• emeliienicole

    Blödning efter sex?

    Hej!

    Det är så att vi planerar ett syskon. Min mens är alltid regelbunden, ägglossningen brukar pricka in som den ska och mellanblödningar har jag aldrig haft, med andra ord känns det som att jag har en bra cykel. Hade ägglossning 13/9 och min mens är beräknad i morgon. För 4 dagar sen hade jag och sambon lite vuxenmys, efteråt såg jag att det var rosa/rött på både mig och sambon, gick på toa och det droppade samt var rosa/rött på pappret. Dagen efter var det ingenting och inte heller i trosskyddet. Dagen efter hade vi lite mys igen och samma sak hände, alltså att jag blöder efter samlaget men sen händer inget mer. Detta har ALDRIG hänt mig förut, tog ett gravtest idag och det var neg men ska ju ha mensen i morgon så det kanske inte är så konstigt. Kan detta vara ett tecken på graviditet eller är jag knäpp? Någon som haft samma sak och sedan visat sig vara gravida? Kan tillägga att jag har haft molande värk i ungefär 5 dagar, ungefär i stuk som mensvärk så jag inväntar i princip mensen, någon mer som haft så?

    Ursäkta för långt inlägg men tack på förhand!

  • Svar på tråden Blödning efter sex?
  • Anonym (E)

    Har du gjort ett cellprov på sistone? Kontaktblödningar vara tecken på cellförändringar.

    Kan också vara helt normalt om man har en känslig livmodertapp.

  • emeliienicole
    Anonym (E) skrev 2019-09-27 15:52:21 följande:

    Har du gjort ett cellprov på sistone? Kontaktblödningar vara tecken på cellförändringar.

    Kan också vara helt normalt om man har en känslig livmodertapp.


    Nej jag har faktiskt inte gjort det, väntar helgen ut eftersom jag har ?mensvärk? och det känns som att den sätter igång när som helst, kommer den inte kontaktar jag vc. Tack för tipset, det kan ju faktiskt vara något sånt! :)
  • Anonym (1)
    emeliienicole skrev 2019-09-27 15:24:11 följande:

    Hej!

    Det är så att vi planerar ett syskon. Min mens är alltid regelbunden, ägglossningen brukar pricka in som den ska och mellanblödningar har jag aldrig haft, med andra ord känns det som att jag har en bra cykel. Hade ägglossning 13/9 och min mens är beräknad i morgon. För 4 dagar sen hade jag och sambon lite vuxenmys, efteråt såg jag att det var rosa/rött på både mig och sambon, gick på toa och det droppade samt var rosa/rött på pappret. Dagen efter var det ingenting och inte heller i trosskyddet. Dagen efter hade vi lite mys igen och samma sak hände, alltså att jag blöder efter samlaget men sen händer inget mer. Detta har ALDRIG hänt mig förut, tog ett gravtest idag och det var neg men ska ju ha mensen i morgon så det kanske inte är så konstigt. Kan detta vara ett tecken på graviditet eller är jag knäpp? Någon som haft samma sak och sedan visat sig vara gravida? Kan tillägga att jag har haft molande värk i ungefär 5 dagar, ungefär i stuk som mensvärk så jag inväntar i princip mensen, någon mer som haft så?

    Ursäkta för långt inlägg men tack på förhand!


    Hur har det gått? Vill inte verka oartig och skrämma upp dig osv men jag fick så för många år sedan och det visade sig att min sambo varit otrogen och dragit hem klamydia.
  • Anonym (44)

    Jag fick ofta blödningar tidigare efter sex(har två större barn), min livmodertapp va känslig . Så gjorde kryobehandling tror jag det hette, de fryste lite på livmodertappen bara. Inga konstigheter och har varit bra efter..

  • Anonym (ae)

    Detta har hänt mig också de senaste två månaderna. Det är på något sätt som att sexet triggar mensen för efter detta har jag haft som mellanblödning i några dagar, senast höll det i sig 1 vecka och sedan fick jag mens. Kanske har jag som några skriver här en känslig tapp. Men detta har inte hänt mig innan, förrän nu då när vi bestämde oss för att skaffa barn. 

    Har tagit ett cellprov för några månader sedan som visade normalt.

  • emeliienicole
    Anonym (1) skrev 2019-10-04 08:02:07 följande:

    Hur har det gått? Vill inte verka oartig och skrämma upp dig osv men jag fick så för många år sedan och det visade sig att min sambo varit otrogen och dragit hem klamydia.


    Jag tog faktiskt test för klamydia vilket inte visade någonting, varit hos gyn och gjort undersökning där dom tyckte att allt såg bra ut, om kontaktblödningarna eller smärtan i mensmagen är kvar om ca 2 månader så skulle jag höra av mig igen. Tyvärr har detta inte lagt sig ännu, väldigt märkligt..
  • Anonym (1)
    emeliienicole skrev 2019-10-28 10:28:13 följande:
    Jag tog faktiskt test för klamydia vilket inte visade någonting, varit hos gyn och gjort undersökning där dom tyckte att allt såg bra ut, om kontaktblödningarna eller smärtan i mensmagen är kvar om ca 2 månader så skulle jag höra av mig igen. Tyvärr har detta inte lagt sig ännu, väldigt märkligt..
    Hm jobbigt att de inte ger med sig. Jag hoppas du snart får svar på vad som är orsaken.
Svar på tråden Blödning efter sex?