon är som natt och dag.

    Lagom är bäst. Lite runt ögonen , något på läpparna, stift eller glans. Långt hår som är välvårdat och luktar gott. Sedan ett leende på det.

    Viktigast av allt. Va Feminin

  • Knappast nu

    Löshår kan ju vara en besvikelse. Blev besviken när jag kände det på en tjej & såg det på morgonen efter. Mer lur än annat.

  • DanneHade

    Ung man här. Ärligt talat så JA. Man blir lite besviken när man gått och lagt sig med en 9a och vaknar upp bredvid en 6a. Det går inte att undvika.

    Det handlar inte om att kvinnor är fula utan smink, för det är ni inte. Det handlar om förväntningar och i grund och botten också om ärlighet.

Svar på tråden Blir ni män besvikna när kvinnorna tagit av sig sminket?