• Anonym (Ensam)

    Vart vänder man sig??

    Hej. Är gift med en man som dagligen kallar mig saker som elak,idiot, "vad är fel i ditt huvud" , "din oerhört tragiska människa" mm mm. Kommer även sms så gott som varje dag där jag kallas både det ena och det andra. Får utskällning för minsta lilla. Ifrågasätts när jag ska åka till det lokala ica om jag "verkligen behöver åka precis nu??". Han skriker åt mig varje dag. Ber mig hålla käften om jag säger ifrån. Han vill kontrollera varenda steg jag tar ,vem jag pratar med osv. Även om jag pratar med tex en läkare och han inte vet det så räcker det inte att jag gestikulerar att jag inte kan prata med min man just då. Då är jag idiot igen. Han har ingen empati för något eller någon. Snälla ge mig råd. Vad ska jag göra.

  • Svar på tråden Vart vänder man sig??
  • LoveRain

    Bra att du börjar sätta ord på vad du är med om! Det är ett första steg för att våga ta dig ur den här relationen. Han trycker ner dig och kontrollerar dig, nästa steg är att han börjar misshandla dig fysiskt också. Bra att du vill söka hjälp nu!

    Du kan googla kvinnojour + orten där du bor eller googla kvinnofridslinjen. Till dessa kan du ringa och prata med någon som är utbildad i den hör typen av frågor. De kan ge dig stöd och råd om hur du kan gå vidare i processen att lämna.

  • Anonym (Ensam)

    Tack för ditt svar. Ja jag har börjat inse hur jag levt i snart 20 år och orsaken till min utmattning. Stressen över att aldrig veta vilket humör han är på knäckte mig tillslut. Känner mig så dålig och värdelös som tillät detta

  • Anonym (H)
    Anonym (Ensam) skrev 2019-09-04 00:12:01 följande:

    Tack för ditt svar. Ja jag har börjat inse hur jag levt i snart 20 år och orsaken till min utmattning. Stressen över att aldrig veta vilket humör han är på knäckte mig tillslut. Känner mig så dålig och värdelös som tillät detta


    Åh, fyfan.. 20 år?! Det här hög tid att du lämnar NU! Du måste få vara ifred och läka ihop.. Usch! Håller alla tummar jag har att du orkar ta dig upp och bort därifrån. Och gå inte på hans lovord om förbättring och att han vill försöka rädda förhållandet.. Då kommer du sitta fast i 20 år till :/ stå på dig!!
  • LoveRain

    20 år av psykisk misshandel sätter sina spår i en människa. Hoppas du förstår hur stark du är som hanterat detta så länge. Hoppas du inser att du kan använda den styrkan för att bryta dig loss. Ring kvinnofridslinjen idag, bara gör det, och börja prata om din situation! Stor kram till dig!

  • Anonym (A)
    LoveRain skrev 2019-09-04 10:14:18 följande:
    20 år av psykisk misshandel sätter sina spår i en människa. Hoppas du förstår hur stark du är som hanterat detta så länge. Hoppas du inser att du kan använda den styrkan för att bryta dig loss. Ring kvinnofridslinjen idag, bara gör det, och börja prata om din situation! Stor kram till dig!
    +1
Svar på tråden Vart vänder man sig??