• Anonym (My)

    Han är 16 år äldre

    Hej! Jag är förlovad med en man som är 16 år äldre än mig. Vad tänker ni när ni hör det?

    Jag är 25.

  • Svar på tråden Han är 16 år äldre
  • Anonym (U)

    Jag tänker att det är jag. Jag var 25 när jag förlovade mig med min man. Han är 15 år äldre. Nu har vi levt ihop i 30 år.

  • Anonym (samma här)
    Anonym (U) skrev 2019-09-20 08:17:14 följande:

    Jag tänker att det är jag. Jag var 25 när jag förlovade mig med min man. Han är 15 år äldre. Nu har vi levt ihop i 30 år.


    Samma här - jag var 25 när jag gifte mig med min man som är 16 år äldre än mig. Nästa vecka ska vi fira 15-årsbröllopsdag
  • Anonym (Weiwei)

    Det är den vanliga normen att tjejen är yngre och mannen äldre. Så som det alltid har varit.

  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (My) skrev 2019-09-20 08:13:21 följande:

    Hej! Jag är förlovad med en man som är 16 år äldre än mig. Vad tänker ni när ni hör det?

    Jag är 25.


    Jag tänker att det skiljde 15 år mellan mormor och morfar och att hon var änka väldigt länge och att hon innan dess ägnade många år på att vårda honom. Hon var helt låst. Levde faktiskt upp när han dog för först då fick hon leva sitt eget liv.

    För mig är den absoluta smärtgränsen 10 år, men det är ju olika från person till person.
  • Anonym (Z)

    Bättre 20 lyckliga år än 40 olyckliga.

    Se till att ni har samma mål med relationen bara, så inte den ena tänker familj /villa /Volvo och den andra tänker Dincies (double incomst no children) med dyra resor, nöjesliv osv.

  • sexposed

    För oss skiljer det mer än 15 år faktiskt, strax under 20 t.o.m för att vara lite anonym.

    Klart vi pratade om det till en början men vare sig vänner, föräldrar och familj har sagt något, och vi säger allt utan omsvep i båda familjer.

    Sen syns det inte på oss, vi ser jämngamla ut och är i mentalt samma ålder.

    Kan inte se mig i en annan situation alls, lycklig

  • Anonym (samma här)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-09-20 09:08:38 följande:
    Jag tänker att det skiljde 15 år mellan mormor och morfar och att hon var änka väldigt länge och att hon innan dess ägnade många år på att vårda honom. Hon var helt låst. Levde faktiskt upp när han dog för först då fick hon leva sitt eget liv.

    För mig är den absoluta smärtgränsen 10 år, men det är ju olika från person till person.
    Det är ju en risk, absolut. Samtidigt så finns det en risk att man som 25-åring går ut på gatan och blir överkörd av en bil och 16 år äldre partner ska ta hand om en i resten av sitt liv. Livet är oförutsettbart, så man vet aldrig hur det blir.
  • Anonym (ida)

    Grattis till att du(förhoppningsvis) är lycklig. Vad ska jag annars tycka?

    Jag själv är gift med en mycket äldre man. Vi möttes när jag var mycket yngre än du.

  • Anonym (Anoo)

    Min äldsta son är 36. Skulle han satsa på en tjugoårig tjej så skulle jag verkligen inte bli glad. Vad skulle han med henne till...

Svar på tråden Han är 16 år äldre