• Anonym (Panik!)

    Många finnar/bölder i underlivet

    Har fått finnar längs hela kanterna på båda blygdläpparna. Kanterna på de yttre blygdläpparna . Det svider, kliar, värker och är svullet. Gör tex lite ont att kissa (svider). Finns det inget jag kan köpa på apoteket och ha på. Har kört med intimtvål och luftat på nätterna. Börjar få panik!

    Har ibland fått någon böld men detta är helt sjukt mycket. Vet inte om det kommer från rakningen?

  • Svar på tråden Många finnar/bölder i underlivet
  • Anonym (Panik!)

    Kom efter rakning. Använde en redan använd rakhyvel och på torr hud. Så det lutar åt det beror på rakningen. Ska badda med klorhexidinsprit. Det gör ingen skada? Hur ofta ska jag badda? Har propyderm hemma så det ska jag köra efter rakning. Gillar inte att vara hårig men det här var inte kul!

  • Anonym (Panik!)

    Har kollat på bilder på herpes och det ser inte ut som det

  • Barbro45

    INTE klorhexidinsprit, det svider och torkar ut hyn, välj klorhexidinlösning.


    Anonym (Panik!) skrev 2019-09-10 21:09:14 följande:

    Kom efter rakning. Använde en redan använd rakhyvel och på torr hud. Så det lutar åt det beror på rakningen. Ska badda med klorhexidinsprit. Det gör ingen skada? Hur ofta ska jag badda? Har propyderm hemma så det ska jag köra efter rakning. Gillar inte att vara hårig men det här var inte kul!


  • Anonym (?)

    TS, är det här något som bara skett nu eller kommer det en böld/finne lite då och då? Kommer de alltid vid samma tidpunkt efter rakning eller kan det variera?

  • Anonym (Panik!)

    Det kan komma någon då och då. Har inte tänkt på om det är vid rakning. Men ofta om jag haft mens och haft binda. Måste köpa klorhexidinlösning idag efter jobbet. Hade sådan klåda inatt så jag knappt kunde sova.

  • Anonym (Linda)
    Anonym (Panik!) skrev 2019-09-11 13:49:08 följande:

    Det kan komma någon då och då. Har inte tänkt på om det är vid rakning. Men ofta om jag haft mens och haft binda. Måste köpa klorhexidinlösning idag efter jobbet. Hade sådan klåda inatt så jag knappt kunde sova.


    Oavsett vad det beror på måste du vara bättre på att ta hand om ditt underliv. Raka inte för ofta, ingen tvål, aldrig raka dig torrt, smörj in dig, alltid ny rakhyvel, alltid rena handdukar och händer, byt mensskydd ofta, försök undvik trosskydd, lufta på nätterna.

    Det kan omöjligt vara bättre att ha det så här än hårig? Ansa håret med sax och raka bara ibland kan vara bra för att behålla friskt underliv.
  • Anonym (Panik!)

    Har baddat med klorhexidinlösning och duschat länge i varmt vatten. Inte ens använt intimtvål. Hur ofta ska jag badda? Måste jag ringa gyn imorgon? Vad kan de göra? Har faktiskt fått avsmak att raka mig. Detta är ett helvete!

  • Gaydar
    Anonym (Panik!) skrev 2019-09-11 21:26:33 följande:

    Har baddat med klorhexidinlösning och duschat länge i varmt vatten. Inte ens använt intimtvål. Hur ofta ska jag badda? Måste jag ringa gyn imorgon? Vad kan de göra? Har faktiskt fått avsmak att raka mig. Detta är ett helvete!


    Eller låt BLI! Både könsmogna män och kvinnor har hår som växer mellan bena och män kan även ha en rejäl buske mellan skinkorna som går upp mot ryggen. Bestäm själv!

    Hur många av dina vänner har totalkoll där ner - hur det ser ut hos dig - varje dag?  Just asking..Gissningsvis noll.

    Helt problemfritt om man nu accepterar sin kropp- som vuxen! Även i skrevet!

    Att skrevrakning både för heterosexmän och dito kvinnor skulle vara "NÖDVÄNDIGT" ur hygienisk synpunkt är en ytlig nutida bloggjänta myt!

    Då borde väl kvinnor som här annars är så hygienfixerade - själva föregå med gott exempel och raka bort sitt eget hår även på skallen.
    Hårbotten där uppe eller nere  och kroppslig behåring = samma sak!
    Ur svett och stinksynpunkt.

    Där är vi ju inte riktigt än..

    Förr i världen när jag styrketränade på gym dagligen så brukade vi stammiskillar skämta "hånfullt" när nån högludd straight fjortiskille (ofta böggapig) efter måttlig tvålanvändning i duschen sprätte runt och visade pitten..

    "Ännu en rövblämma - vad tror ni? Ler.

    När kalsongerna skulle tas på så såg man ju "beviset" när bäraren böjde sig frammåt för att ta på sig kallingarna.

    "Beviset = tumnagelsstora illröda blämmor mellan skinkorna -  Där hade tvål och vatten och en välbehövlig borstning/rensnkrubbning aldrig varit närvarande på bra länge. När sen den heterostolte killen rättade upp sig och drog upp de urtvättade sladdriga kallingarna - så såg man ett tumsbrett brunt sladdspår - där bak..

    Viken härlig oemotståndlig brudragg - faktor :)

    Ovan problem hos straigta män är brist på tvål och vatten!
    Inte brist på epilatorer och geitala rakdon.

    Vem vill ha självförvållade svidande infekterade rakningskvisslor "där nere? Kvinnor?

    Sluta med sånt ytligt trams!


  • Anonym (Herpes)
    Anonym (Panik!) skrev 2019-09-10 21:14:01 följande:

    Har kollat på bilder på herpes och det ser inte ut som det


    Kan se lite olika ut.
  • Anonym (Panik!)

    Har baddat med klorhexidin 2ggr/dag. Sover utan trosor och direkt efter jobbet så duschar jag varmt och tvättar mig inte med tvål. Går sedan runt i mysbyxor utan trosor för att vädra. Bölderna spricker om vartannat och det svider som f.n när jag kissar. Har djävulskt ont hela dagarna när jag måste ha trosor och trosskydd på mig. Känns som det förvärrar det. Hur länge tar det innan det går över?

  • Anonym (Panik!)

    Går på Alvedon mot smärtan men det hjälper knappt????. Klarar knappt av att jobba då jag har ett stressigt och rörligt jobb.

  • Fjäril kär
    Anonym (Panik!) skrev 2019-09-13 19:25:11 följande:

    Har baddat med klorhexidin 2ggr/dag. Sover utan trosor och direkt efter jobbet så duschar jag varmt och tvättar mig inte med tvål. Går sedan runt i mysbyxor utan trosor för att vädra. Bölderna spricker om vartannat och det svider som f.n när jag kissar. Har djävulskt ont hela dagarna när jag måste ha trosor och trosskydd på mig. Känns som det förvärrar det. Hur länge tar det innan det går över?


    Bort med byxorna! Gå naken i kjol, då vädrar du.

    Har du mens? Annars bort helt med trosskydd! Ha bara sånt om du verkligen blöder.

    Inte vatten! Sluta duscha! Du torkar ut huden ännu mer och förvärrar det.
  • MajaMaria79

    Men du, om det är bölder ska du nog söka gynekolog. Du behöver kanske antibiotika. Sådär ont ska du inte behöva ha. 

  • Anonym (Hmm)
    MajaMaria79 skrev 2019-09-13 20:04:48 följande:

    Men du, om det är bölder ska du nog söka gynekolog. Du behöver kanske antibiotika. Sådär ont ska du inte behöva ha. 


    Det kanske är böldpest som hon har.
  • Anonym (Herpes)
    MajaMaria79 skrev 2019-09-13 20:04:48 följande:

    Men du, om det är bölder ska du nog söka gynekolog. Du behöver kanske antibiotika. Sådär ont ska du inte behöva ha. 


  • Anonym (ear)
    Anonym (Panik!) skrev 2019-09-13 19:27:38 följande:

    Går på Alvedon mot smärtan men det hjälper knappt????. Klarar knappt av att jobba då jag har ett stressigt och rörligt jobb.


    2 alvedon och 1 ipren hjälper bättre mot smärta.
Svar på tråden Många finnar/bölder i underlivet