• molly50

Står inte ut med min sambos dotter

Anonym (n) skrev 2019-09-08 16:18:31 följande:

Skaffa ett eget boende. Träffa och umgås med din kille under trevligare former

Jag tycker inte att TS ska flytta. Det är ju detsamma som att ge flickan bekräftelse på att det hon gör fungerar.
    Flickan behöver konsekvenser för sina handlingar. Som det är nu så verkar hon slippa undan alldeles för lätt.
    Men hon behöver också bekräftelse på att hon är älskad och är en del av familjen. Men att hennes beteende är helt oacceptabelt.
  • molly50
    erikaABC skrev 2019-09-08 21:14:42 följande:
    Håller med.
    TS kan inte använda sitt liv och sin hälsa för att uppfostra någon annans unge. TS borde tänka på sitt välmående i första hand. Inte på att sända rätt signaler till sambons unge.
    Det är inte TS uppgift att uppfostra flickan. Det ansvaret ligger på TS sambo och flickans mamma.
    Men jag tycker inte heller att TS ska flytta och därigenom visa flickan att hennes dåliga beteende faktiskt funkar.
    Flickan behöver konsekvenser för sina handlingar samtidigt som hon behöver få veta att TS inte är ute efter att ersätta henne på något vis. Att hon är älskad och en del av familjen.
    Men hon ska inte ha någon bekräftelse på att hennes dåliga beteende fungerar. Vilket hon får om TS skulle flytta.
Svar på tråden Står inte ut med min sambos dotter