Inlägg från: anonym2005 |Visa alla inlägg
  • anonym2005

    Graviditet och ingen träning

    Hej på er alla!

    Jag är gravid med första barnet, ca v 23 nu.

    Jag har inte förstått att det finns en helt annan värld bakom graviditeten, en värld som ligger ganska dold.

    Helt plötsligt handlar det inte bara om att bära och föda ett friskt barn efter 9 månader, nej nu pratar vi om knipträning, core träning, bålstabilitet, inkontinenser och gud vet allt!

    Jag får panik och ångest med jämna mellanrum, hur ska vi överleva då, vi kvinnor som inte ser ut som bodybuilders eller som tycker det känns tungt och jobbigt eller bara inte roligt att dra iväg till gymmet hela tiden.

    Vad ska hända med oss efter graviditeten, kommer våra kroppar bli fördärvade och dö bort eller?

    Är jag verkligen helt ensam om att känna mig trängd, rädd och vilsen i en värld jag inte förstår mig på?

  • Svar på tråden Graviditet och ingen träning
  • anonym2005

    Ja, men så är det problem med det här jäkla knipet!

    Jag hittar inte det...!

    Försöker ligga, sitta, stå, knipa av urinstrålen ibland (jag vet att man inte ska göra det många gånger). Ibland kanske det funkar lite grann men droppar fortfarande urin ändå.

    Har försökt känna med fingrar också, vet inte vad det är jag känner... får mest spänningar i rumpa, mage, ångest och svårt att andas då jag inte kan göra det samtidigt som knipet för då tappar jag allt.

    Och så blir jag trött, uppgiven, jätteledsen och känner mig misslyckad, som att jag förstört mitt liv genom att skaffa mig någonting som jag alltid velat ha, nämligen barn.

  • anonym2005
    Anonym (Inte igen) skrev 2019-09-15 16:43:57 följande:

    Knipkulor är jättebra !! Håller med om det!


    Jag köpte sådana, men märkte ingen skillnad. De satt bara därinne... Men det är förmodligen för att jag gör fel. :( =(
  • anonym2005
    Anonym (Chorus) skrev 2019-09-16 10:40:36 följande:

    [quote=79904759][quote-nick]anonym2005 skrev 2019-09-16 08:45:54 följande:[/quote-nick]Jag köpte sådana, men märkte ingen skillnad. De satt bara därinne... Men det är förmodligen för att jag gör fel. :( =([/

    Geishakulor är mindre, och kräver med muskelaktivering om det kanske kan vara något istället, sen ska man ju vara uppe och igång för att få principen med tyngdkraften.

    Hur känns det när du får orgasm? Kan du känna spänningen då?


    Jag får inte orgasmer, så jag kan inte jämföra med en sån upplevelse.

    Men... jag provade att föra upp ett litet cylinderformat föremål som ville glida ut igen hela tiden och därmed försöka hålla det på plats.

    Nu stod jag upp, och spände från rumpan och försökte tänka att jag skulle lite mer framåt också. Hur som helst så stannade föremålet kvar, och jag tyckte i alla fall att mage och lår var hyfsat avslappnade.

    Kanske att magen spände sig lite, men hallå, den sitter ju typ ihop med de delarna...?

    Jag kunde andas in och ut samtidigt och när jag släppte efter så ville föremålet glida ut igen om jag inte spände till.

    Kan detta ha varit "knipet"?
Svar på tråden Graviditet och ingen träning