• Elin P
    Sat 21 Sep 2019 12:20
    1556 visningar
    10 svar
    10
    1556

    Presenter/julklappar till 2,5 åring då vi redan har "allt"

    Ni med flera barn och kanske barn av samma kön också. Hur tänker ni med presenter till yngre barn då ni redan har mycket saker hemma? Min yngsta son är 2,5 år och vi har ju typ "allt" i leksaksväg som kan intressera honom. Massor av duplo, lego, utesaker, cyklar, bilar som han kan ärva. Samma med kläder, behovet finns liksom inte att köpa nytt. Jag tycker också väldigt illa om den här konsumtionshetsen så har svårt att köpa något om vi redan har fungerande saker. Hur gör ni andra typ till jul? Man vill ju ändå att barnet får paket av tomten. Slår in saker vi redan har men som han inte sett? Kan man göra så? Eller någon som har andra smarta tips?

  • Svar på tråden Presenter/julklappar till 2,5 åring då vi redan har "allt"
  • Elin P
    Mon 23 Sep 2019 21:46
    #5

    Pruttkudde, badskum och andra förbrukningsvaror (leklera kan man ju köpa) är ju toppentips. Tack för det! Har en stor låda med brio järnväg som han inte lekt med det senaste året. Ska nog slå in den, han har garanterat glömt den sen sist. Kanske kan köpa till någon rolig del, finns ju på biltema. Åt de större barnen brukar jag ge en upplevelse i present. Förra året fick 11-åringen en kryssning tillsammans med mig. Det var väldigt kul och uppskattat.

Svar på tråden Presenter/julklappar till 2,5 åring då vi redan har "allt"