• Anonym (Grlpwr)

    Ni som testat RICINOLJA

    Ni som har provat Ricinolja för att sätta igång förlossningen, berätta allt!!

    Ni andra som bara har åsikter, snälla gör er inte ens mödan att kommentera.

  • Svar på tråden Ni som testat RICINOLJA
  • Anonym (BM)

    Inte så kul med diarré när man föder barn.... bara så du vet. 

  • Anonym (Gör som du vill)
    Anonym (Grlpwr) skrev 2019-09-13 13:23:54 följande:

    Ni som har provat Ricinolja för att sätta igång förlossningen, berätta allt!!

    Ni andra som bara har åsikter, snälla gör er inte ens mödan att kommentera.


    Det gick inte bra. Födde barnet på toaletten och ingen lycklig utsaga.

    Ricinolja ska inte användas för att sätta igång en förlossning, det är ingen åsikt utan det är fakta och sedan baserar jag det på egen erfarenhet
  • Anonym (Öh)

    Du vet att det är farligt att dricka ricinolja när man är gravid va?

  • Anonym (Grlpwr)
    Anonym (Gör som du vill) skrev 2019-09-13 13:40:57 följande:

    Det gick inte bra. Födde barnet på toaletten och ingen lycklig utsaga.

    Ricinolja ska inte användas för att sätta igång en förlossning, det är ingen åsikt utan det är fakta och sedan baserar jag det på egen erfarenhet


    Eh, berätta gärna vad som hände.
  • Anonym (Grlpwr)
    Anonym (Öh) skrev 2019-09-13 13:42:51 följande:

    Du vet att det är farligt att dricka ricinolja när man är gravid va?


    Jag vet att det kan vara farligt ja.
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Grlpwr) skrev 2019-09-13 14:06:26 följande:

    Jag vet att det kan vara farligt ja.


    Så du tycker att det är värt att riskera barnets liv för att få föda lite tidigare?
  • Anonym (Gör som du vill)
    Anonym (Grlpwr) skrev 2019-09-13 14:02:16 följande:

    Eh, berätta gärna vad som hände.


    Mitt barn fick vårdas på neonatal i flera veckor pga komplikationer för att förlossningen kom igång så fort. Det var min barnmorska som sa att jag skulle ta ricin olja för jag var förstoppad. Det här var på 80-talet så att googla fakta fanns inte på kartan utan jag litade ju på min barnmorska för vem skulle jag annars lita på?

    Tack och lov gick allt bra till sist.

    Idag förstår jag dock inte varför man skulle välja att ta något som kan sätta igång en för tidig förlossning när man är medveten om risken och att barnet faktist kan dö. Och det har inte med åsikt att göra utan fakta och erfarenhet

    Låt kroppen sköta det naturligt
  • Anonym (Grlpwr)
    Anonym (Öh) skrev 2019-09-13 14:11:46 följande:

    Så du tycker att det är värt att riskera barnets liv för att få föda lite tidigare?


    Jag har inte skrivit någonstans att JAG kommer ta det. Jag frågade om erfarenheter kring det, av erfarna (de som faktiskt provat) :)
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Grlpwr) skrev 2019-09-13 14:17:07 följande:

    Jag har inte skrivit någonstans att JAG kommer ta det. Jag frågade om erfarenheter kring det, av erfarna (de som faktiskt provat) :)


    Indirekt gör du det. De flesta tror att du tänker testa det eftersom du frågar om det.

    Varför annars fråga?
  • Anonym (Grlpwr)
    Anonym (Öh) skrev 2019-09-13 14:20:29 följande:

    Indirekt gör du det. De flesta tror att du tänker testa det eftersom du frågar om det.

    Varför annars fråga?


    Nej, det gör jag indirekt inte. Det är du som tolkar det så.
  • Anonym (ER)

    Vill man veta allt om hur det gått när andra testar ricinolja indikerar det självklart på att man tänker på att göra det. Annars formulerar man sig på ett annat sätt. :) Typ att man undrar hur det gått för de som gjorde detta när det var rekommenderat etc. Annars är det bara att googla. Kommer upp flera trådar från FL.

Svar på tråden Ni som testat RICINOLJA