• Vargaflickan

Står inte ut med min sambos dotter

Anonym (z) skrev 2019-09-08 00:51:10 följande:
    Hon snor alltså pengar för dig och förstör parfymer, ansiktskrämer, smink, kläder och mat och som svar på det får hon ersätta parfymen och maten, vara utan internet några dagar och får pengar och får en egen häst? Och ni tycker ni har markerat?
    Ja, jag säger då det... Inte undra på att dagens ungdomar är totalt förtappade när föräldrarna inte vågar sätta ner foten och se till att det blir någon riktig konsekvens för deras beteende.
  • Vargaflickan
    Anonym (Kajsa) skrev 2019-09-08 08:50:23 följande:

Hej ta.

Vilken jobbig situation, för alla inblandade.

Mitt råd till dig är att backa. Rejält. Ett barn som beter sig som din bonusdotter mår inte bra. Speciellt inte om du bara har varit snäll mot henne. Man kan inte "straffa" bort ett sådant här beteende. Iaf inte om man bryr sig om flickan.

Jag skulle ha flyttat ut och blivit särbo om jag var du. Även om det är jobbigt såklart för dig och din sambo. Sedan skulle jag råda er att ordna samtalsstöd åt flickan. Kanske ni även kan gå alla tre någon gång.

Självklart skall du och pappan fortsätta era planer på att förlova er och fortsätta vara tillsammans. Men som det är ni behöver flickan utrymme.

Lycka till, jag hoppas det löser dig för er.

Men såklart att en sådan som du till slut skulle hitta hit Obestämd Nej, ungen mår inte dåligt bara för att hon beter sig som ett as, hon kan bara inte hantera att hon inte får all uppmärksamhet från pappa längre. Flyttar ts ut nu så visar föräldrarna bara att hennes taktik fungerade och hon kommer fortsätta med det när nästa styvmamma kommer in i bilden.
  • Vargaflickan
    Ess skrev 2019-09-08 12:22:36 följande:
    Jag håller med dig om att pappan får ta tag i hennes beteende och ge henne mer kännbara konsekvenser. Låta henne betala allt hon förstör och lägga restriktioner på hur mycket hon får umgås med pojkvännen, för ska han sitta ensam så får hon minsann sitta och hålla honom sällskap.
    Hästen ska bort direkt.

Men sen förstår jag ts som inte vill stanna kvar, för vem vill komma hem till en elak mobbare och inte veta vad hon förstört idag. Det bli pappans problem att han inte kommer kunna ha något förhållande, inte ts.
    Jo, jag förstår henne också, bara för att man är styvmamma så ska man inte acceptera vilken skit som helst. Men flyttar hon ut nu så belönar man som sagt bara dotterns beteende.
Svar på tråden Står inte ut med min sambos dotter