• sigge1235

    Dyr väska i jobb - ok?

    Jag jobbar som konsult och de flesta runt mig är businessklädda, i medeldyra märken generellt sett skulle jag tro. Jag har börjat intressera mig för väskor och precis köpt en exklusiv sådan. Den kostar ny ca 20  k men jag har köpt begagnad för ca 7 k. Nu är jag dock lite osäker om jag verkligen kan ha den i jobb, kommer det sticka i ögonen på kunder och kollegor? Den är svart och stilren men märkets namn står tydligt men smått på framsidan. Hade ni använt? Hade ni brytt er om kollega hade?

  • Svar på tråden Dyr väska i jobb - ok?
  • FuckGoggleAskMe

    Använd den du! Har ingen koll på väskpriser själv, och skulle inte märka om en kollega skulle ha en dyr väska. Skulle jag mot förmodan veta att någon hade en väldigt dyr väska, skulle jag kort reflektera över hur annorlunda vi människor prioriterar, sen inte tänka mera på det.

  • Daimstruten

    Jag har lite koll på designväskor, men har endast några äldre själv. Hade jag unnat mig en sjysst väska så hade jag självklart använt den. Hemma i garderoben gör den ju ingen nytta. Jag tror inte så jättemånga andra ens kommer reflektera över din väska i och med att den är stilren och inte sticker ut. Och som nån annan nämnde, det är stor risk att den som noterar märket direkt undrar om den verkligen är äkta.

    Själv har jag ställt om siktet från väskor till klockor och har en Tissot till vardags och en Breitling vid andra tillfällen. Blir en Rolex om ett eller två år. Cool

  • JodiBabe
    sigge1235 skrev 2019-10-02 21:16:10 följande: