• Anonym (RäddAvMig)

    Hur mycket info har ni innan ni går hem med någon?

    Startade en tråd på det här temat för en stund sen och har fått många hjälpsamma svar, tack!!

    Skulle även gärna vilja veta hur många som gör vad, för att få lite kläm på hur vanligt det är med de olika scenariona. Jag hade verkligen blivit jätteglad om ni ville fylla i! Och ni får även hemskt gärna skriva en kommentar om hur många ggr ni gått hem med nån, och om det varit problemfritt varje gång, speciellt ni som väljer alternativ 1 :)

    Frågorna riktar sig enbart till kvinnor i situationen där de går hem med en man, inte för att jag är trångsynt eller inte inser att det finns alla möjliga olika konstellationer, och inte heller för att jag tror att den enda hotbild som finns är mot en kvinna från en man, utan helt enkelt bara för att det är just den situationen jag är intresserad av. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket info har ni innan ni går hem med någon?
  • Anonym (Jag)

    Råkade rösta fel ser jag nu. Tänkte egentligen klicka i att jag vill ha grundläggande info om en man innan jag går hem med honom. Typ fullständigt namn och ha skapat mig någon sorts bild av vad det är för tjomme, om så bara genom att ha suttit och snackat ett par timmar.

  • Anonym (RäddAvMig)
    Anonym (Jag) skrev 2019-09-18 18:31:12 följande:

    Råkade rösta fel ser jag nu. Tänkte egentligen klicka i att jag vill ha grundläggande info om en man innan jag går hem med honom. Typ fullständigt namn och ha skapat mig någon sorts bild av vad det är för tjomme, om så bara genom att ha suttit och snackat ett par timmar.


    Haha, ok, så alternativ två snarare än ett då :)
  • Drottningen1970

    I dagens läge skulle jag inte vare sig gå hem med nån eller ta hem nån utan total bakgrundscheck på exempelvis lexbase etc. För nu är jag mamma och måste vara ansvarsfull.

    Tidigar i livet har jag gått hem till män jag knappt visste vad de hette. Åkt på blinddate till andra länder etc. men på den tiden behövde jag bara bry mig om mig själv. Lite av ett mirakel att jag aldrig råkat ut för nåt faktiskt.

  • Anonym (personkemi och trygghet)
    Drottningen1970 skrev 2019-09-18 18:56:58 följande:

    I dagens läge skulle jag inte vare sig gå hem med nån eller ta hem nån utan total bakgrundscheck på exempelvis lexbase etc. För nu är jag mamma och måste vara ansvarsfull.

    Tidigar i livet har jag gått hem till män jag knappt visste vad de hette. Åkt på blinddate till andra länder etc. men på den tiden behövde jag bara bry mig om mig själv. Lite av ett mirakel att jag aldrig råkat ut för nåt faktiskt.


    Jag har också tagit mycket risker i livet men skulle inte göra det nu som vuxen och mer upplyst. För mig är det viktigast med vibbar, rösten att man har saker gemensamt, att personen känns empatisk och genuin och att vi klickat väldigt väl på första dejten. Sen bryr jag mig mindre om namn och vad de jobbar med och så. Kollar aldrig Facebbook och sånt, har det inte själv heller och har  bara kontantkortsnummer  i början till dejter så de kan inte kolla mig heller.
  • Anonym (RäddAvMig)
    Drottningen1970 skrev 2019-09-18 18:56:58 följande:

    I dagens läge skulle jag inte vare sig gå hem med nån eller ta hem nån utan total bakgrundscheck på exempelvis lexbase etc. För nu är jag mamma och måste vara ansvarsfull.

    Tidigar i livet har jag gått hem till män jag knappt visste vad de hette. Åkt på blinddate till andra länder etc. men på den tiden behövde jag bara bry mig om mig själv. Lite av ett mirakel att jag aldrig råkat ut för nåt faktiskt.


    Ja, det är ju just den där biten som är speciellt skrämmande, om det skulle hända mig nånting m tanke på barnen
  • Anonym (RäddAvMig)
    Anonym (personkemi och trygghet) skrev 2019-09-18 19:31:15 följande:
    Jag har också tagit mycket risker i livet men skulle inte göra det nu som vuxen och mer upplyst. För mig är det viktigast med vibbar, rösten att man har saker gemensamt, att personen känns empatisk och genuin och att vi klickat väldigt väl på första dejten. Sen bryr jag mig mindre om namn och vad de jobbar med och så. Kollar aldrig Facebbook och sånt, har det inte själv heller och har  bara kontantkortsnummer  i början till dejter så de kan inte kolla mig heller.
    Fast de som är de bästa på att charma och ge bra vibbar är väl just psykopater..? Jag menar inte att alla trevliga män är psykopater förstås, jag menar bara att just det där med att enbart gå på vilka vibbar man får inte känns helt pålitligt?
  • Anonym ($)

    Även killar och män kan ju drabbas också ursäkta mig nu gick jag ifrån ämnet du undrade tidigare om det var säkrare att dejta yngre så du kanske Ska pröva det. Annars verkar du ha fått en del andvändbara tips

  • Anonym (Ging)

    Jag tycker det är lysande att misstänkliggöra män ännu mer. Vi behöver en större klyfta mellan kvinnor och män. Det är såhär mänskligheten går under. Kärleken dör.

  • Anonym (E)
    Anonym (Ging) skrev 2019-09-19 09:49:24 följande:

    Jag tycker det är lysande att misstänkliggöra män ännu mer. Vi behöver en större klyfta mellan kvinnor och män. Det är såhär mänskligheten går under. Kärleken dör.


    På vilket sätt dör kärleken genom att man vet mer om de personerna man går hem till?
  • Anonym (Ging)
    Anonym (E) skrev 2019-09-19 10:01:23 följande:
    På vilket sätt dör kärleken genom att man vet mer om de personerna man går hem till?
    Klyftan mellan män och kvinnor. Klyftan.
Svar på tråden Hur mycket info har ni innan ni går hem med någon?