• Wed 4 Sep 2019 10:24
    742 visningar
    1 svar
    1
    742

    Hjälp - kan man få ägglossning trots svagt gravtest efter missfall?

    Hej

    Jag skulle behöva eran hjälp, fick ett missfall v 9+2 och gjorde då en skrapning. Igår, två veckor senare tog jag ett graviditetstest mitt på dagen som visade svagt positivt, gjorde även clearblue digitalt ägglossningstest och denna va negativ och visade ingen ägglossning. Jag vill gärna bli gravid igen så snart som möjligt så tog därför en ny ägglossningtest idag på morgon urinen den här gången och fick då en glad gubbe (maximal fertilitet) blev först jätte glad men sen slog det mig att jag inte testade på morgonurin igår.. tog därför ett nytt gravtest på samma morgonurin och detta strecket va då lite starkare än igår, men inte jätte mycket.

    Vad tror ni, har jag ägglossning nu eller är det gravidhormonerna från missfallet som spökar och va tillräckligt stärka för att ge utslag på ägglossningtestet enbart på morgon urin? Någon som varit med om liknande?

    Jag har fått missfall tidigare och blivit gravid direkt igen utan mens emellan men då va gravidhormonerna ute ur kroppen redan efter en vecka..

    Tack för svar Kram från mig..

  • Svar på tråden Hjälp - kan man få ägglossning trots svagt gravtest efter missfall?
  • Wed 4 Sep 2019 19:21
    #1

    De e nog tyvärr så att de e hormonerna från missfallet som spökar än. :( sp länge du har hcg kvar färdig ingen ägglossning. Hcg måste vara under 5 på skala. Tidiga gravtester mäter 10 å vanliga mäter 25. Så tyvärr måste du nog vänta ett tag till! Hoppas snart Du får ditt plus.

Svar på tråden Hjälp - kan man få ägglossning trots svagt gravtest efter missfall?