• Anonym (Sandy)

    Sambon vill åka på konsert, min största idol ensam, för han inte vill ha barnvakt

    Precis som rubrilen lyder. Jag har en Idol jag verkligen viljat gå på live länge. Nicky Jam kommer till sverige i November. Min kille gillat musikstilen väldigt mycket men Nicky Jam är inte hans största idol.

    Han visade mig att han kommer till sverige och jag tyckte det kändes stort. Och frågade om vi kunde försöka gå på den. Han sa ja, om vi kan lösa det med våran dotter på 1,5 år.

    Han tycker problemet är tiden då konserten är mitt i hennes nattning. Jag har fixat barnvakt. Min mamma är beredd att åka 45 mil enkel resa för att få vara barnvakt (hon vill det till och med) men sambon säger ifrån. Då han inte litar på min mamma då hon hon dricker mycket. Han vill inte fråga sin pappa som bor i samma stad eftersom att han är rädd att dottern kommer skrika efter oss. Finns fler som erbjudit sig att vara barnvakt men han är rädd att hon kommer fara illa för att hon kanske blir ledsen och saknar oss.

    Han sa till mig att han vill åka iväg på det där själv och att jag iså fall stannar hemma och tar hand om dottern under tiden. Alltså jag känner mig som en skithög som inte kan unna han det för att jag får åka iväg på roliga saker. Men jag känner mig svekt av att han inte ens är öppen för att fixa barnvakt 6-7 timmar en kväll för att vi ska åka iväg på detta tillsammans.

    Vi har aldrig gjort något roligt ihop utan dottern sedan hon föddes.

    Hur fan gör jag? Är jag ett stort ego som han säger?

  • Svar på tråden Sambon vill åka på konsert, min största idol ensam, för han inte vill ha barnvakt
  • Schack73

    Absolut inte. Börja vänja dottern med hans pappa redan nu och testa att låta henne sova där nån natt innan konserten är. Om han säger nej till barnvakt är det han som borde stanna hemma.

    Kan det vara så att han planerar en överraskning åt dig? Låtsas säga nej och sen dagen innan ta fram biljetter och säga att han fixat barnvakt?

  • Walker90

    Jag har inga barn och vet inget om små barn så jag är väl egentligen fel person att svara på det här men ska ni vara borta 6-7h? En konsert är väl inte mer än 2h?

    Hur länge klarar sig en 1,5-åring utan mamma? Jag menar, om hon blir hungrig? Det finns ju visserligen nappflaska. Allt annat är väl inga problem om ni har en barnvakt ni litar på? Litar du på din mamma? Har hon alkoholproblem ?

    Jag tycker ni ska åka ihop om ni får tag i en bra barnvakt ni litar på.

  • Anonym (R)

    Om DU är ett stort ego? Du har ju uppenbarligen helt tappat förståelsen för vad som är normalt. Nej, du är inte ett stort ego - han är. Nu talar du om för honom att antibgen går ni tillsammans eller så får han stanna hemma om han inte vill att en barnvakt passar dottern för du ska gå på konserten, punkt slut och inget att diskutera. Nu bokar du biljetter redan idag.

  • Anonym (Sk)

    Antingen får väl din man acceptera mormor eller farfar eller så får han vara hemma själv. Svårare än så är det inte. Om han problem med barnvakt så är det väl han som får lösa det

  • CitronTulo

    Kan förstå att han skulle tycka att det vore oroligt att låta din mamma vara barnvakt om hon dricker!

    Men varför tycker han att det är självklart att det är just han som ska åka?
    Om han nu inte tycker att ni ska åka båda två så kan jag tycka att han borde erbjudit sig att stanna hemma med er dotter och unnat dig att åka och titta på den som är din idol!

  • Limeblad

    Antingen accepterar han barnvakt eller så är han den som stannar hemma. Finns det någon anledning till att hans förslag är att du stannar?

  • Avenia
    Schack73 skrev 2019-09-30 07:05:49 följande:

    Absolut inte. Börja vänja dottern med hans pappa redan nu och testa att låta henne sova där nån natt innan konserten är. Om han säger nej till barnvakt är det han som borde stanna hemma.

    Kan det vara så att han planerar en överraskning åt dig? Låtsas säga nej och sen dagen innan ta fram biljetter och säga att han fixat barnvakt?


    Man får ju hoppas att han planerar överraskning! Men tyvärr tror jag att han bara är egoist.
  • Anonym (Sandy)
    Schack73 skrev 2019-09-30 07:05:49 följande:

    Absolut inte. Börja vänja dottern med hans pappa redan nu och testa att låta henne sova där nån natt innan konserten är. Om han säger nej till barnvakt är det han som borde stanna hemma.

    Kan det vara så att han planerar en överraskning åt dig? Låtsas säga nej och sen dagen innan ta fram biljetter och säga att han fixat barnvakt?


    Jag tror faktiskt inte att han kommer överraska.

    Jag kan inte vänja dottern att var hos hennes farfar mot sambons vilja. Han säger att om inte jag tar hand om henne så gör han själv det.
  • Anonym (Sandy)
    Walker90 skrev 2019-09-30 07:07:18 följande:

    Jag har inga barn och vet inget om små barn så jag är väl egentligen fel person att svara på det här men ska ni vara borta 6-7h? En konsert är väl inte mer än 2h?

    Hur länge klarar sig en 1,5-åring utan mamma? Jag menar, om hon blir hungrig? Det finns ju visserligen nappflaska. Allt annat är väl inga problem om ni har en barnvakt ni litar på? Litar du på din mamma? Har hon alkoholproblem ?

    Jag tycker ni ska åka ihop om ni får tag i en bra barnvakt ni litar på.


    Anledningen att det blir 6-7 timmar är för att det är i stockholm och vi har 2 timmars restid dit.

    Hon klarar sig jättebra utan mig. Hon ammar inte, äter vanlig mat och får välling i nappflaska 1-2 gåkger/dag. Hon går på förskola när jag och killen jobbar. Och det går jättebra.ett tryygt barn som är väldigt lätt att få nöjd.
Svar på tråden Sambon vill åka på konsert, min största idol ensam, för han inte vill ha barnvakt