• Thu 12 Sep 2019 17:29
    326 visningar
    2 svar
    2
    326

    Vilken av dessa klädkejdor är bäst?

    Vilken av dess klädkedjor är bäst?
    HM / Lindex / Kappahl
    Förklara gärna varför.

    (Ja, det finns andra klädaffärer. Men jag är nyfiken på vad ni tycker om just dessa tre)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken av dessa klädkejdor är bäst?
  • Anonym (störr­e)
    Thu 12 Sep 2019 18:02
    #1

    Jag har alla tre 5 minuter hemifrån och jag är av storlek större, så mitt svar är lite specifikt från just de tre fysiska butikerna.

    Jag föredrar Kappahl. Deras personal är kunniga, vänliga och förstående för större människor. De har ett ok utbud med stora storlekar som inte bara är tält och storblommigt och de har byxor i stora storlekar för människor som är korta, vilket jag alltid är på jakt efter då jag bara är 159 cm kort. De är bra på underkläder också. De har också bra priser.

    Lindex går jag till ibland. De är ok, men deras utbud av större kläder har försämrats märkbart sedan de tog bort plus size kollektionen. Meningen var ju att den skulle integreras men har har det mer blivit att de större storlekarna försvunnit nästan helt. Jag går ändå dit för det lilla som finns kvar är av bra kvalitet och till hyfsat bra pris samt att personalen är trevlig och hjälpsam.

    HMs klädavdelning går jag inte upp till längre. De har inga stora storlekar alls och personalen där är snäsig och nedlåtande mot alla som inte har storlek 36 eller mindre. Däremot handlar jag hud, hår och sminkprodukter där ibland. Den personalen är mycket trevligare och de har bra priser.

  • Fri 13 Sep 2019 13:55
    #2

    Det beror på vad jag letar efter.

    Kappahl har finast babykläder. Hm har billigaste basic babykläderna. Lindex och kappahl har finast barnkläder. Kappahl är den enda affären som säljer byxor smala nog för dottern. Kappahl har bäst barnytterkläder. Lindex bäst barnpjamas. Lindex har bäst damunderkläder. Lindex har finaste damkläderna men kappahl bäst kvalitet. Hm har smink och accessoarer.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vilken av dessa klädkejdor är bäst?