• Thu 19 Sep 2019 18:08
    586 visningar
    14 svar
    14
    586

    att vara gravid....

    ska lista några saker min dåvarande sambo och barnets pappa sa när jag va gravid. jag hade en ganska jobbig graviditet, och vi hade varit ett par i 5år.

    -du är gravid, inte handikappad.

    -dagen för bf skulle han tydligen träffa sin tjejkompis. jag fråga om han inte kunde komma hem efter jobb ?- "nej, du kan inte göra mig till ditt liv."

    - påväg till förlossningen efter jag frågat om han kunde bära min väska: "nej du är inte handikappad, jag har redan min egen väska att bära"

    - kan du gå och gråta någon annanstans, jag kolla på tv.

    - vi hade shoppat och jag sa tydligen något dumt.. "du får gå hem" också körde han iväg, (3km hem) jag va gravid i månad 9 med foglossning.

    -3 dagar innan förlossning "det är slut. du är för krävande"

    -på förlossningen "seriöst, håll koll på dina egna värkar, blanda inte in mig"

    -efter att ha gett mig en andra chans efter att gjort slut, så 5 dagar efter förlossningen " det är slut, du är för krävande"

    har ni egna saker som pappan till ert barn gjorde/sa när ni va gravida?

  • Svar på tråden att vara gravid....
  • Thu 19 Sep 2019 18:13
    #1

    Han är inte värd dig, och han är inte värd att lägga någon som helst tid eller energi på.

    Fyfan vilket jävla as.

  • Thu 19 Sep 2019 18:18
    #2
    EllaLo skrev 2019-09-19 18:13:24 följande:

    Han är inte värd dig, och han är inte värd att lägga någon som helst tid eller energi på.

    Fyfan vilket jävla as.


    problemet är när man lever i det, så tänker man att man överdriver när man blir ledsen för sådana saker och kommentarer. men nu när man kan kolla tillbaka så gör det ont i mig att han kunde behandla mig så som gravid...
  • Thu 19 Sep 2019 18:53
    #3

    Nej, för när du lever i det så är du i hans våld när han utövar psykisk misshandel på dig. Så ledsen att läsa om vad du har varit med om med honom. Jag vill bara skänka dig styrka och hoppas att du har annat stöd runtomkring dig och barnen!

  • Thu 19 Sep 2019 19:14
    #4

    Oj vilket svin! Förlåt men vilken hemsk människa. Du kan verkligen inte stanna kvar med honom.

  • Liv00
    Thu 19 Sep 2019 20:23
    #5

    Åh, får ont i hjärtat för din skull!

  • Thu 19 Sep 2019 21:15
    #6
    babyloonez skrev 2019-09-19 18:08:39 följande:

    ska lista några saker min dåvarande sambo och barnets pappa sa när jag va gravid. jag hade en ganska jobbig graviditet, och vi hade varit ett par i 5år.

    -du är gravid, inte handikappad.

    -dagen för bf skulle han tydligen träffa sin tjejkompis. jag fråga om han inte kunde komma hem efter jobb ?- "nej, du kan inte göra mig till ditt liv."

    - påväg till förlossningen efter jag frågat om han kunde bära min väska: "nej du är inte handikappad, jag har redan min egen väska att bära"

    - kan du gå och gråta någon annanstans, jag kolla på tv.

    - vi hade shoppat och jag sa tydligen något dumt.. "du får gå hem" också körde han iväg, (3km hem) jag va gravid i månad 9 med foglossning.

    -3 dagar innan förlossning "det är slut. du är för krävande"

    -på förlossningen "seriöst, håll koll på dina egna värkar, blanda inte in mig"

    -efter att ha gett mig en andra chans efter att gjort slut, så 5 dagar efter förlossningen " det är slut, du är för krävande"

    har ni egna saker som pappan till ert barn gjorde/sa när ni va gravida?


    Jag hade känt mig extremt ensam och utlämnad i en väldigt utsatt situation. Nej man är inte handikappad som gravid men kroppen jobbar ju för fan non stop 24/7 i 9 mån för att skapa en människa.

    Jag hade inte kunnat förlåta ett så kallt bemötande av någon jag behöver som mest i den största och mest sköra perioden av mitt liv.
  • Thu 19 Sep 2019 21:46
    #7

    det är väldigt kallt av honom ja :( jag undrar om jag har haft att göra med en sociopat/ psykisk misshandlare, men det är så svårt att varken förstå eller ta in i såfall, vi va liksom tillsammans i 5år

  • Fri 20 Sep 2019 23:12
    #8

    Det låter fruktansvärt! Ingen är värd att bli behandlad så!

  • Fri 20 Sep 2019 23:31
    #9

    Låter som mitt ex :/ Som tur var tog det slut innan barn blev aktuellt...

  • Sat 21 Sep 2019 00:30
    #10
    babyloonez skrev 2019-09-19 21:46:22 följande:

    det är väldigt kallt av honom ja :( jag undrar om jag har haft att göra med en sociopat/ psykisk misshandlare, men det är så svårt att varken förstå eller ta in i såfall, vi va liksom tillsammans i 5år


    Det är ett misshandlar-beteende helt klart! Fattar att det är svårt, en del i en våldsam relation är att man blir van, gränsen för vad som är ok och ?normalt? flyttas hela tiden och han (och din egna hjärna) lurar dig att tro att det ?inte är så farligt? och att du överreagerar.

    Vad bra att ni inte längre är tillsammans! Det kanske vore bra för dig med något typ av samtalsstöd. Att komma ut ur en våldsam relation är inte lätt och att bygga upp sig själv efteråt tar tid, mod och lite hjälp!
  • Sun 22 Sep 2019 21:23
    #11
    babyloonez skrev 2019-09-19 18:08:39 följande:

    ska lista några saker min dåvarande sambo och barnets pappa sa när jag va gravid. jag hade en ganska jobbig graviditet, och vi hade varit ett par i 5år.

    -du är gravid, inte handikappad.

    -dagen för bf skulle han tydligen träffa sin tjejkompis. jag fråga om han inte kunde komma hem efter jobb ?- "nej, du kan inte göra mig till ditt liv."

    - påväg till förlossningen efter jag frågat om han kunde bära min väska: "nej du är inte handikappad, jag har redan min egen väska att bära"

    - kan du gå och gråta någon annanstans, jag kolla på tv.

    - vi hade shoppat och jag sa tydligen något dumt.. "du får gå hem" också körde han iväg, (3km hem) jag va gravid i månad 9 med foglossning.

    -3 dagar innan förlossning "det är slut. du är för krävande"

    -på förlossningen "seriöst, håll koll på dina egna värkar, blanda inte in mig"

    -efter att ha gett mig en andra chans efter att gjort slut, så 5 dagar efter förlossningen " det är slut, du är för krävande"

    har ni egna saker som pappan till ert barn gjorde/sa när ni va gravida?


    Byt ut han omgående. Så beter man sig inte.
  • Mon 30 Sep 2019 07:43
    #12

    Du kallar honom dåvarande sambo, så jag hoppas han är utslängd sedan länge. Han verkar vara en vidrig och elak person, jag hoppas verkligen att han är en bättre pappa till ert barn än vad han var partner till dig. Och jag hoppas du har gått vidare i livet och lärt dig att du förtjänar betydligt bättre än sådär.

  • Mon 30 Sep 2019 08:34
    #13

    Vilken hemsk människa.

    Bor stackars barn hos honom varannan vecka?

  • Mon 30 Sep 2019 08:38
    #14
    +1

    Och du valde att skaffa barn med honom för att...?

Svar på tråden att vara gravid....