• Fri 6 Sep 2019 02:55
    610 visningar
    3 svar
    -1
    3
    610

    Gravid trots negativt test??

    Sorry, men visste inte alls vilken kategori jag skulle välja????

    Så här är det.

    Jag har sjukt lätt för att bli gravid. Dottern blev till genom att killen kom utanför liksom. Hon var meant to be alltså???? mamma har samma... eh... åkomma? :p

    Iaf...

    Jag slutade med minipiller i mitten av juli. Fick mens i slutet av juli och hade oskyddat sex den 11e augusti, dock kom inte killen i mig.

    Allt känns konstigt. Kroppen skriker att jag är gravid. Jag är trött hela tiden, skiter som aldrig förr (är född kroniskt förstoppad så det är bara trevligt med lite rensning ????), haft udda känsla i nedre magen (inte ont bara... udda), jag är sjukt sockerberoende i vanliga fall men sedan två veckor så har godis inte intresserar mig. Gick in i en affär för att köpa något snask och kom ut med paprika!? Choklad smakar lik (inte riktigt men ni fattar...). Bor på toa mer eller mindre då jag är kissnödig hela tiden. Yr till och från.

    Har varit gravid två gånger, bägge gångerna fick jag cravings efter knapriga saker. Samma nu. Och inget sockersug.

    Jag testade negativt förra veckan men tänkte att det var gör tidigt.

    Fick brun flygning igår, som blev lite blodig så tänkte att nu kom mensen. Men jag hade inte ont?? Och nu är det borta igen! Tog ett till test som var negativt men kan ju ändå vara tidigt.

    Jag blir inte klok! Finns det någon som kanske kan komma med lite visdom och yttre seende i det hela??

  • Svar på tråden Gravid trots negativt test??
  • Fri 6 Sep 2019 04:15
    #1

    Ägget blev i så fall befruktat 19-26 dagar sedan, det vill säga det är INTE för tidigt utan borde visa starkt plus nu om du är gravid. Det är ju möjligt att vara gravid trots negativa test genom hela graviditeten men det är ytterst ovanligt och hade du inte så vid dina tidigare graviditeter är det att osannolikt att du har det så nu. Mer troligt är att du helt enkelt inte är gravid. Men för all del så kan du ju göra ett hcg-blodprov (graviditetstest). Beställ på Werlabs eller liknande.

  • Fri 6 Sep 2019 06:37
    #2

    Absolut kan det vara så! Vet inte alls hur det var med mina andra. Gjorde inga test förrän vid vecka 8 tidigast. Men samma känsla i kroppen nu, dock tidigare. Men jag väntar helt enkelt och ser???? blir bara inte riktigt klok på hur kroppen betett sig senaste veckorna och dagarna.

  • Mon 21 Oct 2019 13:25
    #3

    Har du fått något svar än om du är gravid?

Svar på tråden Gravid trots negativt test??