• Aejvg

    Missfall??

    Snälla hjälp mig nu!

    Igår när jag gick på toa vid 23.40 kom det en del färskt blod på pappret med EN slem tråd/liten slemklump. Sen har det varit ljusrosa på pappret till klockan 12 idsg kanske. Nu kommer ingenting på pappret när jag kissar

    Är v 9 (8+2) jag va öm i tuttarna igår men isag gör det bara ont om jag verkligen klämmer på dom.

    Gyn sa att det lät som missfall med tanke på "klumparna" ss dom fast det va bara EN typ tråd. Och vägra ta in mig på undersökning för jag inte haft ont.

    Någon som haft något liknande och det gått bra? Sista mens 27 juli så är i perioden där mens skulle kommit. Och har hagt lite molvärk idag.

    Är jag körd? Är det ett missfall?

  • Svar på tråden Missfall??
  • Aejvg
    Ebo88 skrev 2019-09-23 16:42:49 följande:

    Jag hade ett ma i februari.

    Graviditeten hade avstannat i v.6 men allt kom ut i v.9 (8+3)

    Jag hade haft rosa flytningar sen v.6 och 1.5 vecka innan det kom ut så blödde jag som riklig mens. Jag hade också rätt så ont och klumpen som kom var lite större än en 5krona i omkrets. Tänk typ en persiko kärna.

    Detta var min tredje graviditet.

    Jag blödde även i 2a graviditeten mellan v.6-v.12 och det kom klumpar. Jag hade molvärk, men inte ont.

    I början av denna graviditet (v.24) hade jag rosa/röda flytningar i v.6-v.12. Jag hade molvärk, men inte ont.

    Under missfallet försvann även alla symptom och jag kände att något var fel.


    Tack för svar. Är livrädd att jag är.päväg.å få missfall men slem tråden typ som kom ut va liten. Lch inge ont lch blöder inge mer så hoppas de inte kommer tillbaka..pch trots symptom som avtagit har jag endå en ganska bra magkänsla, hoppas jag kan lita på den!
  • Aejvg
    Ebo88 skrev 2019-09-23 17:18:18 följande:

    Symptom kan ju komma och gå.

    I början av alla mina graviditeter (4st) så har jag haft mycket symptom i början. Runt v.6 har de börjat försvunnit sen har det kommit tillbaka i senare veckor.

    De gånger jag har blött/haft rosa/röda flytningar så har det vart olika mängder från dag till dag. Blödning ens dagen för att sedan vara ok några dagar, sen har det kommit mer.

    Men missfallet var helt annorlunda och känslan var en annan. Sen det faktum att flytningarna ökade och övergick i så riklig blödning och att jag fick så ont för varje dag.

    Sen är ju missfall individuellt men så var det för mig.

    Och då under andra graviditeten kom det klumpar då och då men vid missfallet så gick det inte att ta miste på vad det var

    Hoppas allt går bra!!

    Ca 40% av gravida kvinnor blöder nån gång under sin graviditet utan att det är nån fara


    Fick komma in akut nu på kvällen pga blödning kom tillbaka och ont i magen. Men allt va bra ovh hjärtat slog!! Så lättad
  • Aejvg
    Gasellen87 skrev 2019-09-23 20:22:44 följande:

    Jag har vart gravid 4 gånger.

    Graviditet 1: inga blödningar, symtom varje dag ( illamående, ömma bröst och enorm trötthet) vid kub visade de sig att fostret inte levde. Dog i v 11+.

    Graviditet 2: pyttelite färgad flytning i v 11. Symtom ( illamående, ömma bröst). Resulterade i en dotter.

    Graviditet 3: flytningar i brun/rosa/röd olika mängd i v 7 och v 9. Symtom till och från ( illamående och ömma bröst). Resulterade i en son.

    Graviditet 4: småblödningar i rosa och rött från v 6-9. Symtom till och från ( illamående och ömma bröst) Idag gravid i v 19+3 och än så länge mår bebis bra.

    Om du är orolig, överdriv lite och säg att du har ont kanske ut åt ena sidan oxå. Då brukar de låta en komma in.


    Fick ont å börja blöda igen nu på kvällen. Fick se ett levande foster med super fina hjärtslag!! Så lättad
Svar på tråden Missfall??