• Meowbaby

    Sen mens, symptom - men negativa tester

    Hej,

    Är superförvirrad och frustrerad.

    Hade mens 10-13 augusti. Hade ägglossning (enligt test) den 30 augusti, hade sex ett par dagar innan och efter den 30/8. Har normalt en cykel på 30-31 dagar. Jag är nu på dag 37 från senaste mensens första dag. Det är 18 dagar sedan ägglossning nu.

    Har fruktansvärt ont i brösten sedan ett par dagar och har haft molvärk i över en vecka. Symptom jag känner igen från min första graviditet.

    Testat 3 gånger, för en vecka sedan, för tre dagar sedan och idag - negativt alla gånger.

    Någon som varit med om liknande? Kan ju omöjligt vara gravid då, men varför kommer inte min mens? Varför har jag haft menssmärtor och ont i brösten i en vecka när jag normalt inte känner av mensen alls? Hur går man med utebliven mens innan man ringer läkare?

    Vill bara ha mensen nu så vi kan försöka igen + bli av med dessa pms symptom från helvetet....

  • Svar på tråden Sen mens, symptom - men negativa tester
  • Pluttan

    Här är en till som gått över bim. Vet ej när äl var då jag inte testade mig. Men enligt app skulle jag fått mens för 8 dagar sen. Testade negativt senast i morse. Annars har jag regelbunden menscykel på 29 - 30 dagar.


    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Catnap

    Det har hänt mig för några år sen. Till slut kom mensen ändå, ca 10 dagar sent.

  • Pluttan
    UndrandeSökare skrev 2019-09-27 08:40:37 följande:

    Boka in vul och kolla så att det inte finns någon Cysta. Såna kan förhindra att mensen kommer.


    Usch det låter hemskt otrevligt. Vad innebär sånt? Är inte det farligt? :(
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Pluttan
    Catnap skrev 2019-09-27 08:51:30 följande:

    Det har hänt mig för några år sen. Till slut kom mensen ändå, ca 10 dagar sent.


    Varför var den sen? Vet du det?
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Catnap
    Pluttan skrev 2019-09-27 17:13:22 följande:

    Varför var den sen? Vet du det?


    Ingen aning. Nästa månad var det som vanligt igen, så kollade aldrig upp det.
  • UndrandeSökare
    Pluttan skrev 2019-09-27 17:12:22 följande:

    Usch det låter hemskt otrevligt. Vad innebär sånt? Är inte det farligt? :(


    Oftast vätskefylld blåsa i äggstocken som bara fortsätter växa, men kan endera gå sönder av sig själv, (då försvinner problemet) eller så kan en läkare göra hål på den och suga ut innehållet och då försvinner den. Största problemet är att så länge den är kvar och växer så håller sig mensen borta. Googla cysta för mer info.
  • Vitbyrå

    Har exakt samma sak. Tar inte ägglossningstest men använder temp så tror jag har hyfsad koll ändå. Hade ägglossning för 20 dagar sedan och temperaturen har bara stigit/legat stabil sedan dess. Brösten är svullna, onda och större än vanligt. Har haft som mensvärkskänningar av och till i 10-12 dagar. Tog ett test imorse men var tok-negativt. Förstår ingenting. Känns som att kroppen lurar en. Vad är det egentligen som händer i kroppen när det blir såhär? Någon som vet?

  • UndrandeSökare
    Vitbyrå skrev 2019-09-28 08:51:45 följande:

    Har exakt samma sak. Tar inte ägglossningstest men använder temp så tror jag har hyfsad koll ändå. Hade ägglossning för 20 dagar sedan och temperaturen har bara stigit/legat stabil sedan dess. Brösten är svullna, onda och större än vanligt. Har haft som mensvärkskänningar av och till i 10-12 dagar. Tog ett test imorse men var tok-negativt. Förstår ingenting. Känns som att kroppen lurar en. Vad är det egentligen som händer i kroppen när det blir såhär? Någon som vet?


    Detta är bara en teori. Men jag vet att tikar (honhundar) och även andra djur kan bli skendräktiga. Vet ej om det fenomenet finns hos människor, men om det finns, kan det kanske vara en möjlighet? Googla skendräktighet hundar för mer info.
  • UndrandeSökare
    Vitbyrå skrev 2019-09-28 08:51:45 följande:

    Har exakt samma sak. Tar inte ägglossningstest men använder temp så tror jag har hyfsad koll ändå. Hade ägglossning för 20 dagar sedan och temperaturen har bara stigit/legat stabil sedan dess. Brösten är svullna, onda och större än vanligt. Har haft som mensvärkskänningar av och till i 10-12 dagar. Tog ett test imorse men var tok-negativt. Förstår ingenting. Känns som att kroppen lurar en. Vad är det egentligen som händer i kroppen när det blir såhär? Någon som vet?


    Be din läkare att du får göra vul och titta efter cystor i äggstockarna. Ta också blodprov och mät prolaktin, tsh, t3, t3, östrogen och progesteron (för att kolla efter hormonell obalans).
  • Meowbaby

    En update:

    En vecka efter att jag skrev tråden plussade jag. Är idag i vecka 8. Test kan ta ett tag innan de visar positivt.

  • 2barnsmorsan
    Meowbaby skrev 2019-10-11 18:30:53 följande:

    En update:

    En vecka efter att jag skrev tråden plussade jag. Är idag i vecka 8. Test kan ta ett tag innan de visar positivt.


    Grattis! <3

    Bad plussade du då på bim +14?
  • Meowbaby
    2barnsmorsan skrev 2019-10-15 11:24:06 följande:

    Grattis! <3

    Bad plussade du då på bim +14?


    Tack! Ledsen missat ditt svar.

    Ja precis, plussade runt bim +14! Är nu i vecka 15
Svar på tråden Sen mens, symptom - men negativa tester