• Anonym (Mia)
    Sun 22 Sep 2019 22:32
    177 visningar
    3 svar
    3
    177

    Ibland vill jag bara ge upp relationer

    Jag är så trött på dejtingstadiet, på förhållanden som bara håller några månader. Vill träffa nån att bygga ett liv med en familj med. Är 28 så känner att jag inte har tid att slösa.

    Träffar en kille nu och jag gillar honom men samtidigt undrar jag om han är rätt. Vi har inte känt varandra så länge men flera av hans sidor påminner om mitt ex. Det är bra sidor och jag behöver en sån som han i mitt liv som är mer strukturerad. Men det var också dem sidorna jag till slut störde mig så mycket på hos mitt ex. Hans jävla rutiner och brist för att göra något oväntat.

    Sexet med denna nya kille har inte varit något vidare. Av nån anledning så spänner jag mig med honom så sist kunde han inte komma in. Kanske också för att han påminner om mitt ex. Mitt ex kunde bli helt passiv under förspelet, sa inget utan bara slutade och låg helt stilla på rygg. Det skapade en så stor osäkerhet hos mig att jag slutade ta iniativ till sex och när han väl gjorde det så va det enda jag kunde tänka på "vill han vill han inte?". Vad han ville visste jag inte förens han va i mig. Det va under den perioden mina spänningar kom. Med honom gick det ändå.

    Men den nya är rätt grov så då blev det stopp. Han är inget vidare på förspel heller så jag fick ge lite instruktioner vilket stör min njutning och då får jag svårt att bli våt. Sa till honom att jag kan ha problem med att jag ibland spänner mig och får då svårt att slappna av. Han svarade inte så mycket på det och jag har ingen aning vad han tänker.

    Kontakten har fortsatt men så svårt att veta vad han vill. Ibland känner jag för att slänga in handduken men sen tänker jag att han har ändå många egenskaper jag gillar och sexet kan ju bli bättre med tiden. Men tänk om han tycker att det är lika dåligt? Hur tar man upp något sådant?

    Just ikväll känner jag mig rätt hopplös...

  • Svar på tråden Ibland vill jag bara ge upp relationer
  • Anonym (Probl­ematis­kt)
    Wed 25 Sep 2019 12:56
    #1

    Inte enkelt alls. Här finns många aspekter, framför allt din längtan efter stabilt familjeliv och din oro för att relationer (denna framför allt) inte funkar sexuellt...

    Förstår att du känner dig hopplös, frågan är vad du kan göra åt det.

    1) Går det att minska på trycket/drömmen om familjeliv. Jag som är äldre kan tycka att det nog går att ha ett alldeles utmärkt liv ändå? Jag är glad för mina barn men jag tror att jag hade haft väldigt kul liv utan ändå... undersökningar visar att lyckan i livet inte är barnberoende..

    2) Går det att ta kommandot och öka snuskighetsnivån med partnern? Mer hångel, oralt och smek? Säg att du vill att ni blir snuskigare liksom...

    Vad tror du själv skulle funka för att få dig att ha det bättre?

  • Anonym (Mia) Trådstartaren
    Wed 25 Sep 2019 13:50
    #2

    Tack för ditt svar. Just nu känns det både mer hoppfullt och hopplöst. Den killen och jag har valt att avsluta vikjet jag tror är helt rätt. Det hade inte fungerat och jag visste det djupt inne men ville hoppas på att det ändå skulle kunna lösa sig. Det är väldigt typiskt mig att ge det fler chanser än det förtjänar. Första gången vi träffades var det helt fantastiskt och jag hoppades väl på att det skulle bli så igen. Men det gick bara mer och mer åt andra hållet.

    Jag vet att det är rätt beslut men samtidigt känner jag mig nu lite mer hopplös inför att hitta någon. Men som du säger livet kan vara lika bra som singel eller barnlös. Men att inte skaffa barn känns som något jag kommer att ångra. Sen vill man ju skaffa det med någon där det kommer att hålla. Men det finns det ju inga garantier för. Just nu har jag lite ålderspanik och får lust till att kontakta mitt ex (killen innan denna nu senaste) och inleda en kk relation och "råka" bli gravid. Men det är inte rätt mot honom och inte rätt tid för mig att ha barn plus att jag skulle känna mig som en hemsk människa.

    Orkar inte hålla på å dejta, så trött och besviken på det. Svårt att inte fundera vad som är fel på mig när jag haft flera misslyckade förhållanden och dejtande (som varat mer än en träff vilket ändå är få).

  • Anonym (Probl­ematis­kt)
    Wed 25 Sep 2019 14:50
    #3
    Anonym (Mia) skrev 2019-09-25 13:50:00 följande:

    Tack för ditt svar. Just nu känns det både mer hoppfullt och hopplöst. Den killen och jag har valt att avsluta vikjet jag tror är helt rätt. Det hade inte fungerat och jag visste det djupt inne men ville hoppas på att det ändå skulle kunna lösa sig. Det är väldigt typiskt mig att ge det fler chanser än det förtjänar. Första gången vi träffades var det helt fantastiskt och jag hoppades väl på att det skulle bli så igen. Men det gick bara mer och mer åt andra hållet.

    Jag vet att det är rätt beslut men samtidigt känner jag mig nu lite mer hopplös inför att hitta någon. Men som du säger livet kan vara lika bra som singel eller barnlös. Men att inte skaffa barn känns som något jag kommer att ångra. Sen vill man ju skaffa det med någon där det kommer att hålla. Men det finns det ju inga garantier för. Just nu har jag lite ålderspanik och får lust till att kontakta mitt ex (killen innan denna nu senaste) och inleda en kk relation och "råka" bli gravid. Men det är inte rätt mot honom och inte rätt tid för mig att ha barn plus att jag skulle känna mig som en hemsk människa.

    Orkar inte hålla på å dejta, så trött och besviken på det. Svårt att inte fundera vad som är fel på mig när jag haft flera misslyckade förhållanden och dejtande (som varat mer än en träff vilket ändå är få).


    Du duger gott. Det är inget fel alls. Bra att du självanalyserar men gaska upp dig, du e bra som du e. Du gör ditt bästa.

    Att ha en eller flera kk är alltid bra. Vi behöver alla närhet och vår sexualitet är en viktigt del. Att ha barn är sett i efterhand inte det enklaste - jag har t ex två egna och två bonus, alla tonåringar eller vuxna. Jag ångrar inget men tror att det hade varit bra med att ägna sig åt syskonbarn ordentligt som alternativ. Att vara ensam förälder är mycket mycket jobbigt.. tro mig, jag har sett det på nära håll.
Svar på tråden Ibland vill jag bara ge upp relationer