• Anonym (Fråga­)
    Thu 12 Sep 2019 21:15
    879 visningar
    4 svar
    4
    879

    Kan man råka krysta ut ett embryo vid jättetidig graviditet?

    Det här är en jättedum fråga men måste bara... Jag tror inte att jag är gravid, men det finns en sannolikhet för det. Är ca 4 dagar till beräknad mens, så vet inte än.

    Jag har en trög urinblåsa/urinrör, vilket innebär att jag ibland måste krysta för att få ut kisset. Nyss tog jag i lite extra och i samband med det kom även en liten vit, krämig/smått slemmig flytning ut. Väldigt liten men syntes tydligt på pappret när jag torkade mig.

    Nu känner jag ångest över att det var en påbörjad graviditet som jag nu råkat avbryta. Är det möjligt att det var så? Har fått för mig att det i princip skulle vara omöjligt att avbryta en graviditet själv, men blir så osäker nu...

    Förlåt om det var världens dummaste fråga!

  • Svar på tråden Kan man råka krysta ut ett embryo vid jättetidig graviditet?
  • Anonym (n)
    Thu 12 Sep 2019 21:18
    #1

    Nej, det där låter inte alls som något missfall.
    Du kan vara lugn. Om barnet riskerades varje gång mamman kissade elelr bajsade hade människosläktet dött ut.

  • Anonym (n)
    Thu 12 Sep 2019 21:20
    #2

    Dessutom hade inga illegala aborter behövts om det bara var att krysta lite vid kissning för att få ut fostret.

  • Anonym (Anna)
    Thu 12 Sep 2019 21:29
    #3

    Nej, det är helt omöjligt. Släpp den tanken :)

  • Anonym (Fråga­) Trådstartaren
    Thu 12 Sep 2019 21:34
    #4
    Anonym (n) skrev 2019-09-12 21:18:53 följande:

    Nej, det där låter inte alls som något missfall.

    Du kan vara lugn. Om barnet riskerades varje gång mamman kissade elelr bajsade hade människosläktet dött ut.


    Anonym (n) skrev 2019-09-12 21:20:38 följande:

    Dessutom hade inga illegala aborter behövts om det bara var att krysta lite vid kissning för att få ut fostret.


    Tack för svar! :) Nej det är ju sant, då hade det blivit rätt svårt att behålla en graviditet och oerhört lätt att göra abort. Funderade lite på om det fanns en större sårbarhet tidigt, innan graviditeten "satt sig" ordentligt eller vad man ska säga. Men då hade det ju varit väldigt svårt att få till en graviditet för någon alls antar jag, hehe.

    Nu är jag nog inte gravid då jag inte har några symptom och inte haft sex på en superfertil dag. Men så fort en enda möjlighet finns blir man väl lite mer medveten antar jag. Men då vet jag i alla fall att när/om mensen kommer så behöver jag inte tänka att det nog var för att jag kissade för hårt :)
Svar på tråden Kan man råka krysta ut ett embryo vid jättetidig graviditet?