• Pezta

    Positivt grav test ej gravid

    Hej!

    Någon mer som får positiva graviditetstest under menscykeln som inte visar till någon graviditet? Jag tog ett grav test på ägglossningsdagen för skojs skull och det visade svagt positivt, tog även grav test på bim och bim+1 där bägge visade starkt pluss. Men jag är inte gravid. Hur kan detta komma sig? Det första testet på ägglossning är från apotekets egna, och tog clearblue vid bim som ni kan se på bilderna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-22 06:56
    Menade inte starkt pluss, medelsvagt pluss på clearblue, skrev lite fel

  • Svar på tråden Positivt grav test ej gravid
  • 1234568

    Frågar som ovan, hur vet du att du inte är gravid?

    Om du inte är gravid och får ett positivt test, då är det något annat i kroppen som producerar hcg, oftadt en tumör.

    Gå till läkaren och ta reda på hur det ligger till, och gör det rätt omgående. Högt troligtvis är du gravid.

  • Zandylina
    Pezta skrev 2019-09-22 09:21:11 följande:

    Det är för att jag har fått min mens igår.:/


    Är du verkligen säker på att det är mensen, blödningar i början av graviditet är ganska vanligt, eller kanske är nidblödning den kan ju variera i mängd tycker du ska avakta några dar och ta ett nytt visar det med positivt kontakta läkare/barnmorska...

    För om du ej är gravid viktigt få reda på vad som är "fel" annars.
  • Bellaa123
    Pezta skrev 2019-09-22 09:21:11 följande:

    Det är för att jag har fått min mens igår.:/


    Det kan ju också vara ett tidigt missfall.. det känns troligare än att testet skulle visa fel tycker jag!
  • Bajkal

    Jag fick ?mens? när jag var gravid. Sen blödde jag till och från till v 12. Och blödningen ökade runt min vanliga beräknade mensdag.

    Boka tid för ultraljud, hcg kan ge utslag vid ovanliga tillstånd har jag läst någon gång, vissa cancerformer osv. Men det är mycket ovanligt!

    Men som tidigare sagt, mest troligtvis är du gravid eller iaf varit. <3

  • 2barnsmorsan

    [quote=79917294][quote-nick]Pezta skrev 2019-09-22 09:21:11 följande:[/quote-nick]Det är för att jag har fått min mens igår.:/[/

    Som nästa skrivit så är det antingen ett tidigt missfall/ kemisk graviditet eller så är du fortfarande gravid men har blödningar ändå.

    Det bästa är att vänta ut blödningarna och ta ett nytt test.

Svar på tråden Positivt grav test ej gravid