• Anonym (Anonym)

    Är det panikångest eller är det något fel på mig?

    Ibland blir jag så otroligt yr. Bara sådär. Men främst bland folk. Det lugnar ned sig om jag sitter för mig själv ensam någonstans och tar det lugnt, inte pratar med någon.

    Jag blir så yr, ostadig i hela kroppen, vinglar. Ibland kan det vara så en halv dag. Även om jag varit ute och sedan kommit hem igen. Jag blir så yr att jag inte kan göra någonting. Blir stel i hela kroppen, rör mig nästan lite ryckigt Ibland. Tappar ord när jag pratar med någon. Blir glömsk och frånvarande. Koncentrationssvårigheter.

    Men. Jag får även feber. Häromdagen 38,5. Det är DET som får mig att fundera. För man får väl inte feber av ångest. Jag har lite ont i bihålorna, var nyss förkyld. Kan yrseln bero på det? Har nasonex för det

    Men visst. Det kanske beror på olika saker. Det kan ju vara ångest men även bihåleinflammation . Men jag är tacksam för alla tankar och åsikter.

  • Svar på tråden Är det panikångest eller är det något fel på mig?
  • Anonym (SSK)

    Ångest kan visa sig i fysiska symptom,absolut. Men yrseln skulle lika gärna kunnat vara något annat som lågt blodtryck t.ex och febern kan komma av nån infektion/inflammation. Det är alltså inte säkert att symptomen hänger ihop.

    Börja med att söka läkare för att leta efter fysiska symptom. Därefter går man vidare till psykiska om de inte hittar ngt fysiskt fel.

    Mvh

Svar på tråden Är det panikångest eller är det något fel på mig?