• barntokiggg

    Fostret 2 mm, helt förvirrad

    Hej!

    Behöver hjälp, råd, stöd jag vet inte själv riktigt.

    Jag hade sista mensens första dag 18 juli som pågick till den 22 juli, har oregelbunden cykel (brukar diffa på 2-7 dagar varje månad ungefär) och vet ej när jag har ägglossning exakt. Jag plussade den 23 augusti, superglada både jag och sambon. Nu till nutid då jag började blöda i onsdagskväll (11 sep), mycket mindre än en mens men ändä klarrött blod, inga klumpar, har inte fyllt en enda binda hittills. Bokade privat ultraljud igår (fre) och gjorde ett VUL, läkaren (var ingen barnmorska) hittade ett embryo men som endast var 2 mm långt. Hon sa då att antingen så kom min ägglossning mycket senare än jag trodde (trodde jag skulle vara i v 8+0 idag, enligt min app) och jag är bara i vecka 5 eller så har det stannat upp.

    Jag har fortsatt blöda men det är mindre. Kom 2-3 st 5mm, ungefär, blodklumpar igår efter ultraljudet. Känns så konstigt allting, om ni förstår? Planen är att jag ska avvakta en vecka till och har det ej kommit mer blod, blivit ett missfall, så ska jag in om en vecka till och se om det börjat slagit något hjärta. Hur tycker ni sannolikheten att det skulle vara något levande låter? Kan ju såklart ej veta helt hundra förren om en vecka men önskar verkligen svar och om någon är duktig på stt räkna ut sannolikheten med alla siffror jag skrivit så be my guest! Eller vart med om samma. Lever ju såklart på det där lilla hoppet... Men känns så hemskt om det skulle vara MA att bära på det en vecka till. Hoppas ni förstår, vad jag menar. Kroppen fortsätter ju visa symptom så man blir ju helt förvirrad.

  • Svar på tråden Fostret 2 mm, helt förvirrad
  • viseversa

    Förbered dig på mf. Du blöder det är flera veckor för litet. Är ju knappast så du har mycket att klamra dig fast vid.

  • barntokiggg

    Tack för svar! Nej det är ju inte det, bara en liten del av mig som verkligen vill det. Men förberedd för MF är jag absolut, är tillochmed så pass att jag känner nu att om fostret har dött, som jag är mest övertygad om, att jag har bara går och väntar och "hoppas" att det bara ska komma snart så det är över. Kommer ju kännas så jobbigt om jag gör ett till ultraljud på fredag och det visar sig att ingen utveckling har skett att ha gått och haft det här om än så lilla, lilla hoppet hela veckan att min bebis jag trodde skulle komma i april/maj kanske bara blir lite senare och kommer i juli ist...

  • Orkide

    Det låter som ett missfall helt klart. Att läkare blivit mer försiktiga med att säga det rakt ut är för att det han hänt att de haft fel. Men det här låter verkligen som missfall.

  • barntokiggg
    Orkide skrev 2019-09-14 08:24:55 följande:

    Det låter som ett missfall helt klart. Att läkare blivit mer försiktiga med att säga det rakt ut är för att det han hänt att de haft fel. Men det här låter verkligen som missfall.


    Förstår det. Men ett ma då? Eftersom embryot är kvar i mig. Hur långt tid kan det då ta innan det kommer ur mig? Blir ju ändå att betala 800:- till för att konstatera något jag "vet" om det inte hänt något till på fredag. Har ingen gynakut i närheten, kan akuten göra/gör de ett ultraljud vid sådana här tillfällen? Någon som vet?
  • Orkide

    När jag fick missfall så kom inte allt ut efter 2 veckor orkade jag inte psykiskt längre att ?ha missfall? så jag gjorde en skrapning.

    Nästa gång du kommer in till gyn så kommer de se hur det ser ut, är det fortfarande kvar så kommer du få tabletter för att stöts ut det och förhoppningsvis hjälper det.

    Det är kostsamt med missfall

    Beklagar

  • barntokiggg
    Orkide skrev 2019-09-14 08:52:43 följande:

    När jag fick missfall så kom inte allt ut efter 2 veckor orkade jag inte psykiskt längre att ?ha missfall? så jag gjorde en skrapning.

    Nästa gång du kommer in till gyn så kommer de se hur det ser ut, är det fortfarande kvar så kommer du få tabletter för att stöts ut det och förhoppningsvis hjälper det.

    Det är kostsamt med missfall

    Beklagar


    Okej, bara att vänta och se under veckan då :( Fy!! Ja, på alla sätt och vis. Var så ledsen igår, idag känner jag mig mest bara tom. Så ledsamt att fortsätta göra vardagsgrejer efter igår, tänker bara som att när jag gjorde det här sist var jag gravid som att bara typ äta middag eller gå ut med hunden. Som tur är har jag en väldigt stöttande sambo. Samtidigt kan jag inte skaka av mig det hon sa om att det kan vara så felberäknat osv fast det säkert bara var för att inte säga något annat för snabbt. Har ett litet hopp och det skrämmer mig :( Fast jag är förberedd på MF. Väntar bara på att det ska börja forsa blod, komma en blodklump eller få lite kramper som jag läst att det "ska" vara.
  • barntokiggg
    Orkide skrev 2019-09-14 08:52:43 följande:

    När jag fick missfall så kom inte allt ut efter 2 veckor orkade jag inte psykiskt längre att ?ha missfall? så jag gjorde en skrapning.

    Nästa gång du kommer in till gyn så kommer de se hur det ser ut, är det fortfarande kvar så kommer du få tabletter för att stöts ut det och förhoppningsvis hjälper det.

    Det är kostsamt med missfall

    Beklagar


    Tack förresten <3
  • Orkide
    barntokiggg skrev 2019-09-14 08:59:55 följande:

    Okej, bara att vänta och se under veckan då :( Fy!! Ja, på alla sätt och vis. Var så ledsen igår, idag känner jag mig mest bara tom. Så ledsamt att fortsätta göra vardagsgrejer efter igår, tänker bara som att när jag gjorde det här sist var jag gravid som att bara typ äta middag eller gå ut med hunden. Som tur är har jag en väldigt stöttande sambo. Samtidigt kan jag inte skaka av mig det hon sa om att det kan vara så felberäknat osv fast det säkert bara var för att inte säga något annat för snabbt. Har ett litet hopp och det skrämmer mig :( Fast jag är förberedd på MF. Väntar bara på att det ska börja forsa blod, komma en blodklump eller få lite kramper som jag läst att det "ska" vara.


    Jag förstår att du har lite hopp, hoppet är ju det sista som överger en. Man är inte sig själv när detta händer man känner sig jättekonstig när man får missfall. Så var set för mig. Konstiga tankar, nedstämdhet, ledsen, arg mm.

    Om det kommer klumpar eller ont är väldigt olika. Jag hade två dagar där det gjorde ont jätteont. Eftersom jag redan hade två barn sen tidigare kände jag igen smärtan. Det var värkar (mildare än en förlossning) men ändå samma). Sen kom ju allt ändå inte it och det blev en skrapning.. men två veckor efter skrapningen så kom ägglossningen igång igen. Och det tyckte jag var positivt att man då kunde lämna missfallet bakom sig. Men än idag kan jag sörja den lilla som inte blidde <3
  • barntokiggg
    Orkide skrev 2019-09-14 14:01:47 följande:

    Jag förstår att du har lite hopp, hoppet är ju det sista som överger en. Man är inte sig själv när detta händer man känner sig jättekonstig när man får missfall. Så var set för mig. Konstiga tankar, nedstämdhet, ledsen, arg mm.

    Om det kommer klumpar eller ont är väldigt olika. Jag hade två dagar där det gjorde ont jätteont. Eftersom jag redan hade två barn sen tidigare kände jag igen smärtan. Det var värkar (mildare än en förlossning) men ändå samma). Sen kom ju allt ändå inte it och det blev en skrapning.. men två veckor efter skrapningen så kom ägglossningen igång igen. Och det tyckte jag var positivt att man då kunde lämna missfallet bakom sig. Men än idag kan jag sörja den lilla som inte blidde <3


    Åh jaa.. Det här är min första graviditet och vi båda har ju vart beredda på att det ska hända men man blir ju ändå inte förberedd.

    Hoppas att min ägglossning kommer igång lika snabbt! Hur visste du? Test? Vi känner oss redo att så fort det här är över att bara gå vidare och försöka igen.
  • Orkide

    Ja jag började testa tolv dagar efter skrapningen för att hålla koll.

    Nej man blir verkligen aldrig beredd på missfall. Eftersom jag hade två barn så tänkte jag ?det här kan jag missfall händer inte mig?. Men tada det händer alla. Men det är väldigt få som pratar högt om det. Det är som att det är skamfyllt. Men det händer av en anledning. Å det är ju för att det är fel på fostret, väldigt fel. Så man får väl vara tacksam för att man slipper ta ett sent abortbeslut senare i graviditeten för att det är så många fel att den ändå inte skulle överleva utanför livmodern.

  • barntokiggg
    Orkide skrev 2019-09-14 17:47:34 följande:

    Ja jag började testa tolv dagar efter skrapningen för att hålla koll.

    Nej man blir verkligen aldrig beredd på missfall. Eftersom jag hade två barn så tänkte jag ?det här kan jag missfall händer inte mig?. Men tada det händer alla. Men det är väldigt få som pratar högt om det. Det är som att det är skamfyllt. Men det händer av en anledning. Å det är ju för att det är fel på fostret, väldigt fel. Så man får väl vara tacksam för att man slipper ta ett sent abortbeslut senare i graviditeten för att det är så många fel att den ändå inte skulle överleva utanför livmodern.


    2 dagar senare haha.. Garanterat missfall nu iaf. Kommer klumpar i lite tid och otid och har ju ej slutat blöda så. Var tvungen att starta en tråd om det för är så rädd för den där smärtan och forsande blodet som "ska" komma. Ifall det inte behöver vara så utan att det kan komma lite lugnt pö om pö :')
  • Orkide

    Men om det blöder hela tiden och kommer lite klumpar så klarar du dig säkert från smärtan. Det är oftast när just klumparna stöts ut som det gör ont.

    Jag beklagar verkligen att du går igenom det här. Nu får vi hoppas att det går över fort så ni kan ?gå vidare?. Jag kan fortfarande bära med mig missfallet men jag menar att ni kan gå vidare och försöka bli gravida igen. Ja jag hoppas du förstår vad jag menar <3

  • barntokiggg
    Orkide skrev 2019-09-16 20:45:39 följande:

    Men om det blöder hela tiden och kommer lite klumpar så klarar du dig säkert från smärtan. Det är oftast när just klumparna stöts ut som det gör ont.

    Jag beklagar verkligen att du går igenom det här. Nu får vi hoppas att det går över fort så ni kan ?gå vidare?. Jag kan fortfarande bära med mig missfallet men jag menar att ni kan gå vidare och försöka bli gravida igen. Ja jag hoppas du förstår vad jag menar <3


    Tack för allt stöd <3 Jag förstår absolut. Jag hoppas på det bästa!
  • Orkide
    barntokiggg skrev 2019-09-16 21:10:05 följande:

    Tack för allt stöd <3 Jag förstår absolut. Jag hoppas på det bästa!


    Det var så lite! Ta hand om dig och lycka till <3
  • Anonym3323

    Ledsamt att läsa, beklagar verkligen. <3 Fick själv mf i v 9 i början av sommaren, första barnet och så mycket lycka. Men så händer det hemska.. När man är nere på botten och inte vet hur man ska ta sig upp igen så rätt var det är så blir man ändå stark igen. För min del hämtade sig kroppen snabbt och är gravid igen nu i v 13. Så det finns verkligen hopp och kroppen är ju fantastisk!! <3 

  • barntokiggg
    Anonym3323 skrev 2019-09-17 15:27:38 följande:

    Ledsamt att läsa, beklagar verkligen. <3 Fick själv mf i v 9 i början av sommaren, första barnet och så mycket lycka. Men så händer det hemska.. När man är nere på botten och inte vet hur man ska ta sig upp igen så rätt var det är så blir man ändå stark igen. För min del hämtade sig kroppen snabbt och är gravid igen nu i v 13. Så det finns verkligen hopp och kroppen är ju fantastisk!! <3 


    Tack så mycket! Förstår helt hur du kände, fast jag "förberett" mig på att det kan hända och inte är något ovanligt så är man aldrig helt beredd på att det ska hända än själv ändå.

    Gud vad kul, grattis!! Går det att pusta ut lite nudå? Hoppas på samma snabba återhämtning för mig. Hur länge efter var du igång igen med ägglossning osv? För mig kom allt, vad jag hoppas, ut imorse med värkarna. Haft lite mensvärksliknande ikv men hoppas det är över snart.
  • Anonym3323
    barntokiggg skrev 2019-09-17 21:14:01 följande:

    Tack så mycket! Förstår helt hur du kände, fast jag "förberett" mig på att det kan hända och inte är något ovanligt så är man aldrig helt beredd på att det ska hända än själv ändå.

    Gud vad kul, grattis!! Går det att pusta ut lite nudå? Hoppas på samma snabba återhämtning för mig. Hur länge efter var du igång igen med ägglossning osv? För mig kom allt, vad jag hoppas, ut imorse med värkarna. Haft lite mensvärksliknande ikv men hoppas det är över snart.


    Precis, jag hade också ?förberett? mig då jag hade lite rosa flytningar redan i v 5, men efter ett vul där man fick se hjärtat slå så blev man ju förvirrad och glad på samma gång. Men att man ändå blir så förkrossad kunde man inte ställa sig in på, just den där tomheten efteråt. Skönt att du verkar fått det lite lindrigare, själv startade det för mig ca 2 dagar innan och dag 3 var det en kaosartad morgon på gynakut med svår smärta och forsande blod.

    Ägglossningen verkade för mig inte komma igång förrän efter den första mensen kom. Men den kom iallafall på exakt ett dag och ägglossning likaså, vilket kändes oerhört skönt. Hade läst om oregelbunden mens och sånt strul så det var skönt att man slapp det iaf. På gott och ont får man vara glad att det händer så tidigt som möjligt eftersom kroppen återhämtar sig snabbare då oftast. Hoppas det är över för dig snart så du kan gå vidare!
Svar på tråden Fostret 2 mm, helt förvirrad