• Walker90

    Försvunnen katt

    Min grannes katt är min bästa vän. Han är försvunnen sedan 1 månad. Hon har satt upp annonser överallt, jag har delat efterlysningar och vi har letat men det känns hopplöst.

    Hur länge ska man känna hopp och leta? Hur ska man hantera allting? Jag är hoppfull i ena stunden och i nästa är allt bara ledsamt.

  • Svar på tråden Försvunnen katt
  • Walker90

    Det är ganska många hus där omkring men också en enorm skog, ett jättestort område. Hoppas bara inte han gått ut på stora vägen.

  • Sasu

    min lärares katt gick hem efter de hade flyttat, jag hittade katten vid huset hon bodde vid innan helt utmärglad.. dom hade flyttat ca 2 mil från detta huset. så fullt möjligt att denna katten försöker ta sig hem.

  • Walker90
    Furienna skrev 2019-10-16 02:25:49 följande:

    Vi har en katt på vitt just nu, efter flytt. :(


    Gå in på vilse.nu och gör en efterlysning!
  • Walker90
    flygrl skrev 2019-10-17 22:37:30 följande:

    @TS: Hur går det med sökandet efter katten?


    Det finns inte ett spår. Jag hoppas bara att OM Morriz är död, att det gick snabbt och smärtfritt. Samtidigt hoppas jag varje dag att han ska dyka upp på bakgården eller i området.
  • Jemp

    Anmält till polisen? Varit i kontakt med katthemmen? Är katten märkt och ägarregistrerad?

  • Furienna
    Walker90 skrev 2019-10-16 09:02:35 följande:

    Gå in på vilse.nu och gör en efterlysning!


    Det borde jag göra, men jag vet inte om jag har någon bra bild på honom.
  • Walker90
    Jemp skrev 2019-10-18 13:01:57 följande:

    Anmält till polisen? Varit i kontakt med katthemmen? Är katten märkt och ägarregistrerad?


    Polisen vet jag inte men jag har sagt till grannen att hon ska kolla med alla katthem. Han är öronmärkt. Tror han är reggad.
Svar på tråden Försvunnen katt