• Mon 9 Sep 2019 15:46
    1080 visningar
    6 svar
    6
    1080

    Hur mycket svårare ska det bli att ta körkort utan privata körlektioner?

    Hej jag är en 23 årig kille.
    Jag studerar nu och tänker samla lite CSN och skaffa körkort kanske på november.
    Mina föräldrar har ingen bil just nu. Min pappa hade tidigare men han har inte kört redan 5~6 år.
    Därför tror jag måste ta körkort utan privata körlektioner om jag hittar inget privata handledare. 
    Men hur mycket svårare ska det bli?
    Jag tror jag ska gå till intensivkurs som har 10 körlektioner(10000 kronor) eller 20 körlektioner(15000 kronor)

  • Svar på tråden Hur mycket svårare ska det bli att ta körkort utan privata körlektioner?
  • Mon 9 Sep 2019 15:56
    #2
    Anonym (L) skrev 2019-09-09 15:49:05 följande:

    10 lektioner utan privatkörning räcker ingenstanns. Kanske 20 räcker om du är lättlärd och verkligen läser på om teorin innan du kör. Men ändå så är det repetitioner som behövs. Timmar bakom ratten.

    Samla hellre ihop till en bil först så kan du börja övningsköra privat. Du har ju ändå ingen användning av ett körkort om du inte har en bil.


    Jag kan tänka på att köpa bil om jag får ngt extra/deltids jobb .. 
  • Mon 9 Sep 2019 16:38
    #4
    Alexiis skrev 2019-09-09 16:30:09 följande:

    Se om du kanske har en skola/utbildning i närheten där dom lär upp själva körskole-lärarna, jag gick på en sån i Helsingborg och betalade typ 100-200 kr per lektion sen gick jag även på en vanlig trafikskola endå


    Behöver man inte egen bil för att köra privat(menar körskole-lärarna) ?? 
Svar på tråden Hur mycket svårare ska det bli att ta körkort utan privata körlektioner?