• Anonym (Kaos i vården­)
    Tue 24 Sep 2019 21:23
    731 visningar
    12 svar
    12
    731

    Psykiatrisk mottagning som inte fungerar! Hjälp! Hur ska jag lösa detta?

    Jag har varit i liknande situationer och har dålig erfarenhet av vården och alla läkarbyten speciellt inom psykvården.

    Det bästa du kan göra är att kontakta enhetschefen på mottagningen och verkligen ligga på. Då brukar det bli fart. De är respektlösa mot människor när det kommer till intyg och annat nödvändigt.

    LIGG PÅ! GE DIG INTE:=)

  • Anonym (Kaos i vården­)
    Tue 24 Sep 2019 21:36
    #7
    Anonym (Börjar bli desperat :'() skrev 2019-09-24 21:29:30 följande:
    Det var så jag fick ett nytt recept från första början. Genom att gå till enhetschefen. Känns otroligt jobbigt att behöva gå dit igen dock, när hon redan hjälpt mig en gång och läkaren som skrev ut gjorde fel IGEN. Jag har heller inte fått någon fast vårdkontakt som jag bad henne om.

    Vet du om hon kan skriva en remiss till en annan öppenvårdsmottagning och skynda på den? Kan jag vara kvar på nuvarande mottagning tills jag blir kallad till den nya?

    Så tacksam för svar >3
    Tycker du ska kontakta henne igen och påvisa felet, för att läkaren gjore fel igen och satt dig i en oroande och oviss situation. På det sättet får hon ju reda på hur illa hennes anställda sköter sig. Du kan även kontakta Patientnämnden och göra en anmälan men detta lär ta lite längre tid. Om du redan har en diagnos och läkarkontakt finns det ingen anledning att hålla inne ett viktigt recept för att du ska kunna sköta din vardag. Alternativt får du sjukskriva dig tills du får rätt medicin och kan fungera. Var hård och bestämd, enda som fungerar.

    Det där med nya remisser måste nog läkaren sköta och det kan ta superlång tid och du kommer inte att bli garanterad vård medan du väntar, så en stor risk att ta.

    Lycka till!
Svar på tråden Psykiatrisk mottagning som inte fungerar! Hjälp! Hur ska jag lösa detta?