• Mon 16 Sep 2019 10:09
    1154 visningar
    25 svar
    25
    1154

    Är det positiva äl stickor trots ingen ÄL?

    Planerar barn med sambon. Är på ÄL +5. Hade alltså ägglossning för 5 dagar sen. På kvällen kände jag som molvärk och stickningar och det har hållt i sig varje dag. Det hugger till ibland som håll på högra sidan. Igår både morgon och kväll har jag som något lättare illamående. Hade dock inte ätit så vet inte om de är därför magen vänder sig ut och in. Och kände de var för tidigt med grav test nu så tog 2 st äl test bara för skoj skull. Ska ju inte ha äl nu!

    Och funderar nu om ÄL testen är positiva eller negativa ????? tyckte de var lite för starka att vara så långt efter ÄL.

  • Svar på tråden Är det positiva äl stickor trots ingen ÄL?
  • Anonym (E)
    Mon 16 Sep 2019 11:40
    #11
    Hoothoot skrev 2019-09-16 11:31:38 följande:

    Bör vara en med 2 decimaler.


    Zandylina skrev 2019-09-16 11:35:13 följande:

    Det bästa är en med två decimaler som annan skrivit, för tempskillnaden kan vara väldigt liten och ej synas på en termometer med bara en decimal.. Jag har en termomenter från Babyplan den har 2 decimaler som jag använder och tar tempen oralt varje dag samma tid. 


    Okej tack. Då funkar inte örontempen då. Kan man beställa såna kartor där man prickar in sin kurva eller skriver man bara upp tempen varje dag?
  • Mon 16 Sep 2019 11:49
    #12
    Anonym (E) skrev 2019-09-16 11:40:51 följande:
    Zandylina skrev 2019-09-16 11:35:13 följande:

    Det bästa är en med två decimaler som annan skrivit, för tempskillnaden kan vara väldigt liten och ej synas på en termometer med bara en decimal.. Jag har en termomenter från Babyplan den har 2 decimaler som jag använder och tar tempen oralt varje dag samma tid. 


    Okej tack. Då funkar inte örontempen då. Kan man beställa såna kartor där man prickar in sin kurva eller skriver man bara upp tempen varje dag?
    Jag skulle dra ner en app på mobilen som kan hjälpa dig följa allt. Jag använder Fertility Friend appen och i den kan man skriva in alla symtom, tester, temp och dylikt, den visar även efter ett tag när du beräknas ha ägglossning och sådant så blir lättare att hålla kontroll samt lära känna din kropp. Dock kan det ta ett par cykler innan appen "lärt känna dig" hehe

    Dock finns det massa olika appar som kan hjälpa till med detta, FLO, GLOW, Natural Cyclesm P.C, Min kalender, Ovia m.fl.
  • Mon 16 Sep 2019 11:49
    #13
    Anonym (E) skrev 2019-09-16 11:40:51 följande:
    Zandylina skrev 2019-09-16 11:35:13 följande:

    Det bästa är en med två decimaler som annan skrivit, för tempskillnaden kan vara väldigt liten och ej synas på en termometer med bara en decimal.. Jag har en termomenter från Babyplan den har 2 decimaler som jag använder och tar tempen oralt varje dag samma tid. 


    Okej tack. Då funkar inte örontempen då. Kan man beställa såna kartor där man prickar in sin kurva eller skriver man bara upp tempen varje dag?
    Jag skulle dra ner en app på mobilen som kan hjälpa dig följa allt. Jag använder Fertility Friend appen och i den kan man skriva in alla symtom, tester, temp och dylikt, den visar även efter ett tag när du beräknas ha ägglossning och sådant så blir lättare att hålla kontroll samt lära känna din kropp. Dock kan det ta ett par cykler innan appen "lärt känna dig" hehe

    Dock finns det massa olika appar som kan hjälpa till med detta, FLO, GLOW, Natural Cyclesm P.C, Min kalender, Ovia m.fl.
  • Mon 16 Sep 2019 11:49
    #14
    Anonym (E) skrev 2019-09-16 11:40:51 följande:
    Zandylina skrev 2019-09-16 11:35:13 följande:

    Det bästa är en med två decimaler som annan skrivit, för tempskillnaden kan vara väldigt liten och ej synas på en termometer med bara en decimal.. Jag har en termomenter från Babyplan den har 2 decimaler som jag använder och tar tempen oralt varje dag samma tid. 


    Okej tack. Då funkar inte örontempen då. Kan man beställa såna kartor där man prickar in sin kurva eller skriver man bara upp tempen varje dag?
    Jag skulle dra ner en app på mobilen som kan hjälpa dig följa allt. Jag använder Fertility Friend appen och i den kan man skriva in alla symtom, tester, temp och dylikt, den visar även efter ett tag när du beräknas ha ägglossning och sådant så blir lättare att hålla kontroll samt lära känna din kropp. Dock kan det ta ett par cykler innan appen "lärt känna dig" hehe

    Dock finns det massa olika appar som kan hjälpa till med detta, FLO, GLOW, Natural Cyclesm P.C, Min kalender, Ovia m.fl.
  • Mon 16 Sep 2019 11:50
    #15

    Jag vågar inte ta gravtest. Blir så besviken om den är negativt. Vilket är högst troligen då de är tidigt men anledningen till varför jag skapade tråden var för jag förväntade mig svagare streck på ägglossningstesterna med tanke på hur svaga strecken annars är för mig vid negativa test. Det ser ut som en stegring men jag kan omöjligt ha en stegring då jag hade starkt positivt på äl stickorna för 5 dagar sen. Och hur jag känner av den så starkt med.

    Tog äl stickor nu då jag först redan kissat med morgon urin och tyckte de bara var lite roligt eftersom jag vet jag fått positiva äl test vid tidigare graviditeter. Dock mycket starkare men då testade jag vid försenad mens också. Men tycker de är för starka äl stickor för att vara några dagar efter äl!

  • Mon 16 Sep 2019 11:51
    #16

    App använder jag redan! Och då prickade jag rätt för 5 dagar sen med både app och test ????

  • Anonym (E)
    Mon 16 Sep 2019 11:53
    #17
    Zandylina skrev 2019-09-16 11:49:37 följande:

    Jag skulle dra ner en app på mobilen som kan hjälpa dig följa allt. Jag använder Fertility Friend appen och i den kan man skriva in alla symtom, tester, temp och dylikt, den visar även efter ett tag när du beräknas ha ägglossning och sådant så blir lättare att hålla kontroll samt lära känna din kropp. Dock kan det ta ett par cykler innan appen "lärt känna dig" hehe

    Dock finns det massa olika appar som kan hjälpa till med detta, FLO, GLOW, Natural Cyclesm P.C, Min kalender, Ovia m.fl.


    Jag använder redan en app, såg nu att man kunde lägga till temperatur i den. Jag hade inte sett det innan. Har bara använt den för att logga mensen innan.
  • Mon 16 Sep 2019 11:54
    #18
    Lillfia989 skrev 2019-09-16 11:51:50 följande:

    App använder jag redan! Och då prickade jag rätt för 5 dagar sen med både app och test ????


    Så nice du använder app med :)
    Verkar som våra kroppar vill konfundera oss rejält denna månaden suck.
    Men jo lite skumt e det att strecken såpass starka för dig, samma skumhet för mig och mitt ägglossningtest.
    Önskar allt vore lättare lol.
  • Mon 16 Sep 2019 11:55
    #19
    Anonym (E) skrev 2019-09-16 11:53:26 följande:
    Jag använder redan en app, såg nu att man kunde lägga till temperatur i den. Jag hade inte sett det innan. Har bara använt den för att logga mensen innan.
    Se där så bra..men då är det bara att börja tempa och se vad som sker fom imorgon då för morgontemp alltid bäst då tempen kan variera under dagen.
  • Anonym (E)
    Mon 16 Sep 2019 11:57
    #20
    Lillfia989 skrev 2019-09-16 11:51:50 följande:

    App använder jag redan! Och då prickade jag rätt för 5 dagar sen med både app och test ????


    Hade du tydligt starkare då för fem dagar sedan så borde du ha prickar rätt. Om du vill vara säker på att få utslag på stickan så är väl det bästa att vänta till bim. Jag blir också besviken på varje negativt test så jag försöker att inte testa då ofta utan vänta in mens. Svårt ibland...
  • Mon 16 Sep 2019 13:00
    #21

    Ja! Svårt att hålla sig med att vänta in Bim. Usch har som stickningar och drar i högra sidan hela tiden vid äggstocken ich känner mig illamåendet vid lunchen här på jobbet. Även efter jag nu ätit så är det en klump i magen. Känns som jag skulle vilja spy

  • Anonym (E)
    Mon 16 Sep 2019 13:09
    #22
    Lillfia989 skrev 2019-09-16 13:00:23 följande:

    Ja! Svårt att hålla sig med att vänta in Bim. Usch har som stickningar och drar i högra sidan hela tiden vid äggstocken ich känner mig illamåendet vid lunchen här på jobbet. Även efter jag nu ätit så är det en klump i magen. Känns som jag skulle vilja spy


    Hoppas du får ett plus snart då! :)

    Men ja det är jobbigt med väntan. Själv är jag skengravid varenda månad... :) det är inte lätt!!!
  • Mon 16 Sep 2019 17:50
    #23

    Hej igen! Om någon är kvar. Jag kände jag blev så jädrans nyfiken så när jag kom hem efter jobbet (poängtera) inte något morgonurin alltså och 5 dagar efter ÄL. Så är inne på BIM -9 så fick jag detta svaret på graviditets testet nyss! Är det verkligen ett plus jag ser Hur är de ens möjligt? ????????

  • Mon 16 Sep 2019 18:27
    #24
    Lillfia989 skrev 2019-09-16 17:50:33 följande:
    Hej igen! Om någon är kvar. Jag kände jag blev så jädrans nyfiken så när jag kom hem efter jobbet (poängtera) inte något morgonurin alltså och 5 dagar efter ÄL. Så är inne på BIM -9 så fick jag detta svaret på graviditets testet nyss! Är det verkligen ett plus jag ser Hur är de ens möjligt? ????????
    Det är inte möjligt endast 5 dagar efter äl. Det är nämligen den absolut tidigaste dagen embryot kan fästa och först efter det utsöndras hcg. Det brukar ta ca en vecka till innan test visar plus.
  • Anonym (Jeh)
    Sat 20 Feb 2021 12:35
    #25

    Var du gravid? :)

Svar på tråden Är det positiva äl stickor trots ingen ÄL?