• norliv

    Attacker?

    För två månader sedan befann jag mig i en klädbutik när jag plötsligt mindes en dröm jag haft, som utspelade sig på samma plats, och drabbades av konstiga krypningar/stickningar som spred sig ner i båda benen samt upp i överkroppen, akut illamående, en vedervärdig metallisk smak och lukt och svettningar. Det hela höll i sig i ungefär en minut och skrämde slag på mig!

    Under de senaste månaderna har dessa ?attacker? blivit någonting återkommande i flera olika situationer - på bussen, på affären eller innan jag somnar till exempel. Det känns alltid som att jag minns någonting som jag tidigare drömt, oavsett mardröm eller inte, och symtomen är alltid likadana liksom längden på ?attacken?. Efteråt sitter smaken och lukten kvar och jag blir väldigt torr i munnen.

    Idag hände det mig sex gånger under samma eftermiddag. Jag kände liksom på mig att ?nu kommer det? och så drog det igång.

    Jag börjar vänja mig nu och intalar mig själv, istället för att som i början bli väldigt rädd, att det snart är över men det är ändå någonting som oroar mig - handlar detta om någon sorts ångestattack eller kan det vara någonting fysiskt?

    Jag har tidigare haft, och har än idag i perioder problem med ?lugn? ångest men aldrig på det här sättet... Är det någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Attacker?
  • Walker90

    Det här skulle lika gärna kunna vara skrivet av mig. Jag har länge funderat på om jag drömmer sanndrömmar för annars vet jag inte vad det är. För mig är det inte längre obehagligt. Jag väntar bara ut det och försöker andas lugnt. Ibland orsakar de här attackerna panikångest men det är sällan,

    Jag önskar jag visste vad det här är.

  • Jagochdublirvi

    Epilepsi? Inte av den klassiska typen med kramper utan en lättare variant? Kontakta din vårdcentral och be om att få en utredning

Svar på tråden Attacker?