• gravidönskan

    IVF kliniken vill ej gå vidare för att hjälpa oss

    Hej!

    Åhh vad jag förstår er känsla av förtvivlan. Ni har säkert försökt länge som det är och det beskedet är ju som ett slag under bältet. Vid vårt första försök fick vi precis 3 blåsor, och det blev avbrutet. Däremot blev vi spontant gravida under det försöket. Därefter har jag som regel fått 8 äggblåsor vid nya ivf då vi försöker få syskon. Däremot har vibockså behövt höga doser. För oss funkar gonal f mycket bättre än menopur, det är olika!

  • gravidönskan
    Pimpinellan skrev 2019-09-05 20:31:08 följande:

    Tack!

    Vid IVF kör man antingen lång eller kort metod. Vid den långa börjar man med nässpray ca dag 21, får mens 1-2 veckor efteråt, fortsätter med sprayen, börjar med sprutorna efter 2-3 dagar med mens och sen är det samma som vid korta: VUL runt dag 6 med sprutor, ev. blodprov, VUL igen, ÄP och ET. Vid korta börjar man med sprutorna direkt dag 2-3 i menscykeln. Din IVF-läkare ska avgöra vilken metod och medicinering h*n anser bäst.


    Pimpinellan, kan du berätta om var och hur ni gjorde med äggdonation. Vi har gjort 6 nya ivf och det har inte fungerat, börjar fundera på ÄD men känner mig lixom livrädd för att jag ska tänka att det är någon annans barn. Jag är typ rädd för att om barnet inte är duktig i skolan, att jag typ ska känna att det är pga det inte är mina gener... Hade ni några sådana tankar? Sen är jag rädd för att man inte vet så mkt om mammans gener..
Svar på tråden IVF kliniken vill ej gå vidare för att hjälpa oss