• Anonym (Förstörd)

    Gravid v 7 extrem trötthet. Hjälp:(

    Hej, är gravid i v. 7 med nr 3 och jag behöver verkligen er hjälp och tips.. Jag har sådan extrem trötthet sen 2veckor tillbaka. Den är EXTREM jag är inte ens kapabel till att ta hand om mina barn jag somnar precis överallt..

    Jag vet om att man brukar bli trött osv det har ja blivit med dom andra 2 med men det här är något helt annat... Jag sover, vaknar utvilad 5min senare har jag jämnt göra att hålla ögonen öppna och måste lägga mig igen. Dom tillfällena jag orkar hålla mig vaken är mitt humör så hemskt att jag vill inte ens vistas i samma rum som någon. Det är så illa att sambon har fått varit hemma från sitt jobb för att jag inte kan klara av att ta hand om våra 2 andra barn. Jag bryter verkligen snart ihop jag vet inte vad jag ska ta mig till och sambon kan snart inte vara hemma mer... Så snälla Vad är era bästa tips?

  • Svar på tråden Gravid v 7 extrem trötthet. Hjälp:(
  • Anonym (Hb)

    Kolla järnvärdet! Visserligen brukar man oftast inte få lågt värde förrän senare i graviditeten, men du kan ju ha legat lågt redan innan. Sov så ofta du bara kan- även om det så blir bara 5 minuter ibland. Om du kan så ät långsamma kolhydrater- då stiger och störtsjunker inte blodsockret så mycket och man kan känna sig piggare. Om du inte varit på inskrivning än boka det och be om att få kolla tsh-värdet. Försök gå ut lite varje dag fast du är trött. Jag har mått pest med båda mina barn, men försökte ändå gå ut om jag så bara satt i en stol.
    Hoppas du får må bättre snart!

Svar på tråden Gravid v 7 extrem trötthet. Hjälp:(