Forum Otrohet - Sex & samlevnad
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Min man gjort en annan kvinna gravid

Sön 8 sep 11:54 Läst 0 gånger Totalt 246 svar
    Anonym (Malin­A)
    Visa endast
    Sön 8 sep 11:54 -1

Jag va så lycklig. För några månader sedan gifte jag mig med mitt livs kärlek. Vi har ett barn ihop och varit tillsammans i 8 år. Direkt efter bröllopet planerade vi att skaffa ytterligare ett barn och ganska snabbt därpå blev jag gravid. Ca en vecka efter det positiva testet öppnar jag hans dator och ser ett meddelande från hans kollega till honom där hon skriver att hon fått tid för abort. Jag kan inte tro det jag ser. Samma dag konfronterar jag honom och får reda på att han, en gång på fyllan, haft sex med sin kollega och hon blev gravid. Kvällen de hade sex var två veckor efter vårt bröllop. Dagen efter erkänner han att de haft sex ytterligare en gång nån vecka efter första. Att de tog in på hotell och hade sex flera gånger. De kommer fram att de sagt att dom har känslor för varandra, pratat om att inleda ett förhållande osv. De har haft massor kontakt bakom min rygg. Han valde dock att avsluta det och ångrar sig så mycket. Nu har det gått några månader, jag väntar vårt barn och har valt att stanna. Gör jag fel? Kommer jag ångra mig? Han är den finaste jag vet och ångrar sig då mycket.

• Anonym (Prova­)
    Visa endast
    Sön 8 sep 12:03 #1 -2

Jag tror absolut att ni kan fixa det, men det kommer kräva mycket av er båda. Du måste kunna lita på honom igen. Att gå runt och vara orolig är inte värt det. Ni måste gå till botten med varför din man valde att vara otrogen. Om det löser sig mellan er beror på han.

• Anonym (Nej)
    Visa endast
    Sön 8 sep 12:09 #2 +4

Jag lämnade min sambo. Att veta vad han hade gjort åt upp mig inifrån. Men jag litade på honom igen, dock föll den tilliten snabbt då han upprepade sitt tidigare misstag. Och igen, och igen. Föreslog öppet förhållande men han hade svårt att se mig med någon annan och ville absolut inte ha det så. Då vände jag på klacken och gick. Sånt sitter i väldigt länge och tyvärr påverkar framtida relationer.

• Sön 8 sep 12:17 #3 -1 +4

Du kommer aldrig att kunna gå vidare efter något sånt där. Lyssna inte på vad förnekarna här inne skriver, för de är själva djupt jävla olyckliga i sina dysfunktionella relationer. Ansök om skilsmässa imorgon och ta ett steg mot en hälsosammare tillvaro.

• Anonym (H)
    Visa endast
    Sön 8 sep 12:32 #4 +3

Åh, gud.. Det där hade ätit upp mig totalt inifrån och förstört förhållandet successivt tills det tog slut.. Du gör ju förstås som du vill och jag förstår att du älskar honom enormt mycket. Det är ju trots han som träffat någon annan, gått bakom ryggen på dig och gjort det värsta man kan göra mot sin partner.. Dina känslor är oförändrade, men hans då? Nåt måste ju ha hänt då han väljer att vänstra EFTER bröllopet.. Hoppas verkligen du inte blir ner sårad och orkar ta dig upp ur detta! Håller tummarna för dig oavsett hur du gör.. Men jag hade skiljt mig.

• Anonym (suck)
    Visa endast
    Sön 8 sep 13:24 #5 +5

Självklart har han knullat runt bakom din rygg i flera år, det är bara otur att du kom på honom denna gången.

Du kan kämpa och hoppas att ni kommer "bli bra" igen, men du vet om att du aldrig någonsin kommer kunna lita 100% på honom igen.

• Sön 8 sep 14:38 #6 +3

Om ni inte har öppet förhållande så nej för din egen skull. Visst kan ni försöka men ni har ett sjulhelsikes jobb framför er med tillitsproblem. Även om han skulle bättra sig så kommer du ju alltid att veta att han hade oskyddat samlag med och sprutade sin sperma i denna kvinna med barnavel som resultat. Även om hon gör abort.

Risken finns ju också att hon ändrar sig och föder iallafall. Det vet ni ju inte förrän aborten verkligen är utförd. Då står din man där med ett utomäktenskapligt barn iallafall

• Anonym (N)
    Visa endast
    Sön 8 sep 14:41 #7 +3

Vad skulle du råda dina barn i samma situation?

Stanna med en oärlig lögnare ?

• Sön 8 sep 14:55 #8

Oj, vilken jobbig situation! All kärlek till dig!

Om du ska förlåta vet bara du men tänk på att det inte är något du gör snabbt och enkelt. Det är ganska kort tid sedan detta hände och du är troligen i någon typ av chock fortfarande.

Hade han gjort ett snedsteg på fyllan EN gång och själv erkänt gör dig hade det varit en sak. Ett svek absolut men troligen lättare att hantera det din man gjort. Han har planerat för att vara otrogen, han har pratat om känslor med henne(och troligen berättat att han är i ett dåligt förhållande med dig osv), han har dessutom haft oskyddat sex med en annan person och utsatt dig (och ert ofödda barn) för risken att få könsjukdomar. Det är ingen liten grej.

Om ni ska ha en chans att fortsätta er relation så kan du inte sopa detta under mattan. Ni behöver på djupet prata om varför han gjort det han har gjort för att han ska förstå varför han gjort det och hur det påverkat dig. Jobbiga samtal men nödvändiga. Rekommenderar att ni går i nån typ av parterapi. Först efter ni verkligen pratat på riktigt kan du verkligen besluta om du vill att ni ska jobba upp din tillit till honom igen eller inte.

Du är i en kris nu, kanske kan du få samtalsstöd via MVC för dig själv? Ta hand om dig!

• Anonym (Plato­n)
    Visa endast
    Sön 8 sep 15:06 #9 +1

Det är ju ett förskräckligt svek han gjort sig skyldig till och du kommer bära med dig minnet av det som hänt för alltid. Är man kapabel att göra ett så "grovt" snedsteg, så kan han nog göra andra saker också som inte är så trevliga. Ett sådant svek kan inte förlåtas. Men det är ju min personliga reflektion.

• Sön 8 sep 15:22 #10 -7

Du har lika mycket ansvar i hans otrohet.

Du släpper ett hungrigt lejon till får hagen berusad dessutom.

Vad väntar du dig?

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll