• Stoltm­oster
    Thu 26 Sep 2019 18:15
    243 visningar
    1 svar
    1
    243

    Ägglossningskalender, bullshit?

    Hej!

    Sista 3 månaderna har jag vetat när jag fått mens och när den slutat och har så såklart skrivit in de i min kalender. Men jag började inte skriva in när jag och min sambo haft sex förutom nu i september. Då visade min Kalender att jag skulle ha ägglossning den 17e. Jag har fyllt i allt, alla symptom och temp osv. Men nu nä jag ändrade min temp idag då jag stigit över 38 grader så ändrade det till ägglossning den 21a september istället? Kan tillägga att jag ligger på max 36,5 i temp normalt men har legat på 37,4-37,7 sen en vecka tillbaka.

    Någon som vet varför det ändrar sig i kalendern?

    Jag var såklart bortrest från den 19-21 så då blev det inget mys med sambon men vi myste för fullt hela veckan innan.

  • Svar på tråden Ägglossningskalender, bullshit?
  • Thu 26 Sep 2019 18:52
    #1

    Den ändrar sig såklart beroende på att din temperaturkurva ändrade sig. Ju fler parametrar man lägger in ju säkrare ska den ju kunna räkna ut ägglossning men de är väl aldrig 100% för kroppen är ju ingen maskin. Och egentligen kan man ju bara veta hundraprocentigt att man har hart äl om man gör ett ul och ser det mogna ägget.

    Men hade ni sex den 17 och äl faktiskt blev den 21 så finns det ändå en chans...

Svar på tråden Ägglossningskalender, bullshit?