• Tue 10 Sep 2019 17:26
    6162 visningar
    206 svar
    +1
    206
    6162

    Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen

    Anonym (anonym) skrev 2019-09-10 13:53:07 följande:

    Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner att jag behöver skriva av mig! Jag och min man fick en fin liten son för tre veckor sedan och jag har därmed förklarat noga för honom att sex är uteslutet just nu då jag inte vill försöka såhär tidigt efter förlossningen. Har även klargjort för honom att oskyddat sex inte är ett alternativ förrän jag har börjat med preventivmedel som jag ska ordna på efterkontrollen om några veckor och infektionsrisken är han väl medveten om. 

    Vi har myst några gånger och så fort han insisterat på att han vill ha sex så har jag sagt ifrån. Men så vaknade jag i förrgår av att han hade oskyddat sex med mig medan jag sov, vilket han först förnekade och därefter bortförklarade med att "den råkade slinka in när jag myste med dig". Hade rätt så ont efteråt, blödde lite ljusrött blod och var väldigt orolig över både graviditet samt infektionsrisk. Var såklart även djupt besviken på att han valde sin lust på min hälsas bekostnad. Jag visade tydligt att det inte var okej att bete sig så men valde trots allt att försöka bortse från vad som hänt, inte minst för vår 3-veckors sons skull. 

    Inatt vaknade jag av att det hände igen, denna gången gjorde det riktigt ont och jag puttade bort honom och sprang in på toa där jag såg att det börjat blöda även denna gången. Hans bortförklaring var att han trodde han var precis vid öppningen, vilket jag anser vara skitsnack då jag kände att det var ordentligt sex långt in. Han säger även att han känner sig fruktansvärt hemsk, äcklig, att han inte kan kontrollera sig etc.

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, detta är en helt ny sida av honom som jag aldrig sett under våra fem år tillsammans (dock så har jag aldrig inte kunnat ha sex tidigare så det förklarar kanske saken) och jag känner mig så himla ledsen över att han i stunden inte bryr sig alls om varken mina känslor eller min hälsa. Han är verkligen världens finaste person bortsett från dessa händelserna och det faktum att vi har en liten nyfödd gör att det hela känns så mycket värre.

    Vad hade ni gjort i min situation?


    Jag förstår att det känns svårt. Ni har en nyfödd och allt.
    Men jag tycker ändå du ska kasta ut honom och anmäla honom. Helst igår.
    Det han har utsatt dig för är inget annat än våldtäkt.
    Han respekterar dig inte fast du har varit så tydlig du kan med hur du vill ha det och varit tydlig och sagt nej.
    Han kan inte skylla ifrån sig på något för det här. Det finns inga ursäkter för det han har gjort.
    Så för ditt barns skull,släng ut honom. Du vill väl inte att barnet ska växa upp och lära sig att det är så kvinnor ska behandlas?
  • Tue 10 Sep 2019 17:33
    #44
    Anonym (......) skrev 2019-09-10 17:20:38 följande:
    Är det idiotiskt att han blir hänvisad till annan plats att sova på? Jag hade då inte velat ha en sån i min säng.
    Problemet här är väl att du inte verkar se allvaret i det hela.
    Det handlar inte om två personer som börjar gosa i sömnen och där båda är med på det. Det här handlar om en våldtäkt.
    Då räcker det inte med att hänvisa honom till en annan sovplats. Då ska han slängas ut och anmälas.
  • Tue 10 Sep 2019 17:48
    #49
    +1
    Anonym (......) skrev 2019-09-10 17:38:13 följande:

    Jag försökte förklara att han kanske inte gjorde det med flit utan i sömnen, vilket händer och är ganska vanligt. Händer bla mig själv. Tog det som exempel.


    Det kanske ger tröst om att han inte är en komplett idiot. Men det får ju dom diskutera sinsemellan.


    Skaffa lite läsförståelse. Ett tips bara.


    Om det hade hänt en gång så hade det kanske kunnat vara ett misstag.
    Men när det händer en gång till och han fortsätter komma med bortförklaringar till sitt beteende så är det inte längre ett misstag.
    Då är man en komplett idiot.
    Du kan inte jämföra det med ditt eget sexliv där din partner är med på noterna.
    Det är en helt annan sak.
    Och sådana råd hjälper inte TS på något sätt.
  • Wed 11 Sep 2019 08:42
    #68
    Anonym (...) skrev 2019-09-11 00:09:03 följande:

    Din man är svinens svin..

    Det är våldtäkt mot dig.

    Men vad jag kan förstå från din TS så vill du inte lämna honom. Så mitt tips är börja sov med trosor. Gärna sånna där som är svårare att få av. Och/eller så ber du honom sova i en annan säng/soffa/badkar eller dyligt.

    Massa kramar till dig. Och tusen fuckyou finger till din sämre hälft.


    TS kanske redan sover i trosor? Det vet ju inte vi.
    Sen räcker det nog inte heller med att låta honom sova på soffan. TS borde skicka ut honom och anmäla honom.
    Han har ju ingen som helst respekt för TS.
  • Wed 11 Sep 2019 08:43
    #69
    Anonym (Illa!) skrev 2019-09-11 00:29:01 följande:

    Lås in hans snopp medan han sover (jag är seriös, skulle inte skämta om våldtäkter). Och låt snabeln vara inlåst, då den uppenbarligen lever sitt egna liv, och din kille inte kan styra över om den råkar våldta någon. Finns utmärkta lås där han ändå kan kissa osv.

    Under tiden sover du på soffan och försöker lösa situationen, om du ska lämna, boende osv.


    Ska någon sova på soffan medans TS letar boende så är det han. Helst så är det han som ska flytta ut.
  • Wed 11 Sep 2019 08:44
    #70

    Hur går det;TS? Tänker på dig.

  • Wed 11 Sep 2019 17:21
    #74
    Anonym (Går int) skrev 2019-09-11 15:28:41 följande:

    TS:

    Hade varit givande om du kunde skriva en rad eller två nu när du engagerat så många här. Trist när folk startar trådar men blir ledsna för kommentarerna och struntar i att svara i rädsla för att skriva ?fel? och bli påhoppad.

    Tror de flesta vill dig väl men det kommer ut hårdare ön vad du var beredd på. Såklart att det inte är nån höjdare när så många påstår att din man är våldtäktsman, men det förstår du säkert själv nu också.

    Du kan väl åtminstone ge ifrån något tecken på att du läser iallafall?


    Jag håller med. Det är lite frustrerande när någon startar en sådan här tråd och sen inte uppdaterar.
    Men kanske är TS fortfarande i chock och inte orkar svara. Eller har fullt upp med bebisen.
  • Wed 11 Sep 2019 19:18
    #81
    +1
    Anonym (anonym) skrev 2019-09-11 18:54:58 följande:

    Tack så jättemycket för alla svar! Känns otroligt skönt att ni alla "är på min sida" även om det såklart är jobbigt att läsa era svar.

    Har inte agerat så drastiskt som många av er menar att jag borde göra, det är inte så lätt att bara "kasta ut honom" när vi dels är gifta, har hund och bil tillsammans och dels har en så pass liten bebis hemma. Vi bor dessutom i en lägenhet som han äger, så jag har inga möjligheter att kasta ut någon utan isåfall blir det snarare tvärtom. Jag är bara 24 år och har nyss tagit min examen efter många års studier, har därav inte en särskilt hög SGI eller föräldrapenning; planen var att söka heltidsjobb lagom tills mammaledigheten är slut och att min man skulle jobba in större delen av månadsinkomsten medan jag är föräldraledig. Sitter alltså lite fast här utan någon juridisk rätt till bostaden (vi har skrivit äktenskapsförord på att allt vi ägt innan äktenskapet förblir enskild egendom) och utan någon direkt inkomst att hurra för. 

    Jag har dock absolut markerat rejält på att det var långt över gränsen för vad som är okej att göra mot någon. Men samtidigt så är han väldigt deprimerad och har ordagrant sagt senast igår att "jag kan lika gärna skita i livet och försvinna för allt jag gör blir bara fel" vilket gör mig livrädd för att han ska begå självmord och att min son ska få växa upp utan sin pappa på grund av att jag var så pass arg på honom som jag egentligen borde vara för det han gjort. Samma sak gäller polisanmälan - tänk om han blir dömd för två våldtäkter och hamnar i fängelse i flera år, hur ska jag förklara det för min son? 

    Psykolog har han i alla fall upprättat kontakt med, så jag hoppas verkligen att det hjälper! Någon frågade om jag upplevt honom som aggressiv eller nedvärderande på andra sätt och visserligen så avbryter han mig ofta när jag pratar och "pratar över mig" när vi till exempel är på möten eller liknande, men utöver det så skulle jag snarare säga att jag är den som är dominant i förhållandet! 

    Förstår att så många tycker att jag ska lämna honom snarast möjligt och polisanmäla, det hade jag också givit som råd om jag själv var den som kommenterade på någons inlägg gällande samma sak. Men att frånta sonen en uppväxt i en kärnfamilj som kanske kan fortsätta vara så fin som den varit fram tills händelserna känns kanske inte som det bästa - jag tror alltså att jag trots allt vill ge det en sista chans (med psykologkontakt för hans del) med tanke på att det kom som en blixt från klar himmel och inte är något som jag under våra fem år tillsammans kunnat se minsta lilla tendens till. 


    Om du tänker stanna kvar trots det han gjort så se åtminstone till att vara hård på att han fullföljer sina psykologkontakter.
    Och var även tydlig med att om det händer igen så kommer du att flytta.
    Låt honom inte komma undan med det här.
  • Thu 12 Sep 2019 08:41
    #97
    +1
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 07:52:42 följande:

    Tycker du förstorar upp och överdrivet en massa. Kvinnojour(?) ärligt, det är ts partner och pappan till hennes barn du svartmålar.

    Klart man kan ha sex även som nyförlöst, herregud


    Jag antar att du inte har egna barn? När man är nyförlöst så brukar man rekommenderas att inte ha sex.
    Dels för infektionsrisken och dels för att man måste få läka i underlivet.
    En del kan också ha blivit sydda.
    Oavsett vilket så har TS varit tydlig med att hon inte vill eller bör ha sex nu. Hon har tydligt sagt nej.
    Tycker du då ändå att det är överdrivet att folk reagerar på det hennes man har gjort?
    Jag hoppas du inser att det är våldtäkt/sexuellt övergrepp när han har sex med henne trots att hon så tydligt har sagt nej.
    Sex är ingen rättighet.
  • Thu 12 Sep 2019 14:41
    +2
    Anonym (Sluta överdriv) skrev 2019-09-12 11:58:17 följande:

    Du antar helt fel jag tre barn och har fött dem alla.

    Tycker ändå att det överdramatiseras i den här tråden helt i hysteriskt me to anda...

    Har man en partner får man ställa upp lite annars ska man inte bli så förvånad om partnern hittar sex på annat ställe


    Du resonerar då inte som någon som själv har fött barn.
    Man ska inte behöva bli tvingad att ställa upp på vaginalt samlag. Om man vill hjälpa sin partner med att runka eller suga av är en sak.
    Om ens partner inte vill så får man bara respektera det. Man har man själv två fungerande händer också.
    Men man ska inte behöva ställa upp på penetrerande sex mot sin vilja.
    I synnerhet inte när man just har fött barn.
    TS har sagt mej klart och tydligt. Och ett nej är ett nej och ska respekteras. Oavsett om man är ett etablerat par eller det bara en tillfällig förbindelse.
    Sex är ingen rättighet. 
    Om man hotar med otrohet för att ens nyförlösta kvinna inte vill ha sex så är man ändå inte mycket att ha.
Svar på tråden Han hade sex med mig när jag sov strax efter förlossningen