• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nico
  • LoveRain

    Eftersom det är 99% att hans smeknamn blir Nico. De jag känner som heter så har alla spansk eller sydamerikanskt påbrå.

  • Feminina

    Nicolas är väldigt fint tycker jag. Jag känner en som heter så och alla kallar honom Nico.

    Nico som namn är jag dock tveksam till. De flesta kommer säkert ändå tro att det är ett smeknamn för Nicolas.

  • fluu

    Att det är ett smeknamn som andas både småbarn och förortsgangster(på 80-talet...). Nicholas med Nico som smeknamn är däremot bra.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Att det är ett smeknamn som andas både småbarn och förortsgangster(på 80-talet...). Nicholas med Nico som smeknamn är däremot bra.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Miva

    Känner en pojke som heter Nico, föräldrarna är från Finland och namnet kommer därifrån. I Finland är Nico ett tilltalsnamn som inte är jättevanligt men förekommer!

  • Heliena
    Miva skrev 2019-09-11 06:27:33 följande:

    Känner en pojke som heter Nico, föräldrarna är från Finland och namnet kommer därifrån. I Finland är Nico ett tilltalsnamn som inte är jättevanligt men förekommer!


    Samma här. Har endast hört det i finska sammanhang. :)
  • hippphipp
    Janniiique skrev 2019-09-09 08:33:23 följande:

    Min sambo vill ha en Pojke som heter Nico. Vad tycker ni?


    Är ni gravida och väljer namn eller "vill han ha", för man kan inte direkt bestämma könet. I alla fall inte i detta landet.

    Annars är Nico ett fint namn.
  • Janniiique

    Nä, vi är inte gravid. Men vi hoppas snart! Vi har redan ett flicknamn som båda tycker om, men svårare med pojknamn. Därför jag skrev ?han tycker?.


    hippphipp skrev 2019-09-15 12:06:52 följande:

    Är ni gravida och väljer namn eller "vill han ha", för man kan inte direkt bestämma könet. I alla fall inte i detta landet.

    Annars är Nico ett fint namn.


Svar på tråden Nico