• Sat 7 Sep 2019 15:16
    2450 visningar
    129 svar
    129
    2450

    Varför får man inte tjäna pengar på surrogatmödraskap i Sverige?

    Undra varför man vill ha surrogatmammor och när det finns så satans mycket barn som ingen vill ha överhuvudtaget.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Sat 7 Sep 2019 20:09
    #55
    Anonym (Undrar) skrev 2019-09-07 17:11:15 följande:
    Det stämmer inte.
    Jo, det gör det DEFINITIVT, dock är det andra saker som hindrar.
    Kramklubba skrev 2019-09-07 17:14:07 följande:
    För att man vill ha sina egna gener och ta hand om sina egna barn sina egna gener, precis som djur gör i naturen. Upplysningsvis så dödar lejon/björnar/hästar/och väldigt många andra djur, ungar som inte är ens egna.

    Vi är betydligt mer utvecklade än så idag, men skoj du försöker göra någon slags anti-evolution.
    Men till vilken nytta?


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Sun 8 Sep 2019 17:03
    #63
    Anonym (är inte så konstigt...) skrev 2019-09-08 16:59:29 följande:
    Men de får ju BETALT för det.
    Och där gör man dessa fattiga kvinnor till slavar.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Sun 8 Sep 2019 17:16
    #68
    Anonym (är inte så konstigt...) skrev 2019-09-08 17:12:50 följande:
    För att de har lagt ner mindre tid, ansträngning och kanske även pengar på sin kropp? Det kanske är en degig halvfet tjej som inte bryr sig så värst om hur hon ser ut? Någon som inte ens gymmar?

    Det är inget argument för nått och det du gav där.
    Det finns så mycket oönskade barn, ta dom istället för forcera fattiga kvinnor att bli barnfabriker.


     


    Och ad hominem om en kvinna utseende, det hjälper inte dig på något sätt.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Mon 9 Sep 2019 20:31
    #76
    Anonym (kryllar inte av barn) skrev 2019-09-09 20:24:39 följande:
    Varför fortsätter du hävda att det bara är att ta någon av alla oönskade barn? Du vet ju att det inte går. De är inte tillgängliga för adoption. Det finns många fler som vill adoptera än vad det finns barn som är tillgängliga för adoption. 

    Då kanske någon ska börja fråga efter dom, eller är du av en annan idé som är bättre?
    För vi finner inte det i surrogat.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Mon 9 Sep 2019 20:32
    #77
    Kramklubba skrev 2019-09-09 20:27:39 följande:
    Exakt, en som har fattat något bland idioterna.

    Hur skyddar man kvinnorna då?
    För det ser vi inte sker nu.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Mon 9 Sep 2019 22:46
    #82
    Anonym (kryllar inte av barn) skrev 2019-09-09 21:08:50 följande:
    Varför ska man ljuga om att det finns gott om barn att adoptera, när det inte gör det? Hjälper det några surrogatkvinnor? Min bror och hans fru stod i adoptionskö tills frun var för gammal för att få adoptera. De gick utredning, de skickade in dokument, de var beredda att bo i landet i ett halvår, de var beviljade banklån. Man kan inte göra mer än så. De fick inget barn. För dem var surrogatmödraskap heller inget alternativ, eftersom de är människor som inte vill utnyttja fattiga människors kroppar. De är barnlösa. "Då kanske vi ska börja fråga efter dem". Vad tror du folk gör? Det minsta man kan begära är att folk slutar sprida lögner om att det skulle finnas gott om barn att adoptera. 

    Igen det finns gott om oönskade barn att tillgå.
    Börja fråga efter dom, så kanske de kommer fram.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tue 10 Sep 2019 15:12
    #89
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-10 15:09:29 följande:
    Hej! Kan du ge exempel på var dessa barn finns?
    Jag är seriöst intresserad.
    Du verkar besitta kunskap ingen annan här har.

    Överallt, fråga efter dom när din aborterar, så kanske nått ändrar sig.


    Sitta hemma och acceptera funkar liksom inte här, utan ifrågasätta.
    Och dessa barn finns det ett enormt överflöd av.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tue 10 Sep 2019 15:24
    #91
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-10 15:17:51 följande:
    Okej! Ifrågasätt de som aborterar, så har man löst problemet. Bra realistiskt förslag!
    Alla tackar dig!

    Om det du inbillar dig, så ja.


    Men tacka inte mig för den, den var helt och hållet din egen.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tue 10 Sep 2019 16:24
    #97
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-10 16:18:46 följande:
    Så du menar adoption och skriver abortering istället alltså?
    Varför inte bara medge din felskrivning med en gång istället för att gå i försvar?
    Lycka till med få in abort där i min text.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tue 10 Sep 2019 17:32
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-10 17:15:18 följande:
    Ja, du skrev aborterar Det erkände du själv.

    Går aldrig få in abort där ens, men du vill hävda annat förstår jag.
    Lycka till med det.

    Du vet nu redan vad som gäller, varför pratar du om nått som aldrig existerat som idé?
    Kan det var så att man aldrig frågar i sin adoption och efter dessa oönskade?
    Om inte, så återkom när ni börjat ställa frågan.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tue 10 Sep 2019 18:30
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-10 18:16:35 följande:
    Enkelt. Du skrev abortera.Abortera är verbet till substantivet abort.
    Dock är det alldeles utmärkt att du inte menar abortera. Att du inte tillhör de muppar som anser att de som valt abort ska tillfrågas/pressas kring att ändra sitt val.( För dessa finns, vilket jag tror du vet.)
    Ang. kring adoption , vore det klädsamt om du valde ett annat pronomen än" ni ". Jag är inte barnlös och inte intresserad av att adoptera för egen del. Det går att vara engagerad i frågan av andra fall. De som är intresserade håller inte med dig överhuvudtaget om din åsikt att det finns gott om oönskade barn att adoptera. Och, jo, majoriteten av dem ställer frågan.

    Gäst, är bruklig att diskutera nått som inte existerar och förklarat, när man inte har nått och säga.
    Precis som jag förklarat, så är det omöjligt för det till abort om man gör den allra enklaste reflektionen.


    Vad gör en att prata om nått som inte existera efter förklaring och förtydliga?


    Irrelevant om du är barnlös eller inte, och även irrelevant om du personligen ska adoptera eller inte.
    Ställs inte frågan, så kommer vi fortsätta i samma hjulspår.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tue 10 Sep 2019 19:55
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-10 19:01:47 följande:
    Du gjorde ett grundläggande skrivfel. Detta fel gjorde att din text fick en helt annan innebörd än du avsett.
    Du förmedlade därmed en åsikt just du inte har. Dock, finns det det de som har den.
    Jag har nu förklarat varför det går alldeles utmärkt att få in abort i texten, eftersom du de facto skrev abortera. Förstår du?

    Som blev förklarad direkt när jag upptäckte det.
    Och nu ältar du en felskrivning, och vad inbillar du dig säga med den?


     


    Dock var felskrivningen av en sådan art, och så malplacerad, att det brode var EXTREMT enkelt att lösa utan min hjälp.
    Än mindre älta det då du inte har nått annat och säga längre.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tue 10 Sep 2019 20:10
    Anonym (kryllar inte av barn) skrev 2019-09-10 20:01:18 följande:
    Men vad är det du inte förstår. Hur menar du att man mer kan fråga efter dem? De gjorde allt i sin makt för att få adoptera ett barn. Tror du att det hade hjälpt om jag som svägerska ringt upp någon i t.ex. Kenya? "Ursäkta, det finns ett par här som gärna adopterar ett barn" "Oj, det hade vi helt missat, varsågod". Hur tror du adoptionsbyråerna arbetar med dessa frågor? Du tror inte att det politik på högsta nivå inblandat här? Du tror att bara för att ingen har tänkt på att fråga så behåller de barnen i slummen? Det fanns gott om barn att adoptera förr, men nu har de stängt sina gränser och släpper inte iväg sina barn till de rika länderna. Det har varit för många fall av barn som adopterats och som sedan inte fått det bra nog, eller idioter som försökt skicka tillbaka barnen till ursprungslandet. Det har också förekommit att barn stulits från fattiga familjer och sålts till adoptionsbyråer. Det har också vuxit upp barn som mått dåligt som adopterade och nu motarbetar att adoptioner får förekomma. De länder som förr skickade sina föräldralösa barn till rikare länder vill inte längre erkänna att de inte kan ha hand om sina egna problem. Det är politik och många jobbar med att förändra detta. Då tycker inte jag att du ska gå och sprida runt rykten om att det finns gott om barn tillgängliga för adoption, för då lurar du folk. Det är svårt att adoptera. 

    Konsumentmakt pratar jag om, säger man inget så sker inget.
    Det är AO och i politiska frågor som denna.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Wed 11 Sep 2019 06:42
    beccagranen skrev 2019-09-11 06:35:45 följande:
    En sak jag funderat på, emempel:
    Anna och Pelle vill skaffa barn ihop, men annans ägg är inte bra nog alt livmodern kan inte bära ett barn. Dom hittar en kvinna Karin som erbjuder sig att vara surrogatmamma mot en kostnad. Karin insiminerar sig med Pelles säd. Hon blir gravid och skriver in sig på MVC med Annas namn. På förlossningen använder hos sig av Annas namn och personnummer. Hon åker hem och överlämnar barnet till anna och Pelle och får sina pengar. Nu är barnet juridiskt Anna och Pelles och surugatmamman har fått sin ersättning.

    VORE DETTA FAKTISKT MÖJLIGT?

    Du behöver ett fake ID, så att Karin kan ljuga för barnmorskan.
    Och det är väl bara leta upp någon som gör falska ID-kort, så kan du ordna detta kanske.


    Men det hindrar inte Karin ändra sig och ta fram det riktiga ID-kortet längre fram dock.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Wed 11 Sep 2019 17:21
    -1
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-11 16:20:37 följande:
    Jag förklarar för dig varför du inte kan hävda att din grundläggande felskrivning är uppenbar. Att den är uppenbar för dig hör inte hit.
    Så än en gång: genom att skriva abortera istället för adoptera ger du utryck för en åsikt vissa har Dock inte du. Det är emellertid inte uppenbart förrän du förklarat. Det har du gjort, men sedan har du fortsatt älta att det borde vara uppenbart.

    Ser du ältar felskrivning som är rättad sedan evigheter sedan.
    Och en felskrivning som var så malplacerad ord att de fest borde fattat direkt, än mindre ältat det som nu.


     


    Du får inga förklaringar, då du inte är intresserad.
    Det blir kontentan att du ältar saker som är redan ordnade.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Wed 11 Sep 2019 18:52
    -1
    Anonym (Bam) skrev 2019-09-11 18:10:56 följande:
    Ja, felskrivningen är rättad.
    Du har ingenting att förklara, bara förstå och sluta älta varför du inte kan hävda att din felskrivning borde varit uppenbar. Det är den inte, eftersom att skriva abortera istället för adoptera ändrar hela innebörden och ger intryck av en amnan åsikt. Denna åsikt har vissa.
    Inte du. Det är dock naturligtvis inte självklart att just du inte har denna åsikt.

    Ser du ältar felskrivning som är rättad sedan evigheter sedan.
    Och en felskrivning som var så malplacerad ord att de flesta borde fattat direkt, än mindre ältat det  så länge som nu.


    Du får inga förklaringar mer, då du visat du inte intresserad ens!


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Wed 11 Sep 2019 19:20
    -1

    Ser du ältar felskrivning som är rättad sedan evigheter sedan.
    Och en felskrivning som var så malplacerad ord att de flesta borde fattat direkt, än mindre ältat det  så länge som nu.


     


    Förklaringar är du inte intresserad av, det har du lärt mig med ältandet om nått som är redan är fixat sedan evigheter sedan.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Wed 11 Sep 2019 21:27
    -1
    Anonym (som vanligt) skrev 2019-09-11 19:58:39 följande:
    Att du bara orkar, reson är bortkastat på denna signatur tyvärr och varje gång du citerar så kommer samma ramsor upprepas i kanske hundratals inlägg, som i alla andra trådar.

    Så du tycker man ska acceptera någon ältar nått som är fixat?
    En mycket intressant och udda syn på det.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Thu 12 Sep 2019 07:01
    -1
    Anonym (som vanligt) skrev 2019-09-11 21:48:55 följande:
    Ja just det ja, det är precis det som var min poäng: Man ska acceptera någon som ältar nått som är fixat. Tänkvärd slutsats, som vanligt tillför du mest av alla i hela tråden.
    Jag tänker inte mata dig något mer, vi kan säga att du har rätt.

    Berätta gärna varför man ska lyfta en felskrivning, som är rättad.
    Och men felskrivning inte ens jag såg vid första återläsandet, och undrade vad det var för konstig.
    sen visade det var en felskrivning, jag rättade till felskrivningen, och nu är vi här och ältar nått som är redan fixat då det var fel först.


     


    Även var felskrivningen så patetiskt fel ord i meningen, så man borde själv greppat att det ska inte vara abortera.
    Och kunde man inte listats ut det var adoptera, så hade det inte varit svårare och fråga vad man undra med abortera där, dåd et ser inte ut att passa in.
    Men eftersom det går så dåligt i diskussion för personen, så var man tvungen att bryta diskussion och rata om annat.
    Dessa diskussionstekniker ser jag flera ggr om dagen, och är så simpla att identifiera.


     


    Du pratar om du vill ge mig rätt, bara för tysta mig.
    Vilket betyder att du inte förstår att det var fixat den felskrivningen, och faktiskt direkt när jag själv upptäckte den som du kan se.
    Så vart är din poäng?
    Undrar då det är inte jag som ältar nått som är rättat. Solig


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Varför får man inte tjäna pengar på surrogatmödraskap i Sverige?