• Anonym (Orolig)

    Gravid och spänd i magen

    Hej!

    Hade varit tacksam om någon kunde lugna mig. Är gravid i vecka 7 och det spänner så över livmodern. Det gör inte direkt ont men det känns obehagligt typ som att livmodern är svullen. Har lite stickningar längs ljumskarna också. Är det normalt tror ni?

  • Svar på tråden Gravid och spänd i magen
  • mamaleona

    Låter normalt. Livmodern växer o det kan sticka, dra o ila till ordentligt vid ex lägesändring. Ligamentspänningar och klumpkänsla hör också till. Hälsn en bm

  • IceKitten

    Helt normalt, livmodern håller ju på och förändras för att ta hand om den lille.

    Det är bara att se fram emot 33 veckor av konstiga känslor, stickningar och ömma kroppsdelar... Jag lärde mig under min graviditet att det mesta konstiga är normalt, och om du får myrkryp i benen så behöver du magnesium.

  • Anonym (Orolig)
    mamaleona skrev 2019-09-21 07:31:30 följande:

    Låter normalt. Livmodern växer o det kan sticka, dra o ila till ordentligt vid ex lägesändring. Ligamentspänningar och klumpkänsla hör också till. Hälsn en bm


    Tack för svar. Det är just den där klumpkänslan som känns så konstig. Men jag antar att det kan kännas när det växer.
Svar på tråden Gravid och spänd i magen