• Anonym (K)

Står inte ut med min sambos dotter

Anonym (Sandra) skrev 2019-09-08 07:34:14 följande:

Ungdomshem?

Min son fick flytta till ungdomshem efter att han hade sådant beteende mot min nya man. Sånt beteende ska man inte acceptera. Man kan ringa social jour och de kan prata med henne. Bara det kan räcka också.

Det var bra att sonen slapp dig och din man.
  • Anonym (K)
    Anonym (Sandra) skrev 2019-09-08 08:52:29 följande:

Han trivdes väldigt bra på ungdomshemmet. Där fick de lära sig att bli vuxen. Och de hade egna lägenheter där de fick besök av personal. Och de hittade på roliga saker. Och när mamma hälsade på så var han så stolt över att ha lärt sig att laga mat och städa sin lägenhet :) Så för oss var det den bästa lösningen.

Precis. Alla passar inte som förälder . Jättebra att du förstod dina brister som förälder så din son behövde inte bo hos dig.

Men de flesta förälder kan lösa situation utan att skicka barnen till ungdomshem så det är en ingen bra råd rent allmänt.
  • Anonym (K)
    Anonym (Stina) skrev 2019-09-08 10:24:03 följande:

Det var nog snarare skönt att de slapp den jävla ungen. Vem vill leva med sådan terror i sitt hem?

Ungen föddes nog inte så här...

Det är ingen annans fel om du inte klarar av att uppfostra dina barn.

Det finns en del alternativ mellan att leva i terror och skicka barnen till ungdomshem.

Om dessa är de enda alternativ för dig bör du inte ha barn eller adoptera bort dem för deras bästa.
Svar på tråden Står inte ut med min sambos dotter