• Sat 21 Sep 2019 09:24
    1216 visningar
    52 svar
    52
    1216

    Någon mer som är gravid med bf maj 2020?

    Hej! Väljer att skapa en egen tråd då jag känner att jag inte får kontakt med någon i de stora trådarna.

    Jag är 24 år och gravid i vecka 6 (V5+)

    Jag o min sambo har en dotter sen tidigare o nu hoppas vi att allt går vägen så att hon får ett syskon i maj. Fler som är gravida med bf i maj 2020?

  • Svar på tråden Någon mer som är gravid med bf maj 2020?
  • Tue 3 Dec 2019 13:44
    #41
    Mischa123 skrev 2019-12-03 13:31:53 följande:
    Nej absolut inte, jag fyller 24 i januari så är ju inte jättestor skillnad! Kul med nån i samma vecka :) ååh vad spännande! Vad tror eller hoppas du på? :D
    Nej, de är de ju inte så många år. Tror dock inte jag klassas som ung mamma längre :P
    Så länge barnet är friskt så spelar de ingen roll egentligen. Men om man fick önska så vore ju en lillasyster kul, men kanske mest för min del, haha!
    Min man har två barn sedan tidigare och de är en av varje. 
  • Tue 3 Dec 2019 14:30
    #42
    Gabby skrev 2019-12-03 13:44:40 följande:

    Nej, de är de ju inte så många år. Tror dock inte jag klassas som ung mamma längre :P

    Så länge barnet är friskt så spelar de ingen roll egentligen. Men om man fick önska så vore ju en lillasyster kul, men kanske mest för min del, haha!

    Min man har två barn sedan tidigare och de är en av varje. 


    Haha jag tror nog inte jag gör det heller egentligen ;) men det är första barnet så det är ju nytt ändå :D ne det är klart men hade ju varit lite roligt med en tjej ja om du redan har en kille :) Det finns såå himla mycket fina tjejkläder att köpa tycker jag!
  • m94
    Tue 3 Dec 2019 17:00
    #43
    Mischa123 skrev 2019-12-02 14:35:49 följande:

    Hej allihopa! Vet inte om någon är aktiv här längre men jag chansar :) Är 23 år gammal och gravid i v.19 med vårt första barn, vi var på rul idag och fick veta att vi väntar en liten pojke! Hade varit så kul att få lite kontakt med andra i samma ålder så man har någon att prata med, vi är ensamma om att skaffa barn i vår vänskapskrets :)


    Hej och välkommen haha!

    Jag är 25, fyller 26 i januari och väntar mitt första barn. Sambon har ett barn sen innan. Jag är i vecka 16 och har RUL först i början på januari, känns otroligt långt kvar dit nu! :)
  • Tue 3 Dec 2019 19:09
    #44

    Hej alla! Jag hoppar in här nu, har inte vågat tidigare Oskyldig
    Jag är 27 år och vi väntar vårt första barn. Jag är i vecka 17, vi har inte RUL förrän den 20 december och det känns som en evighet tills dess även fast det bara är drygt 2 vecka kvar! 

  • Tue 3 Dec 2019 19:10
    #45
    m94 skrev 2019-12-03 17:00:55 följande:

    Hej och välkommen haha!

    Jag är 25, fyller 26 i januari och väntar mitt första barn. Sambon har ett barn sen innan. Jag är i vecka 16 och har RUL först i början på januari, känns otroligt långt kvar dit nu! :)


    Hej! Och tack haha :D

    Vad roligt med nån som också väntar första barnet! Haha förstår att det känns långt, jag kollade kalendern varje dag innan vårat bara för att se att dagarna minskade, kändes som en evighet haha :) Har du gjort kub innan eller blir det första ultraljudet?
  • m94
    Tue 3 Dec 2019 19:41
    #46
    Mischa123 skrev 2019-12-03 19:10:55 följande:

    Hej! Och tack haha :D

    Vad roligt med nån som också väntar första barnet! Haha förstår att det känns långt, jag kollade kalendern varje dag innan vårat bara för att se att dagarna minskade, kändes som en evighet haha :) Har du gjort kub innan eller blir det första ultraljudet?


    Ja verkligen, skönt att inte vara ensam rookie :)

    Vi har gjort kub så vi har fått se den lilla krabaten, dock är man ändå orolig och räknar ner inför rul. Känns som jag kommer börja kunna andas ut först då.
  • Tue 3 Dec 2019 19:57
    #47
    m94 skrev 2019-12-03 19:41:17 följande:

    Ja verkligen, skönt att inte vara ensam rookie :)

    Vi har gjort kub så vi har fått se den lilla krabaten, dock är man ändå orolig och räknar ner inför rul. Känns som jag kommer börja kunna andas ut först då.


    Haha ja eller hur :) Okej, ja jag förstår det.. svårt att förstå att det faktiskt finns någonting där inne, vi gjorde också kub men det är nog först nu som jag verkligen fattar. Hoppas tiden går fort för dig så du kan andas ut :D
  • Wed 4 Dec 2019 06:54
    #48
    Mischa123 skrev 2019-12-03 14:30:57 följande:
    Haha jag tror nog inte jag gör det heller egentligen ;) men det är första barnet så det är ju nytt ändå :D ne det är klart men hade ju varit lite roligt med en tjej ja om du redan har en kille :) Det finns såå himla mycket fina tjejkläder att köpa tycker jag!
    Så spännande  med första barnet! Tycker de känns overkligt även nu med andra, att man får uppleva de igen. Har precis börjat känna lite skrap och rörelse i magen. 
    Jamen verkligen! Tycker även killavdelningen blivit bättre faktiskt :). Mina föräldrar har sparat hur mycket kläder som helst från mig, jätte mycket fina klänningar. De vore roligt att kunna använda :)
  • Wed 4 Dec 2019 06:56
    #49

    Har ni börjat känna några rörelser? Jag har börjat känna pyttelite men tror jag skulle kunna avfärda de som något annat också. Tycker dom här veckorna är så himla svåra. Vi gjorde ett tidigt UL i v 10 och från dess så vet man ju inget. Jag tyckte förra gången att de kändes "bättre" när man började känna rörelser. Då blev man lugnare på ett sätt och de kändes mer verkligt :) 

  • Wed 4 Dec 2019 10:36
    #50
    Gabby skrev 2019-12-04 06:54:06 följande:

    Så spännande  med första barnet! Tycker de känns overkligt även nu med andra, att man får uppleva de igen. Har precis börjat känna lite skrap och rörelse i magen. 

    Jamen verkligen! Tycker även killavdelningen blivit bättre faktiskt :). Mina föräldrar har sparat hur mycket kläder som helst från mig, jätte mycket fina klänningar. De vore roligt att kunna använda :)


    Ja kan tänka mig att det är lika overkligt varje gång, sjukt ändå att allting bara fungerar och det blir till en nänniska :) Åh så mysigt! Jag har känt i några veckor men mest som bubbel eller som att något rycker till i magen, men senaste veckan har det blivit starkare också framförallt på kvällarna så känner jag riktiga buffar :D Vad roligt att ha sånt kvar! Hoppas du får användning av dom! :) Jag ska be mamma och pappa plocka fram mina gamla kläder nästa gång jag kommer hem och se vad som finns :D
  • Wed 4 Dec 2019 13:56
    #51
    Mischa123 skrev 2019-12-04 10:36:42 följande:
    Ja kan tänka mig att det är lika overkligt varje gång, sjukt ändå att allting bara fungerar och det blir till en nänniska :) Åh så mysigt! Jag har känt i några veckor men mest som bubbel eller som att något rycker till i magen, men senaste veckan har det blivit starkare också framförallt på kvällarna så känner jag riktiga buffar :D Vad roligt att ha sånt kvar! Hoppas du får användning av dom! :) Jag ska be mamma och pappa plocka fram mina gamla kläder nästa gång jag kommer hem och se vad som finns :D
    Ja, visst är de overkligt att de är något som växer i ens mage? :) Tycker de är så sjukt att de är en lite människa..

    Jamen gör de! En del är ju lite omodernt kanske men mycket går faktiskt att använda :)
  • Wed 4 Dec 2019 16:25
    #52
    Gabby skrev 2019-12-04 13:56:28 följande:

    Ja, visst är de overkligt att de är något som växer i ens mage? :) Tycker de är så sjukt att de är en lite människa..

    Jamen gör de! En del är ju lite omodernt kanske men mycket går faktiskt att använda :)


    Jaa men verkligen, svårt att ta in :D jaa men precis, kul också att kunna använda sina egna gamla kläder :D
Svar på tråden Någon mer som är gravid med bf maj 2020?