• Anonym (Ful.)

    Får man nånsin tillbaka sexlusten?

    Min sexlust är verkligen helt utdöd sedan förlossningen. Skäms så mycket över min kropp och nojar bara över hur stor jag är där nere. Jag vet att småbarnstiden bara är temporär, men hur gick det med er sexdrift efteråt? Får man hitta nya erogena zoner eller blir man ?normal? nån gång? Känns som jag försummar min partner, men samtidigt vill jag inte va den som ?ställer upp?.

  • Svar på tråden Får man nånsin tillbaka sexlusten?
  • Anonym (Eller hur)
    Anonym (Allvarligt) skrev 2019-09-26 15:42:06 följande:

    Stark gissning med tanke på att du pratade om efter förlossning. Oavsett är inte berusningsmedel ett bra förslag för att lösa något problem, synnerligen inte om personen kanske ammar.


    Skulle du ha samma åsikter om det var en nybliven pappa som hade samma problem?

    Alkoholen går inte över i bröstmjölken, även om en ammande mamma skulle dricka sig halvt fördärvad blir alkoholhalten i bröstmjölken Inte högre än i tex filmjölk.

    Vill du ha en källa till det jag skriver eller är du bara ute efter att moralisera och skamma nyblivna mammor?
  • Anonym (....)

    Hur lång tid har det gått sedan förlossningen?

    Och hur lång tid hade det gått när ni hade sex första gången efter?

  • Anonym (Ful.)
    Anonym (....) skrev 2020-06-16 08:50:56 följande:

    Hur lång tid har det gått sedan förlossningen?

    Och hur lång tid hade det gått när ni hade sex första gången efter?


    Det har gått ett år snart. Första gången vi hade sex var väl 3 månader efter förlossningen. Jag är fortfarande stor och ful där nere, men försöker lära mej leva med det och inte bry mej. Sex finns ändå inte på kartan längre, då vi separerat.
  • Anonym (Tråkigt)

    Tråkigt att ni separerat, berodde det på obefintligt sexliv? Tror tyvärr ofta att som kvinna måste man ställa upp på sex om man vill leva med en manlig partner. Jag ställer upp regelbundet, skadar mig ju inte på något sätt

  • Anonym (Ful.)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2020-06-23 19:28:07 följande:

    Tråkigt att ni separerat, berodde det på obefintligt sexliv? Tror tyvärr ofta att som kvinna måste man ställa upp på sex om man vill leva med en manlig partner. Jag ställer upp regelbundet, skadar mig ju inte på något sätt


    Nä, sexlivet var mer ett symtom på andra brister i förhållandet. 
    Tro mej, jag har ställt upp och behagat. Men tror de flesta kan skriva under på att det inte funkar i längden att allt ska gå ut på att göra den andra nöjd och att aldrig få ut nåt av det själv. Skulle faktiskt bli sårad om min partner känner att han bara "ställer upp"
  • Ascendere
    Anonym (Ful.) skrev 2020-06-23 22:02:41 följande:
    Nä, sexlivet var mer ett symtom på andra brister i förhållandet. 
    Tro mej, jag har ställt upp och behagat. Men tror de flesta kan skriva under på att det inte funkar i längden att allt ska gå ut på att göra den andra nöjd och att aldrig få ut nåt av det själv. Skulle faktiskt bli sårad om min partner känner att han bara "ställer upp"
    Vänta bara tills du träffar någon ny så ska du se att det inte var något fel på din sexlust egentligen...
    Du hade bara tröttnat på din man. 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Ful.) skrev 2020-06-16 08:20:04 följande:

    Ja, så skulle nog en incel beskriva det.


    Skulle inte beskriva dig som att det var något fel på dig men sure. Incel funkar. Varit tillsammans med min fru i snart tjugo år och lever i ofrivilligt celibat långa perioder. Så det passar väl med ett nedvärderande ord som incel från en översittare som dig.
  • Limeblad
    Anonym (Kalle) skrev 2020-08-03 06:53:01 följande:

    Skulle inte beskriva dig som att det var något fel på dig men sure. Incel funkar. Varit tillsammans med min fru i snart tjugo år och lever i ofrivilligt celibat långa perioder. Så det passar väl med ett nedvärderande ord som incel från en översittare som dig.


    Om det är någon som är översittare är det väl du. Så otrevligt förstainlägg. Hur sabbar ts för andra genom att ha minskad lust?
  • Anonym (Kalle)
    Limeblad skrev 2020-08-03 06:59:30 följande:

    Om det är någon som är översittare är det väl du. Så otrevligt förstainlägg. Hur sabbar ts för andra genom att ha minskad lust?


    Du har rätt. Jag borde ha citerat den del jag menade av vad hen skrev. Vad jag syftade på var ?ställa upp?. Man ?ställer upp? hela tiden för varandra genom att göra saker den andre vill men som man inte själv alltid vill. Men bara för att det är sex så ska det på något konstigt sätt vara speciellt. Det är det inte. Är det viktigt för någon i ett förhållande så bör man göra sitt bästa för att uppfylla det. Precis som att något annat viktigt kan vara viktigt och värt att uppfylla för den andre.

    Men hon sabbar inte för andra. Det var helt fel skrivet av mig. Ber om ursäkt!!!
  • Ascendere
    Anonym (Kalle) skrev 2020-08-10 21:56:44 följande:
    Du har rätt. Jag borde ha citerat den del jag menade av vad hen skrev. Vad jag syftade på var ?ställa upp?. Man ?ställer upp? hela tiden för varandra genom att göra saker den andre vill men som man inte själv alltid vill. Men bara för att det är sex så ska det på något konstigt sätt vara speciellt. Det är det inte. Är det viktigt för någon i ett förhållande så bör man göra sitt bästa för att uppfylla det. Precis som att något annat viktigt kan vara viktigt och värt att uppfylla för den andre.

    Men hon sabbar inte för andra. Det var helt fel skrivet av mig. Ber om ursäkt!!!
    Där, jag har fetstilat ditt problem åt dig. Sluta gör saker för andra som du egentligen inte vill och gör saker för dig själv istället så blir ditt liv så mycket bättre! 
    (OBS ens egna barn är ett undantag)
  • Anonym (Ful.)
    Anonym (Kalle) skrev 2020-08-10 21:56:44 följande:
    Du har rätt. Jag borde ha citerat den del jag menade av vad hen skrev. Vad jag syftade på var ?ställa upp?. Man ?ställer upp? hela tiden för varandra genom att göra saker den andre vill men som man inte själv alltid vill. Men bara för att det är sex så ska det på något konstigt sätt vara speciellt. Det är det inte. Är det viktigt för någon i ett förhållande så bör man göra sitt bästa för att uppfylla det. Precis som att något annat viktigt kan vara viktigt och värt att uppfylla för den andre.

    Men hon sabbar inte för andra. Det var helt fel skrivet av mig. Ber om ursäkt!!!
    Om vi vänder på det så kan jag inte tänka mej nåt mer avtändande än att ha sex med nån som bara gör det för min skull. Åtrå ska vara ömsesidig.
  • Anonym (Kille)

    Jag upplever att min hustru är trängre efter varje förlossning, vi brukar vänta kanske 2månader efter förlossning med att ha sex, så att hon läkt och blivit bra. Men då har jag tyckt att det är riktigt trångt och tajt.

    Jag har inbillat mig att det beror på att slidan har genomgått en förlossning, och för att klara det har kroppen tränat upp hennes vaginamuskler. Sen en tid efter förlossningen återgår det till det normala, och som jag antar att de flesta kvinnor är, otränade i slidan. Min fru går ialf INTE runt och gör knipövningar.

  • Anonym (Suck!)
    Anonym (Ful.) skrev 2020-08-11 12:21:58 följande:
    Om vi vänder på det så kan jag inte tänka mej nåt mer avtändande än att ha sex med nån som bara gör det för min skull. Åtrå ska vara ömsesidig.

    Men det är ju denna inställning som är problemet! Att man har tappat viljan.
    Vare sig det är att köpa blommor, möblera om, följa med och shoppa, ha sex. Om man har tappat lusten, attraktionen så försvinner viljan att behaga, att befästa tvåsamheten. Det gäller båda parter.


    Då är man inte längre ett par utan snarare kollegor med familjen som det gemensamma. Återstår bara att sitta i Tv-soffan tillsammans.


     

  • Anonym (Ful.)
    Anonym (Kille) skrev 2020-10-12 15:01:07 följande:

    Jag upplever att min hustru är trängre efter varje förlossning, vi brukar vänta kanske 2månader efter förlossning med att ha sex, så att hon läkt och blivit bra. Men då har jag tyckt att det är riktigt trångt och tajt.

    Jag har inbillat mig att det beror på att slidan har genomgått en förlossning, och för att klara det har kroppen tränat upp hennes vaginamuskler. Sen en tid efter förlossningen återgår det till det normala, och som jag antar att de flesta kvinnor är, otränade i slidan. Min fru går ialf INTE runt och gör knipövningar.


    Synd man inte har hennes anatomi då
  • Madeleine83

    Sexlusten hos mig har varierat mycket och jag tappade den helt efter första barnet. Då var jag verkligen bara mamma i huvudet hela första året. Efter andra barnet var jag lite coolare och kom tillbaka till lustfyllt sex ganska snabbt. Yngsta barnet är nu 10 år och jag är kåtare än någonsin. Vet verkligen inte vad som hänt men vissa säger att kvinnor är som kåtast när man är 40 år och det är inte så långt kvar för mig så det kanske är det. Eller någon slags panik över att jag snart inte kommer ses som sexig längre, jag vet inte vad.

  • Anonym (Alice)
    Anonym (Suck!) skrev 2020-10-12 15:57:10 följande:

    Men det är ju denna inställning som är problemet! Att man har tappat viljan.

    Vare sig det är att köpa blommor, möblera om, följa med och shoppa, ha sex. Om man har tappat lusten, attraktionen så försvinner viljan att behaga, att befästa tvåsamheten. Det gäller båda parter.

    Då är man inte längre ett par utan snarare kollegor med familjen som det gemensamma. Återstår bara att sitta i Tv-soffan tillsammans.

     


    Mmm håller med. Och som du skriver- det gäller båda parterna. I TS fall har de nu separerat och hon skriver att det beror på att andra saker var dåliga redan innan.

    Och det är precis detta som vanligtvis också är grunden till att lusten för sex också dör ut. Att relationen i sig är dålig.

    Här skiljer vi oss åt, män och kvinnor. Män kan ha sex trots ett kasst förhållande. Många män frikopplar sex från sitt känsloliv. Detta gör inte kvinnor i samma utsträckning. Dålig relation leder till er kasst sexliv.
  • Anonym (Amma)
    Anonym (Alice) skrev 2020-10-21 19:45:41 följande:

    Mmm håller med. Och som du skriver- det gäller båda parterna. I TS fall har de nu separerat och hon skriver att det beror på att andra saker var dåliga redan innan.

    Och det är precis detta som vanligtvis också är grunden till att lusten för sex också dör ut. Att relationen i sig är dålig.

    Här skiljer vi oss åt, män och kvinnor. Män kan ha sex trots ett kasst förhållande. Många män frikopplar sex från sitt känsloliv. Detta gör inte kvinnor i samma utsträckning. Dålig relation leder till er kasst sexliv.


    Håller inte alls med. Är kvinna och sexet är sällan kopplat till hur bra vårt förhållande är. Vi har tex ofta makeupsex pga konflikter och vi har varit ett par i 15 år och har 2 ungar
  • Anonym (Mami)

    För mig kom den tillbaka trefaldig efter ett par år. Och nu, 8 år efter sista förlossningen är jag helt omättlig. Kan bero på ålder kanske, är 33 nu så jag kanske släppt mina issues med min kropp. Det verkar iallafall inte vara något med mina skavanker som stör min man i sängen iallafall.

  • EbSmith
    Anonym (Amma) skrev 2020-10-21 21:28:15 följande:

    Håller inte alls med. Är kvinna och sexet är sällan kopplat till hur bra vårt förhållande är. Vi har tex ofta makeupsex pga konflikter och vi har varit ett par i 15 år och har 2 ungar


    Fast har ni ändå varit ett par i 15 år kan ert förhållande inte vara särskilt kasst. Även i de bästa relationerna har man konflikter.
Svar på tråden Får man nånsin tillbaka sexlusten?