• Lunne

    Hur orkar man fortsätta försöka??

    Jag har inte tagit sprutor då Letrozol fungerat till synes bra på mig, men är i samma sist mentalt =/ Känner till och från bara för att lägga ner det hela och strunta i barn, vi har försökt i 8 månader med Letrozol och knappt 1,5 år allt som allt. Det känns som att livet är på paus, det går inte att planera långresor till nästa sommarsemester och liknade som vi brukar då vi inte vet hur livet kommer se ut och vi kommer aldrig vidare till nästa fas eller vad man ska säga. Avskyr verkligen dethär Limbot :'( Tyvärr hade jag då inget peppande att säga, men du är inte ensam i alla fall <3

  • Lunne
    Planerarbarn19 skrev 2019-09-06 16:29:34 följande:

    Ja visst är det jobbigt :( man bara räknar cykeldagar hit o dit, springer på VUL och hoppas på de bästa, inväntar bim men så dyker mensen upp ändå och man får ett breakdown och grinar och vill strunta i allt. Har flera gånger tänkt att ?de är väl inte meningen att jag ska ha några barn så kanske lika bra att ge upp? men sen när jag känt så några dagar vänder de och jag kör på igen. Men de är tufft, att ha bestämt sex på rutin för att försöka få barn... skäms nästan varje gång jag kommer tillbaka till gyn också..... hoppas de en vacker dag händer nåt för oss båda! <3


    Ja precis, känns så hopplöst att försöka då det sannolikt kommer bli som månaden innan ändå =/ Hur länge har ni försökt allt som allt?
  • Lunne
    Planerarbarn19 skrev 2019-09-08 21:55:17 följande:
    11 månader, inte så länge kanske men tillräckligt för psyket... ni?
    Verkligen, vi har försökt i 15 månader och det känns som en evighet =/ Det känns även som att vi slösat bort massa tid i onödan. I höstas fick jag veta att jag hade PCO och behövde Letrozol för att  få ägglossning ordentligt, så då vet man ju att halvåret innan var typ bortkastad tid. Och nu när det inte går trots att allt ser bra ut med Letrozol börjar jag ju undra om något mer är fel... Jag skulle bara vilja göra alla undersökningar direkt så att man vet att man har en vettig chans i alla fall, men vet inte var man ska vända sig för det. 
  • Lunne
    Planerarbarn19 skrev 2019-09-09 14:51:00 följande:
    Okej jag förstår, men går du till gyn på VUL flera ggr i månaden? Får du Ovitrelle för att ägget ska släppa sen också?

    Letrozol funka ju som sagt inte på mig, men när jag sen började med sprutorna såg allt verkligen så bra ut men ändå gick de inte! Man hinner tänka så mycket... Är så rädd att jag aldrig kommer kunna bli gravid, de är min högsta önskan och jag har längtat så länge efter en liten familj.. folk runt omkring mig blir gravida till höger och vänster och vissa ?råkar? bli gravida, om man ändå hade den turen..

    Ibland vill jag sjukskriva mig och strunta i allt för detta är så psykiskt jobbigt men de går ju tyvärr inte..
    Nu går jag en gång i månaden på CD10-12 för att se att slemhinnan ser bra ut och ett ägg har mognat, då brukar de kunna säga ganska exakt när ÄL kommer bli och det har alltid stämt med ÄL-test.

    I början gick även dit för VUL och/eller blodprov också på ca. CD16 för att se att ÄL verkligen varit. Eftersom allt pekat på att ÄL sker med bara Letrozol så har det inte funnits någon vits att ta Ovitrielle eller något annat.

    Då jag har massa problem med immunförsvaret generellt misstänker jag att problemet nu handlar mer om att ägget inte fäster än ägglossningen. Tyvärr görs inte utredningar om sånt i Sverige, så lyckas vi inte snart funderar vi på att boka en utredning utomlands. 

    För dig kan det ju ha varit så att allt var bra efter sprutorna, men just det ägget som släppte den månaden inte var bra nog, det sägs ju vara typ 50/50 (eller andra siffror beroende på ålder och vilken källa man läser, men något liknande i alla fall). Så det borde ju absolut vara värt att ge det några försök till innan ni börjar oroa er för mycket :) 
Svar på tråden Hur orkar man fortsätta försöka??