• borrstål

    Namn

    Vilket namn är finast på en flicka? Våra åsikter går isär här hemma.
    Adele, Allison eller Abigeil?

  • Svar på tråden Namn
  • LoveRain

    Allison går bort tycker jag eftersom namn som slutar på son är väldigt, väldigt vanligt i Sverige. Det är för mycket efternamnskänsla för min smak.

    Adele funkar väl om barner har ett efternamn som passar till. Adele Svensson funkar mindre bra och Adele Jones funkar bättre. Även tex Adele Adeyemi funkar.

    Abigail ser väldigt felstavat ut. Abigail är det klassiska sättet att stava. Bibliskt namn men känns väldigt amerikanskt. Av de tre namnen hade jag valt det.

  • trollhona
    borrstål skrev 2019-09-23 21:33:28 följande:

    Vilket namn är finast på en flicka? Våra åsikter går isär här hemma.
    Adele, Allison eller Abigeil?


    Adele av de tre.
    Alison... nej, jag vet att det är ett flicknamn men namn som slutar på "son" känns bara som föräldrarna önskade sig en pojke. Dessutom känns det mer som ett efternamn i Sverige.
    Abigeil är fint med för "engelskt" för att jag ska uppleva att det passar in riktigt. Heder till er som iaf stavade det bra.

    Jag röstar på Adele, det är fint, fungerar internationellt och pga sångerskan blir det ingen som har problem med uttalet.
  • Anonym (Hannah)

    Abigail isåfall tycker jag. Annars gillar jag lite mer exotisk-klingande namn. På bokstaven A finns det Asteker, Andurder & Abliba

  • fluu

    I ett engelsktalande land är både Allison och Abigail vackra och bra namn. I Sverige är Adele mest gångbart.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Namn