• Tue 10 Sep 2019 08:32
    5861 visningar
    163 svar
    163
    5861

    Vad ska män göra då?

    Ofta ser man trådar där det diskuteras svårigheten med att vara män och hitta en partner till förhållande eller sex. Kvinnorna väljer och män försöker jaga.

    Men istället för att diskutera det så vill jag vända på det. 

    Vad ska männen göra då för att få det bättre? Vad vill ni att män ska göra för att jämna ut oddsen mellan män och kvinnor?

    Ska män sluta jaga kvinnorna och vänta på att kvinnor tar första steget? Är det inte en väldigt stor risk att ingen får napp då eftersom kvinnorna väntar på att män ska ta första steget och så börjar dem också nu vänta. Eller?

    Vad ska män göra för att lyckas bättre på dejting och nattklubbsfronten? Vad ska de göra rent konkret för att svänga tillbaka vågskålen till ett mer jämställt dejtande där både män och kvinnor känner att de blir valda och får till det?

  • Svar på tråden Vad ska män göra då?
  • Sat 14 Sep 2019 06:35
    #21
    +2
    CFly skrev 2019-09-13 20:18:37 följande:

    Tror att det är det här kvinnor aldrig kommer förstå. För hos kvinnor så dyker den där mannen upp förr eller senare och dem får till det. 

    Men så är det inte för vissa män. Vissa väljs helt enkelt inte trots att dem inte är obehagliga eller konstiga. Men det här förstår inte kvinnor för det finns inte i deras värld.


    Det stämmer inte. Det finns kvinnor som inte väljs och det är en högst verklig sorg att inte "få till det" och också att plocka isär drömmen om att få barn med en partner.
    Alla hästar hemma
  • Sat 14 Sep 2019 10:00
    #22
    +1

    Fast nu blandar du ihop två saker, relationer och tillgång till sex.

    Kvinnor är väldigt relationsinriktade (så vi är fostrade). Och vi har en biologisk klocka som gör att vi är väöööldigt benägna om att hitta partnern i våra liv. Och vi har ont om tid. Men ju starkare kvinnor blir och ekonomiskt oberoende ju mer krav kan hon ställa på en partner. Hon behöver inte acceptera och stå ut med vad som helst. Hon har ett val. Och det valet baseras numera på kärlek än på rädsla att bli ensam och socialt utpekad som sorglig.

    Jag tror hela grejen är att killar måste hänga med i kvinnans takt. Det går inte att stå och titta på medan kvinnor tar mark och tro att detta inte påverkar er män.

    Ska ni ha en driven kvinna så behöver också ni vara drivande. Relationer kräver jobb. Det har det alltid gjort. Har man inge förstått det så har man ett ganska taskigt utgångsläge.

  • Sat 14 Sep 2019 10:39
    #23
    +1
    CFly skrev 2019-09-13 20:16:17 följande:

    Faktiskt är det ju så om en majoritet av män bestämde sig för att sluta ragga så skulle kvinnor bli desperata.

    Sen finns det även en övertro på att alla människor kan om de beter sig på rätt sätt hitta någon. Som om det bara vore att ändra sig och göra rätt liksom. 

    Säg det till dem som gör rätt, beter sig snyggt och schysst, försöker och försöker i år ut och år in. Det är ganska så oschysst och säga till en sån kille att du ska sluta vara obehaglig.


    Det kommer aldrig att hända för alla män är inte ute efter att "straffa" kvinnor av någon verklighetsfrånvänd fantasi. De flesta män är vettiga människor.

    Jag förstår att det är tufft om man har det svårt men

    om du öppnar ögonen och ser dig runt så kommer du förstå att alla möjliga män hittar partners. Sen finns det ett litet gäng som inte gör det av olika anledningar. Dessa anledningar är knappast att de gör alla rätt men kvinnor är onda.

    Jag säger inte att alla män som har svårt att hitta partners är obehagliga. De flesta är säkeligen fina människor som förtjänar alla sympati. Jag säger att alla män som sitter här och på andra forum och diskuterar hur det är kvinnors fel att de själva inte har partners, är obehagliga. Stor skillnad.
    Korrekturläser som en kratta
  • Sat 14 Sep 2019 17:25
    #24
    +1
    Physalis skrev 2019-09-14 10:39:28 följande:

    Det kommer aldrig att hända för alla män är inte ute efter att "straffa" kvinnor av någon verklighetsfrånvänd fantasi. De flesta män är vettiga människor.

    Jag förstår att det är tufft om man har det svårt men

    om du öppnar ögonen och ser dig runt så kommer du förstå att alla möjliga män hittar partners. Sen finns det ett litet gäng som inte gör det av olika anledningar. Dessa anledningar är knappast att de gör alla rätt men kvinnor är onda.

    Jag säger inte att alla män som har svårt att hitta partners är obehagliga. De flesta är säkeligen fina människor som förtjänar alla sympati. Jag säger att alla män som sitter här och på andra forum och diskuterar hur det är kvinnors fel att de själva inte har partners, är obehagliga. Stor skillnad.


    Kunde inte sagt det bättre och visst finns det många bra män som har det svårt att hitta kvinnor. Fick kontakt med en här på FL för några år sedan som var över 30 och aldrig ens kysst en tjej. Han verkade så rar och trevlig att jag erbjöd mig att coacha honom. Och inom två år hittade han en tjej och idag är han gift och har 2 barn. Inte en enda gång andades han ens om att kvinnor har för höga krav eller liknande. Han visste att det var på honom de hängde men han visste inte hur han skulle börja.

    Vissa har det enklare att hitta tjejer men det går även för andra om man vet vad som behövs. Och ja, det finns tjejer som inte vet hur man får en man heller och därför blir ensamma hela livet.
  • Mon 16 Sep 2019 10:49
    #25
    -1 +1
    CarinaL26 skrev 2019-09-13 22:02:17 följande:
    Är det vi som inte förstår? Trots att många av oss faktiskt tar första steget många gånger kommer ändå ingen att ta steget gentemot dig om du inte attraherar kvinnor. Det ändras inte beroende på vem som tar första steget.
    pyssel skrev 2019-09-14 06:35:55 följande:
    Det stämmer inte. Det finns kvinnor som inte väljs och det är en högst verklig sorg att inte "få till det" och också att plocka isär drömmen om att få barn med en partner.
    Det jag menar är det Pyssel beskriver ovan. Att det är en högst verklig sorg att inte "få till det".

    Det tråkiga är bara att det upplevs som att det är en verklig sorg när det kommer till kvinnor som inte får till det. Men när det gäller män som inte får till det så blir attityden istället dömande, man försöker hitta alla fel som finns, han får skylla sig själv attityd osv.

    Liknelsen nedan visar på hur jag upplever samhället.

    Kvinna kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år. 
    Svar:  Oj, ja jag förstår hur det kan kännas. Kom hit så kan jag försöka hjälpa dig med några tips så kommer det nog ordna sig ska du se.

    Man kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år.
    Svar: Vad är det för fel på dig? Sluta bete som en svin så vill nog tjejer titta på dig. Ta tag i ditt liv. Var inte så obehaglig.

    Lite överdrivet men liknelsen visar på hur jag upplever skillnaden i hur män och kvinnor blir bemötta.

    Finns män som blir fint bemötta men de måste bete sig helt perfekt. De får inte gnälla det minsta på något. Nästan omänskligt då en person är nere och frustrerad. 

    Men för kvinnor så går det bra o gnälla på män och de får medlidande ändå.

  • Mon 16 Sep 2019 12:16
    #26
    +1
    CFly skrev 2019-09-16 10:49:59 följande:
    pyssel skrev 2019-09-14 06:35:55 följande:
    Det stämmer inte. Det finns kvinnor som inte väljs och det är en högst verklig sorg att inte "få till det" och också att plocka isär drömmen om att få barn med en partner.
    Det jag menar är det Pyssel beskriver ovan. Att det är en högst verklig sorg att inte "få till det".

    Det tråkiga är bara att det upplevs som att det är en verklig sorg när det kommer till kvinnor som inte får till det. Men när det gäller män som inte får till det så blir attityden istället dömande, man försöker hitta alla fel som finns, han får skylla sig själv attityd osv.

    Liknelsen nedan visar på hur jag upplever samhället.

    Kvinna kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år. 
    Svar:  Oj, ja jag förstår hur det kan kännas. Kom hit så kan jag försöka hjälpa dig med några tips så kommer det nog ordna sig ska du se.

    Man kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år.
    Svar: Vad är det för fel på dig? Sluta bete som en svin så vill nog tjejer titta på dig. Ta tag i ditt liv. Var inte så obehaglig.

    Lite överdrivet men liknelsen visar på hur jag upplever skillnaden i hur män och kvinnor blir bemötta.

    Finns män som blir fint bemötta men de måste bete sig helt perfekt. De får inte gnälla det minsta på något. Nästan omänskligt då en person är nere och frustrerad. 

    Men för kvinnor så går det bra o gnälla på män och de får medlidande ändå.

    Eller snarare:

    Kvinna kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år. 
    Svar:  Oj, med tanke på hur lätt det är för kvinnor att få till det, ni behöver ju bara öppna dörren, så måste det vara nåt väldigt fel på dig. Är du frigid eller? Kanske ultrafeminist?

    Man kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år.
    Svar: Jag vet. Kvinnor är så himla kräsna. Bara feminister hela högen. De vill bara ha utlänningar.
  • Mon 16 Sep 2019 12:16
    #27
    +1
    CFly skrev 2019-09-16 10:49:59 följande:

    Det jag menar är det Pyssel beskriver ovan. Att det är en högst verklig sorg att inte "få till det".

    Det tråkiga är bara att det upplevs som att det är en verklig sorg när det kommer till kvinnor som inte får till det. Men när det gäller män som inte får till det så blir attityden istället dömande, man försöker hitta alla fel som finns, han får skylla sig själv attityd osv.

    Liknelsen nedan visar på hur jag upplever samhället.

    Kvinna kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år. 

    Svar:  Oj, ja jag förstår hur det kan kännas. Kom hit så kan jag försöka hjälpa dig med några tips så kommer det nog ordna sig ska du se. 9

    Man kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år.

    Svar: Vad är det för fel på dig? Sluta bete som en svin så vill nog tjejer titta på dig. Ta tag i ditt liv. Var inte så obehaglig.

    Lite överdrivet men liknelsen visar på hur jag upplever skillnaden i hur män och kvinnor blir bemötta.

    Finns män som blir fint bemötta men de måste bete sig helt perfekt. De får inte gnälla det minsta på något. Nästan omänskligt då en person är nere och frustrerad. 

    Men för kvinnor så går det bra o gnälla på män och de får medlidande ändå.


    Eller så får män bemötandet:

    "Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år.

    Svar: Oj, ja jag förstår hur det kan kännas. Kom hit så kan jag försöka hjälpa dig med några tips så kommer det nog ordna sig ska du se.

    Replik: Varför ska män ändra sig??!!

    Men visst finns det taskiga bemötande också där män istället hade förtjänat att bli respektfullt bemötta i sin sorg, utan att för den skull spä på inställningen att de "förtjänar en kvinna".
    Alla hästar hemma
  • KlantS­murfen
    Mon 16 Sep 2019 13:16
    #28
    +1
    CFly skrev 2019-09-16 10:49:59 följande: #25
    pyssel skrev 2019-09-14 06:35:55 följande:
    Det stämmer inte. Det finns kvinnor som inte väljs och det är en högst verklig sorg att inte "få till det" och också att plocka isär drömmen om att få barn med en partner.
    Det jag menar är det Pyssel beskriver ovan. Att det är en högst verklig sorg att inte "få till det".

    Det tråkiga är bara att det upplevs som att det är en verklig sorg när det kommer till kvinnor som inte får till det. Men när det gäller män som inte får till det så blir attityden istället dömande, man försöker hitta alla fel som finns, han får skylla sig själv attityd osv.

    Liknelsen nedan visar på hur jag upplever samhället.

    Kvinna kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år. 
    Svar:  Oj, ja jag förstår hur det kan kännas. Kom hit så kan jag försöka hjälpa dig med några tips så kommer det nog ordna sig ska du se.

    Man kommer och säger: Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år.
    Svar: Vad är det för fel på dig? Sluta bete som en svin så vill nog tjejer titta på dig. Ta tag i ditt liv. Var inte så obehaglig.

    Lite överdrivet men liknelsen visar på hur jag upplever skillnaden i hur män och kvinnor blir bemötta.

    Finns män som blir fint bemötta men de måste bete sig helt perfekt. De får inte gnälla det minsta på något. Nästan omänskligt då en person är nere och frustrerad. 

    Men för kvinnor så går det bra o gnälla på män och de får medlidande ändå.

    Liknelsen nedan visar på hur jag upplever FL.

    * Ensam kille frågar hur han kan förändra sig själv för att förändra sin situation, blir oftast bra bemött och är tacksam för de råd han får.

    * Ensam kille med trång offerkofta ger förslag på hur tjejer kan förändra sig själva för att förändra hans situation som att förändra sina preferenser och börja ta initiativ (för det är ju naturligt vis honom de hade valt) så det blir jämlikt och bra. Har en tendens att se sig själv som bättre än andra män, jämför sig med psykopater, narcissister och "bad guys". Med "bad guy" brukar de mena män med social kompetens och som får ligga. Han måste förklara att de enda som är kapabla att förstå ensamhet och att få nobben är män eftersom det är bara män som fått uppleva det. De vill inte ha råd, de vill inte göra något åt sin situation, bara gnälla.
    Blir inte lika bra bemötta.

    Knappt överdrivet och det finns en skillnad i hur dessa män blir bemötta.

  • Tue 17 Sep 2019 11:21
    #29
    -1
    pyssel skrev 2019-09-16 12:16:20 följande:
    Eller så får män bemötandet:

    "Hej, jag har inte lyckats få till det och är 30 år.

    Svar: Oj, ja jag förstår hur det kan kännas. Kom hit så kan jag försöka hjälpa dig med några tips så kommer det nog ordna sig ska du se.

    Replik: Varför ska män ändra sig??!!

    Men visst finns det taskiga bemötande också där män istället hade förtjänat att bli respektfullt bemötta i sin sorg, utan att för den skull spä på inställningen att de "förtjänar en kvinna".
    Det är ju bra om män får det bemötandet. Synd om de attackerar tillbaka då.

    Men, jag kan faktiskt uppleva om man verkligen läser vissa inlägg till punkt och pricka att killen inte har attackerat tillbaka.. men kvinnorna han talar med är så insyltade i sin tro att alla män gnäller så dem har redan satt honom i det facket och tolkat in mellan raderna att han måste vara en sån som gnäller och är anti tjejer. Så svaren han får blir därefter.
  • Tue 17 Sep 2019 11:24
    #30
    -1
    KlantSmurfen skrev 2019-09-16 13:16:33 följande:
    Liknelsen nedan visar på hur jag upplever FL.

    * Ensam kille frågar hur han kan förändra sig själv för att förändra sin situation, blir oftast bra bemött och är tacksam för de råd han får.
    Jag är inte så säker. Jag har upplevt flertalet gånger hur män blir bemötta med taggarna utåt från början. Man har redan tolkat in att eftersom en man talar om dessa problem så är han ute efter att trycka ner tjejerna. Så utgår man från det utan att egentligen läsa det som står utan extra tolkningar. 

    Sen är man inte öppen för att en man kan få gnälla och oja sig över sitt problem lika mycket som en kvinna får.
Svar på tråden Vad ska män göra då?