• Anonym (själv­plågar­e)
    Thu 12 Sep 2019 16:07
    2113 visningar
    49 svar
    49
    2113

    Han är typ besatt av henne!

    Långt inlägg men behöver era åsikter.

    Jag har träffat en kille i 1,5 år. Vi bor inte ihop då jag inte är redo pga osäkerheten. Han har tjatat från dag ett typ, att han vill vara med mig jämt.
    Pga av hans företag så får han ibland åka och jobba på annan ort och förra hösten var han iväg några dagar i veckan under lite mer än en månads tid.
    Han befann sig då i en stad där en kusin till hans väns sambo bor. Han har träffat henne vid endast två tillfällen innan lite sådär hastigt. De skrev till varandra på fb och tyckte att de skulle ses när han ändå var där men de hade svårt att få till en passande tid. Allt mer de skrev (jag har fått läst allt i efterhand) så blev det flirtsmileys och lite hjärtan, ni vet lite sånt där läsa mellan raderna flirtande med små hintar och generade smileys. Han kom med förslag på när de kunde ses men hon kunde inte och han erbjöd sig att stanna några timmar längre innan sin resa hem. Samtidigt säger han till mig att han vill hem till mig så fort som möjligt.

    Det var kanske två veckor efter hans jobbresa som hon skulle resa någonstans men kom med förslaget att hon kunde stanna till hos sin kusin över en natt så kunde de alla ses den kvällen och umgås. Han var med på det och tyckte det lät toppen. Han skulle sova tidigt den kvällen sa han till mig några veckan innan då jag frågat om han ville följa med mig till en vän. Alltså ljög han. Jag fick reda på detta via hans väns sambo som frågade mig om jag skulle vara med. Jag konfronterade honom och han ljög mig rakt upp i ansiktet först men sen bekände han och det var då jag fick läsa. Det blev ingen träff för dem då men hade nog inte blivit ändå då hon fick förhinder.

    Han bekände sen att han var nyfiken på henne och det gjorde ont men jag uppskattade ärligheten. Det blev däremot värre och det gick så långt att han dumpade mig för att han var så nyfiken på henne. Han sa också att jag skulle ju ändå aldrig flytta till honom. Han kunde inte släppa tanken på henne, tanken att få ligga med henne. Jag skrattade åt honom.. han dumpade mig alltså pga att kanske få chansen att sätta på den där bruden. Det tog tre dagar så ångrade han allt och idiotförklarade sig själv och verkade ärligt ångerfull. 

    Sen vintern efter årsskiftet så började de skriva igen då hon hörde av sig att hon skulle till sin kusin över en helg. Han började då igen tala om sin nyfikenhet, sitt sug efter henne. Alltså fatta vad ont detta gör att höra men han var ju ärlig om sina känslor vilket inte hör till vanligheten i såna här situationer. Jag säger till honom att det är bäst att han går dit, träffar henne och känner efter, sen bestämmer sig för jag orkar inte med detta velande och ovisshet. 
    Han for dit på lördagkväll och jag satt stand by hemma tittandes på min mobil, en lång väntan. Jag satte ultimatum, där och då skulle han bestämma sig. Antingen mig eller henne. Han valde mig efter att ha varit där i kanske två timmar, ringde upp mig och bad mig komma till honom. 
    Men för i helvete, då åker han på jobbresa igen och de skrev med varandra. Hon hade skrivit att hon gillade hans sällskap, att det var mysigt med en kram från honom och han svarade att det tyckte han med och att det var synd att han var tvungen att gå så tidigt. Detta hade de skrivit på måndagen på inte förrän på onsdagen berättar han för mig men ljuger om vilken dag de började skriva osv. När han kom hem så var det mycket tjaffs, jag var hos honom och packade mina grejer jag hade där, jag var redo att gå. Han ville inte men han ville ändå följa sin nyfikenhet igen. Jag sa att det är lika bra att han frågar henne rakt ut om hon är intresserad så det gjorde han, han skrev till henne. Hennes svar var att hon hade självklart kunnat ha det mysigt med honom men hon var inte intresserad av något seriöst. Jag sa att nu får han bestämma sig en gång för alla, hans svar är "detta kanske tar en tid att komma över" Alltså seriöst?! Jag gick. Jag var färdig. Bara tre dagar efter så vill han att jag kommer tillbaka, han älskar mig och han är en kåt idiot. Jag som den självplågaren jag tydligen är går tillbaka!

    Tidigt i somras så träffade han henne en kort stund hos hans vän, kanske en timma bara. Men det var inga problem efteråt sa han, han kände ingenting. Men nu.. nu är vi tillbaka. Detta med att jag inte flyttar ihop med honom och att vi blir riktigt seriösa tex, han tycker att det inte känns som det någonsin kommer bli vi på allvar. Detta medför alltså att han tänker på andra, han får sug att vilja ligga med andra, få utforska mer.. och så självklart henne! Han kan inte släppa henne. Han sa senast igår när vi hade ett snack att han inte vet varför han inte kan släppa henne. Vad fan han känner henne knappt, han har träffat henne vad jag vet fyra gånger. Han kan inte släppa nyfikenheten om att ligga med henne tex. Han säger att han tycker att jag är snyggare än henne och egentligen är hon sån som han säger att han inte gillar, en sån där klassisk babe med blont hår, stora pattar, massa make up och stora fransar, piercingar (som han hatar) och tatueringar. Ja hon är skitsnygg! Jag är inte ful men nog fan tycker jag att hon med all utstyrsel är snyggare än mig. men nej, det är hon inte minsann säger han men ändå vill han ha henne mer än mig och kan inte släppa tanken om henne.

    Så här står vi nu. Hur kan han vara så besatt av henne?! Och han måste väl såklart kunna veta varför han vill ha henne så mycket.. han säger att han inte vet. Men ärligt. Jag vill ha svar. Jag blir tokig. Och mest av allt så blir jag arg på mig själv att jag är så dum som alltid kommer tillbaka.. och fortfarande är kvar! Men varför är han så besatt? Jag fattar inte.

    Snälla kom med inputs, funderingar, tips. Detta måste lösas. 
    Kommer han någonsin kunna släppa henne tror ni?

  • Svar på tråden Han är typ besatt av henne!
  • Anonym (själv­plågar­e) Trådstartaren
    Thu 12 Sep 2019 16:54
    #3
    cleoeme skrev 2019-09-12 16:34:36 följande:

    Frågan är ju varför du vill vara med någon som uppenbart har känslor för någon annan?


    Fast det är ju inte frågeställningen just nu. Att jag är korkad som är kvar/går tillbaka är jag ju medveten om och frågar mig själv om jag går igång på något slags självplågeri.. men just nu vill jag först försöka förstå situationen med honom, det handlar inte om kärlek, han känner henne inte ens, utan han säger att det är någon fixidé om att han blev sugen på henne och ville ligga med henne som inte riktigt går ur systemet, som att han måste få göra det. Han kan inte släppa den tanken helt enkelt. Han älskar mig men han är villig att riskera att offra mig för att få ligga med henne. Han har ingen framtid med henne på annat vis och det vet han och det är ibte det han strävar efter. Jag förstår honom inte, han förstår inte ens sig själv säger han.
  • Anonym (själv­plågar­e) Trådstartaren
    Tue 17 Sep 2019 01:43
    #18

    Jag skulle väl inte vilja påstå att jag är besatt av honom, inte så jag sett det, snarare att jag isf är besatt av viljan att förstå. Den är stark. Jag är kär i honom ja, men vore jag besatt så hade jag väl inte tvekat att flytta ihop med honom?

    Det är skitlätt att säga till någon "Lämna! Dumpa honom. Ta kontrollen över ditt liv. Gå vidare." Jag har sagt så själv och det ÄR ju så det är, son det ska vara. Tyvärr har inte alla den styrkan att göra det, det har jag också sett allt för många gånger, även i väldigt ohälsosamma relationer. Det är hemskt vad maktlös man kan vara ibland, till o med över sig själv.

    Finns det någon framtid för mig med honom? Nej det ser inte ljust ut. Är jag ledsen över det? Jo klart jag är men jag skulle vara mer ledsen om jag stannade hos honom.. eftersom det med största sannolikhet kommer bli något liknande igen.

    Men jag kan inte släppa behovet av att få försöka få en förklaring. Jag vill veta försöka förstå. I mitt förra förhållande som varade i många många år så blev jag väldigt sårad, min sambo var otrogen efter vi varit tillsammans i tre år. Det var en rejäl upp och ner resa efter der och man ifrågasatte varför jag stannade.. men det var faktiskt mödan värt. Det tog mig över ett år innan jag kunde börja släppa och acceptera det som hänt. Men jag började förstå, ju mer vi pratade om det och känpde så gick det upp för mig att det var verkligen det klassiska "fyllemisstaget".. det var verkligen det och de hade aldrig någon kontakt efteråt. Vi fick sen ytterligare sex fina år tillsammans. Vi gick skilda vägar pga att vi inte var kära längre men vi är goda vänner idag.

    Här är nog inte fallet så, för detta är inget fyllemisstag. Men det är pga något annat och det är det jag vill försöka förstå. En människas hjärna, känslor och lustar, är intressant och funkar så olika. Jag undrar vad fasen det är som rör sig i hans skalle. Ja, en del av mig låter nästan som att jag säger att detta är okej. Självklart är det inte det! Jag är ledsen o sårad, det gör ont. Men jag vill få förklaring, vill förstå, för det verkat som det är då jag kan gå vidare och i detta fall inte med honom utan utan honom.

    Hur? Hur kan man vara så besatt av att knulla någon när man påstår sig älska en annan o vill skapa ett liv med denne?

    Han är verkligen helt förvirrad nu. Från att hela helgen försöka få mig till att mysa med honom till att igår inse att hans besatthet är fånig och sjuk till att senare på kvällen föreslå att vi ska ha ett break. Alltså typ så jag skrattar. Och idag förstår ni så hsr han släppt henne helt och vill inte ha nån break utan vill istället ha mig, bara mig. Snacka om att yra till det rejält för sig själv.

    En framtid med honom ser inte ljus ut nej men ändä vill jag försöka förstå. Där är jag "besatt".

  • Anonym (själv­plågar­e) Trådstartaren
    Wed 18 Sep 2019 19:25
    #34
    Anonym (Sjuk) skrev 2019-09-18 05:39:09 följande:

    Det här är helt klart ett troligt scenario! Här har du ts! Så enkelt listade en okänd ut honom. Kan det stämma?


    Ja jag tycker det låter väldigt troligt faktiskt.
  • Anonym (själv­plågar­e) Trådstartaren
    Wed 18 Sep 2019 19:56
    #35

    Så många svar och jag uppskattar det verkligen. Att få lite olika synvinklar på det. Tycker många svar är väldigt troliga och det ger mig många tankeställare.

    Han är väldigt sextokig och ibland ser jag på honom som att han fortfarande är en hormonstinn tonåring som suktar efter de populära innetjejerna som han aldrig kunde få.

    När det gäller just den här tjejen så säger han att det skulle inte finnas någon seriös framtid med henne. De kommer från helt skilda världar och hennes livsstil är inget som tilltalar eller passar honom och inte heller hans skulle passa henne. Men han vill helt enkelt bara ligga med henne, han typ bara måste ha henne och han kan inte släppa tanken. Sen att hon nobbade honom har nog bara blivit mer ved på elden, han verksr vilja ha det han inte kan få.

    Men hur kan han offra den han påstår sig älska bara för en vilja/behov av att sätta på henne eller npgon annan? För jag tror definitivt det är som de flesta av er skriver att hon kommer inte vara den enda.

    Jag kommer släppa det här efter ett tag det vet jag men just nu är det för många frågor och funderingar. Jag vet hur jag fungerar, jag behöver älta och analysera och efter ett tag kommer jag till insikt och släpper det hela. Skönt att ha andra utomstående att bolla med. Detta hjälper mig.

  • Anonym (själv­plågar­e) Trådstartaren
    Fri 20 Sep 2019 11:01
    #44
    Smillefix skrev 2019-09-18 20:25:06 följande:

    Hur ska du göra då tror du, ser du någon framtid i förhållandet?


    Nej ser man realistiskt på det så har jag ju ingen framtid med honom där jag skulle känna mig trygg. Att bygga vidare på detta skulle bara innebära misstankar och svartsjuka. Så det är inte på det viset att jag vill förstå honom för att kunna gå vidare med honom utan jag blir bara vetgirig eller vad man ska säga och analyserar beteendet och hans känslor då människans psyke och alla olika individer vi är intresserar mig. Att försöka förstå är det som hjälper mig att släppa taget till slut. Hur man än vänder och vrider på det just nu så har jag starka känslor för honom men det gäller väl att försöka låta hjärnan och förståndet ta över rodret. Jag önskar att jag hade en framtid med honom där han var nöjd med bara mig men så är ju inte fallet tydligt nog. Han tycker om mig mycket, det tvivlar jag inte en sekund på, men inte tillräckligt.

    Jag har varit arg, ledsen och så sårad men uppskattar ändå hans ärlighet fast den river sönder mig inifrån. Men att ha fått ventilera om det här med er okända människor har faktiskt fått mig att landa lite och lugnat ner mig. Men vad jag kommer sakna alla de roliga stunder vi haft ihop för roligt har vi verkligen haft plus sexet som är det bästa sex jag haft kan jag säga, men efter detta tvivlar jag på att jag skulle kunna släppa loss på det planet igen.
Svar på tråden Han är typ besatt av henne!