• Anonym (Undra­r)
    Tue 3 Sep 2019 16:07
    1869 visningar
    44 svar
    44
    1869

    Förälskad i annan

    Jag förstår att min situation nu inte är unik.

    Jag är gift sen flera år tillbaka och har barn ihop med min man. Under sommaren nu har jag dock utvecklat känslor för en annan person i vår bekantskapskrets. Dessa känslor har funnits tidigare för 4-5 år sen när min och mannens relation svajade och vi även då över sommaren umgicks med dessa bekanta. tänkte på honom i månader efteråt men det gick sen över eftersom vi inte sågs.

    Nu är dock känslorna tillbaka med samma intensitet. Jag kan inte riktigt förklara det men jag upplever en laddning som nästan går att ta på. Inget har hänt mellan oss och ingen av oss har satt ord på några känslor gentemot varandra. Däremot finns en värme mellan oss och det märks att vi uppskattar varandras sällskap. Jag har dock l svårt att lokalisera var jag står i allt. Älskar min man, han älskar och gör allt för mig även om vi två är väldigt olika som personer. Jag och den andra förstår varandra nästan instinktivt, vi behöver typ inte prata utan har samma referenser och tankegångar. Har aldrig upplevt det förut men det känns ibland magiskt.

    Vad gör man? Det sista jag vill är att såra min man och min familj. Jag har inga planer på att ta ett "nästa steg" med den andra personen utan måste ju såklart själv reda ut vad jag känner och vad som är vad.

    Någon som upplevt liknande? Vad gjorde ni för att göra "rätt". Hade hoppats att veckorna skulle gå och jag skulle glömma dessa känslor igen men just nu verkar det inte så...

  • Svar på tråden Förälskad i annan
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 16:29
    #1

    Puff!

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 17:02
    #4
    Anonym (välkommen tillbaka?) skrev 2019-09-03 16:49:33 följande:

    Var det inte du som hade en likadan tråd för 4-5 år sen?


    Nej det var det inte, då lyckades jag hantera allt själv men nu känns det svårare, kan ju inte direkt prata med nån heller.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 17:23
    #8
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-09-03 17:09:19 följande:

    Ta honom som älskare.

    Annars kommer du att ångra dig.


    Skulle aldrig kunna leva med samvetet då jag utgår från hur jag själv skulle känna om min man gjorde detsamma mot mig.

    Oavsett, bara genom att rakt ut säga till honom hur jag känner skulle jag riskera en hel del känns det som, beroende på hans respons och reaktion.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 17:25
    #9
    Anonym (välkommen tillbaka?) skrev 2019-09-03 17:15:17 följande:

    Ok. 

    Jag tror det vore bra att du bollar det med någon terapeut, för att vara både åklagare, advokat och domare åt sig själv är nog inte så lätt. Hjärnan kan lätt spela dig ett spratt, och känslor kan få folk att göra de mest korkade saker man kan tänka sig. I efterhand fattar man inte hur fan man kunde tänka så snett, men mitt i stormen känns det helt rationellt. 

    Ditt förhållande och din familj är väl värt ett eller några samtal med en professionell terapeut som har erfarenhet av såna saker och kan ge dig bra verktyg för hur du ska hantera det?


    Ja det kanske är en idé.

    Jag dömer inte mig själv så hårt för att känslor uppstår, jag tror alla råkar ut för det nån gång under en långvarig relation. Däremot känns det svårt att det går så djupt in i mig och när jag är med honom känner jag mig verkligen som en fjortonåring..
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Fri 27 Sep 2019 23:45
    #11

    Puffar upp denna. Sommaren försvann och därmed vår naturliga kontakt. Men det hann bara några veckor innan han addade mig på en spelapp som han vet att jag använder och meddelade att vi måste ju ha nån sorts kontakt annars får han abstin*ns. Sen dess har vi spelat så gott som dagligen. Ibland skriver vi korta meddelanden till varandra om vem som vunnit osv men ingen kontakt i övrigt. Varför skulle han göra såhär, ta den här typen av kontakt om han inte var intresserad? Jag blir så frustrerad av att inte få reda på saker rätt ut. Men jag kan inte heller fråga i det här läget så måste liksom luska mig fram. Hur ska jag tolka? Gör man såhär om man bara vill vara vän? Hjälp!!

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sat 28 Sep 2019 22:55
    #15
    Anonym (felix) skrev 2019-09-28 08:51:20 följande:

    Sluta med den spelapp. Naturligtvis är det en kontakt som visar att han är intresserad av mer än vänskap. Ni håller på att inleda ett förhållande i smyg, genom att ha gradvis mer tvivelaktig kommunikation genom den spelapp. Redan ordet abstinens är ju en tvivelaktig signal. 


    I mitt tidigare liv (innan nuvarande relation) har jG alltid varit "on top" i såna här lägen, tagit initiativ, varit rak och frågat rätt ut om känslor. Tagit för mig. Jag har inte möjlighet att göra det nu och tror det gör mig osäker. En stor del till att jag inte kan släppa allt detta tror jag har att göra med att jag inte har kontroll, och jag kommer antagligen aldrig få reda på hur han känner eftersom jag inte kan fråga. Har tex svårt att se hur han skulle kunna attraheras av mig när hans sambo är extremt snygg och klassisk blond skönhet. Så många hjärnspöken liksom. Vet att jag har utstrålning och är karismatisk men är ingen babe direkt efter X antal förlossningar och gravkilon. Samtidigt så kan jag ju nästan ta på känslan mellan oss. Finns ingen som har personlig erfarenhet?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 15:01
    #24
    Anonym (personen) skrev 2019-09-30 16:16:47 följande:
    Man blir ju kåt och intresserad på personen.
    Hans agerande visar att han är kåt och intresserad av dig. Ni känner ju av varandras kåthet så att ni nästan kan ta på känslan.
    Nej, jag skulle nog inte säga att det handlar om ren kåthet faktiskt. Jag upplever att vi rent intellektuellt och humormässigt är som tvillingsjälar nästan, sen finns det attraktion också, definitivt från min sida och jag tror den är besvarad. Men det är ju det jag inte kan veta. Som nån ovan skrev här kanske jag bara är nån som han tycker det är härligt att få lite bekräftelse från, men som han aldrig skulle ta i. Jag kanske bara boostar hans ego liksom. På nåt sjukt sätt vill jag ändå tro att det är mer än så. Vi har daglig kontakt nu genom den här appen och även om vi aldrig skriver något annat än ett par tre ord till varandra så.. ja, jag vet inte.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 28 Jan 2020 10:20
    #38

    Det har inte hänt så mkt faktiskt. Vi spelar fortfarande mer eller mindre dagligen med varandra men skriver ganska sällan något och väldigt platoniskt. Har kanske mest gått över i nån slentrian men han fortsätter bjuda in till nya spel och det är ju ett aktivt val ändå. Vi har inte träffats sen i somras, och eftersom vi bara ses genom vänner så lär det dröja några månader till. Verkar han eller jag tycms beredda att ta fler steg, men verkar trivas med att ha varandra på håll?

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sun 9 Feb 2020 19:52
    #44
    Anonym (felix) skrev 2020-01-28 17:31:05 följande:

    Nog verkar det som att motivationen för detta dagliga spelande är mindre platonisk än skrivandet. Är själva spelandet verkligen så underhållande kan man kanske undra eller finns det andra motiv i bakgrunden? Han signalerar fortsatt intresse av att upprätthålla förbindelsen till dig, till framtida ändamål, och du signalerar väl detsamma genom att acceptera hans inbjudan. Vad det leder till i slutändan får vi väl se, men helt oskyldigt är det nog inte.


    Nej, det känns inte helt oskyldigt heller även om det per definition inte har hänt något. Jag vet ju inget om hans drivkraft, kan det vara så att han bara slentrianspelar och inte är ett dugg intresserad av mig? Jag har på ett sätt svårt att tro det, å andra sidan så är jag så himla säker på att vi känner samma starka dragning till varandra.

    i perioder kan jag verkligen dagdrömma om att vi ses för en lunch men istället inte kan sluta kyssa varandra passionerat och blir helt varm i kroppen. Sen tänker jag på konsekvenserna av att det skulle vara verklighet och då känns det helt otänkbart.
Svar på tråden Förälskad i annan