Inlägg från: Anonym (Sandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sandra)

Står inte ut med min sambos dotter

Ungdomshem?

Min son fick flytta till ungdomshem efter att han hade sådant beteende mot min nya man. Sånt beteende ska man inte acceptera. Man kan ringa social jour och de kan prata med henne. Bara det kan räcka också.

• Anonym (Sandra)
    Anonym (K) skrev 2019-09-08 08:21:46 följande:

Det var bra att sonen slapp dig och din man.

Han trivdes väldigt bra på ungdomshemmet. Där fick de lära sig att bli vuxen. Och de hade egna lägenheter där de fick besök av personal. Och de hittade på roliga saker. Och när mamma hälsade på så var han så stolt över att ha lärt sig att laga mat och städa sin lägenhet :) Så för oss var det den bästa lösningen.
  • Anonym (Sandra)
    smulpaj01 skrev 2019-09-09 09:28:56 följande:

Vad VIDRIGT! Stackars unge!

Till ts: Flytta isär och lev som särbos i några år. Håller ert förhållande kan ni bli särbos när dottern flyttat hemifrån. Även om "sånt beteende" inte ska accepteras så ska hon inte behöva tvingas utsättas för en människa hon avskyr i sitt eget hem.

Det är inget vidrigt med det. Det var den bästa lösningen. Ungdoms hem är bra för tonåringar som inte kan uppföra sig. Han var stolt och glad att få vara där. Dessutom var han äldre än 14år. Det har inget med dålig föräldraskap att göra. Det är det enda som fungerar om det inte hjälper att prata med social jour. En tonåring kan inte få makten att få bestämma över förälders kärleksliv.
Svar på tråden Står inte ut med min sambos dotter