• Anonym (Ts)
    Mon 9 Sep 2019 11:28
    692 visningar
    5 svar
    5
    692

    Vill verkligen inte, v41

    Jag är i vecka 41. Livet har gått åt skogen. Har ångest, är ledsen hela dagarna och känner att jag varken vill eller orkar med en förlossning. Känns nu dessutom som att mina tankar gör att det inte startar. Känner ändå ibland trots allt att mycket blir bättre om bara bebisen kommer ut, att jag kommer att få något att leva för. En del beror säkert också på hormoner och att jag har gått över tiden.

    Har någon annan mått dåligt inför förlossningen? Startade det av sig själv ändå? Gick ni in i ett annat mode? Eller blev det så jobbigt som man förfarar?

  • Svar på tråden Vill verkligen inte, v41
  • Sun 29 Mar 2020 16:03
    #1

    Den sista månaden innan barnet föds brukar vara hemsk, enligt min erfarenhet (har fyra barn). Så, utan att veta exakt vad du menar med att livet gått åt skogen - du är i gott sällskap!

    Är det nåt särskilt som kukat ur eller mår du bara piss?

    Kan du få avlastning?

    Att gå över tiden är krävande och att vara gravid på slutet kan göra en tokig.

  • Sun 29 Mar 2020 16:05
    #2

    Mina barn har fötts utan igångsättning i vecka 41 +5, vecka 41+7, vecka 41+3 och vecka 39.

  • Sun 29 Mar 2020 16:05
    #3

    Såg nu att tråden är gammal! Hoppas allt gått bra!!!

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Wed 1 Apr 2020 20:33
    #4

    Tack ändå för svaret!

    Om det ändå vore så väl, var under psykisk misshandel av en sambo som tog tunga droger utan att jag fattade någonting. Blev inbillad att det var hormoner. Men bebisen kom utan igångsättning och är världens finaste unge! Nu ska jag bara kriga om ensam vårdnad av denna underbara lilla varelse...

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Wed 1 Apr 2020 20:37
    #5

    Tack ändå för svaret!

    Om det ändå vore så väl, var under psykisk misshandel av en sambo som tog tunga droger utan att jag fattade någonting. Blev inbillad att det var hormoner. Men bebisen kom utan igångsättning och är världens finaste unge! Nu ska jag bara kriga om ensam vårdnad av denna underbara lilla varelse...

Svar på tråden Vill verkligen inte, v41