• Sat 28 Sep 2019 22:53
    638 visningar
    7 svar
    7
    638

    Acrani - skallben saknas

    Hej!

    Hoppas det finns någon där ute som läser och förstår.

    Det är såhär att vi väntar vårt första barn, gjort två UL där allt sett fint ut i v7 och v10 då jag är så orolig som människa.
    I veckan var vi på UL/KUB i v13-14 och BM säger att det inte ser bra ut, hon ser inget skallben. Vi ska till en läkare på KS på måndag för att göra ett till men jag har ju förstått att det är kört.
    Lyckan när vi såg ett tickande hjärta och en glad sprallig liten bebis på skärmen till att det inte kommer överleva..

    Man gå ju fullständigt sönder. Hoppas på att få en snabb tid efter läkarbesöket på måndag för att avsluta detta och gå vidare. 

    Vet inte vad jag vill med mitt inlägg riktigt, är bara så förkrossad.
    Någon som varit med om liknande? Vad beror det på? Jag har ätit folsyra under hela tiden..
    Och när kunde bi bli gravida igen efter något så fruktansvärt?

    Tack snälla om någon läser! <3

    (Skrev detta inlägg under fel forum tidigare tror jag, grav. komplikationer!) 

  • Svar på tråden Acrani - skallben saknas
  • Sun 29 Sep 2019 07:26
    #1

    Ingen som varit med om detta och kan berätta lite mer? =/

  • Sun 29 Sep 2019 22:03
    #5
    Evee skrev 2019-09-29 10:41:18 följande:

    Hej,

    Jag har inte varit med om eller hört något liknande, jag ville mest svara dig så att du vet att någon läst ditt inlägg och bryr sig. Jag lider med dig, det måste vara helt fruktansvärt att få ett sånt besked. Men du får inte tro att det är något du gjort för att det blev så här! Verkligen inte!

    Även om det känns omöjligt just nu så kommer ni att kunna gå vidare, även om det tar tid.

    Jag önskar dig all lycka <3


    Tack snälla! ?? Det värmer verkligen!
  • Sun 29 Sep 2019 22:05
    #6
    Anonym (Min kusin) skrev 2019-09-29 11:20:33 följande:

    Oj såg nu hur negativt mitt svar lät! Menade att det kan gå väldigt snabbt att bli gravid även efter en sån stor tragedi och sorg! Förskräckligt att deras bebis dog andra gången men det var helt oberoende av problemet första gången! Har förstått det som att det Acrani är väldigt ovanligt och oftast inte beror på något man kan påverka.

    Lycka till! Styrkekramar 


    Åh jag förstod hur du menade, och väldigt trist för dem :(

    Tack för att du delade med dig! Det hjälper att veta att man inte är själv om detta <3
  • Sun 29 Sep 2019 22:06
    #7
    Tbinesh skrev 2019-09-29 22:03:37 följande:

    Tack snälla! ?? Det värmer verkligen!


    Skulle vara ett hjärta och inte otrevliga frågetecken! <3
Svar på tråden Acrani - skallben saknas