• LaFontaine

    Vinterjacka för gravida?

    Jag är en frusen typ som ska ha barn i slutet av januari. Jag fryser redan nu i ullkofta och öppen höstjacka och börjar därför snegla lite på vinterjackor för gravida.

    I vanliga fall har jag en rejäl dunjacka. Något sånt har jag inte hittat för gravida. Hittills har jag hittat en ullkappa (Mamalila) och ett gäng vadderade vinterjackor av den här typen: www.mamalicious.com/se/sv/mm/mammaklader/jackor/vadderad-3-i-1-mammajacka-20009968.html&dwvar_colorPattern=20009968_NavyBlazer_724811, men jag är osäker på hur väl de håller värmen. Jag är som sagt ordentligt frusen!

    Ni andra frusna gravida, hur har ni löst jackproblemet under vintern? Att ha sambons jacka är inget alternativ, jag vill känna mig snygg och välklädd, trots att jag är gravid!

  • Svar på tråden Vinterjacka för gravida?
  • IceKitten

    Jag var höggravid under sommaren men de flesta jag känner har antingen snott någon mans eller köpt ett sådant tillägg till sin vanliga jacka. Alltså en extra "tygbit" som man fäster i dragkedjan om du förstår vad jag menar :p

  • LaFontaine
    IceKitten skrev 2019-09-22 18:37:53 följande:

    Jag var höggravid under sommaren men de flesta jag känner har antingen snott någon mans eller köpt ett sådant tillägg till sin vanliga jacka. Alltså en extra "tygbit" som man fäster i dragkedjan om du förstår vad jag menar :p


    Jag har letat efter en förlängare, men inte hittat nån. Tyvärr är min jacka i en ovanligare färg och det ska ju helst matcha någorlunda
  • MammaPolly

    Åh här är en till frusen gravid med bf i slutet av januari!

    Sitter också och letar så smått. Går just nu i min mans vindjacka för min går inte att knäppa längre...

  • Flima

    Jag är beräknad mot slutet av februari och bor i Västerbotten, så jag sitter och funderar på precis samma sak! Även om det inte är så kallt än börjar alla andra jackor blir för små snar och då tänker jag att det är lika bra att bara köpa en ny.

    Funderar på någon typ av 3-i-1-jacka då det ser smidigt ut att kunna bära barnet innan för jackan om man vill. De flesta jag har sett ser dock inte så jättevarma ut, men hoppas att det ska räcka med en extra fleecetröja under.

  • LaFontaine
    Flima skrev 2019-09-23 15:49:18 följande:

    Jag är beräknad mot slutet av februari och bor i Västerbotten, så jag sitter och funderar på precis samma sak! Även om det inte är så kallt än börjar alla andra jackor blir för små snar och då tänker jag att det är lika bra att bara köpa en ny.

    Funderar på någon typ av 3-i-1-jacka då det ser smidigt ut att kunna bära barnet innan för jackan om man vill. De flesta jag har sett ser dock inte så jättevarma ut, men hoppas att det ska räcka med en extra fleecetröja under.


    Ja, 3-i-1 vill jag också ha. Skönt att slippa släpa vagn till förskolan om inte annat!

    Nu hittade jag en kort kappa hemma som funkar några veckor till, men den börjar också bli snäv nu.
    MammaPolly skrev 2019-09-22 22:56:13 följande:

    Åh här är en till frusen gravid med bf i slutet av januari!

    Sitter också och letar så smått. Går just nu i min mans vindjacka för min går inte att knäppa längre...


    Vindjacka känns kallt snart!
  • MammaPolly

    Vindjacka ÄR kallt nu... men tjocka tröjor under så går det.

    Hittade en lättviktsjacka på zalando som jag köpte, hoppas den passar och fungerar ett tag!

    Men den kommer inte klara kallaste vintern.... å andra sidan lär jag inte vara ute och springa så mycket sista månaden....

    Har också tittat på 3i1jackor men tycker de ser ut som tält haha och dyra är dom också tyvärr...

    Åhh det här är så mycket jobbigare än att få sommarbarn! Sånt här har inte slagit mig alls innan! =D

Svar på tråden Vinterjacka för gravida?